27 Haziran 2010 Pazar

Opera Şehre İniyor:)


Reklamların amacı belli. Belli hedef kitlelere en çarpıcı şekilde ulaşabilmek, akılda kalmak ve daha çok tüketmeye teşvik. Pek çok reklam da itici gelmiştir bana; çocukları kullanmaları, gelin kaynana dialogları, gerçek üstü mesajlar vermeleri gibi nedenlerle. Örneğin bir silişte ışıl ışıl parlayan fayanslar vs.

Ama bir kaç anlamlı ve güzel mesaj veren reklam da yok değil. Tema Vakfı'nın çevreci reklamları, Kardelenleri tanıtarak eğitimi yaygınlaştırmayı amaçlayan reklamlar ve son olarak zevkle izlediğim opera şehre iniyor temalı reklam.

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesi kapsamında''Opera şehre iniyor’' fikri üzerine kurgulanan reklam filmleri, gündelik yaşamı yansıtan sokaklarda geçiyor. Gündelik yaşamın vazgeçilmez alanlarından dolmuşlar, mahalle araları, dolmuş şöforleri ve yolcuların diyaloglarının yanı sıra simitçiler ile komşu teyzelerin yer aldığı reklamlar, gündelik yaşam ile opera arasındaki bağa işaret ediyor. Bence hoş ve anlamlı.


VİDEOYU BURADAN İZLEYEBİLİRSİNİZ

5 yorum:

  1. Opera hayatımında vazgeçilmediklerim arasında..İsmim de Aida...))Reklamları da çok sevdim...Tanıtımına yardımcı oldugunuz için ayrıca teşekkür ederim.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  2. Ne hoş, ne anlamlı bir isminiz var:)Verdi'nin bu muhteşem yapıtını yakında tanıtacaktım zaten sayfamda. Sizin için olsun bu tanıtım. Sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den.

    YanıtlaSil
  3. Büyük bir deterjan firması yıllardır 'Kirlenmek güzeldir.'diye çoçuklara yönelik reklam yapıyor,kimse dur demiyor.Ben br eğitimci olarak çoçuklarımıza yıllarca temiz olmalarını söyliyerek hata yaptığımı sanmıyorum.
    Sevgi ve saygılarımla selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Aida operası benim en sevdiğim operaların başında gelir..Hikayesi de çok güzel..Yazacaklarınızı merakla bekliyorum..Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  5. opera hayatımın vazgeçilmezi değil:) ama gerçekten güzel reklamlar istek uyandırıyo gitmek için herkezi kutlamak lazım güzel ve anlamlı reklam olmuş.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.