1 Aralık 2013 Pazar

Ev Yapımı Nar Likörü





Her bi şeyin ev yapımı olanına pek meraklı olan ben, bu kez ev yapımı nar likörü denedim. Sonuç muhteşem oldu.

Geçtiğimiz yıllarda sevgili komşum Nilgün Hanım'ın  vişne likörü tarifini  uygulamıştım. Çok beğenilmişti. Baktım ki, bu yıl narlar şahane. Aynı tarifi nar ile denedim. Vişne likörüm  harika lezzetine kavuşmak için  sekiz dokuz ay  çok az kullandığım bir mutfak dolabında beklemişti ama nar likörüm sadece bir ayda fermente oldu. Sözü fazla uzatmadan tarife geçelim:

5-6 iri nar(Kırmızı tatlı olanlardan)
2,5 bardak toz şeker
bir çubuk tarçın
35 cl iyi cins votka

Narları ayıklayıp steril bir cam kavanoza, bir kat nar, bir kat şeker olarak 3-4 kat olacak şekilde doldurun. İçine bir ya da iki tane çubuk tarçın  koyun. Kapağı kaynatıp sıkıca kapatın ve karanlık bir yerde  bekletin. Bir kaç günde bir  çevirmeyi unutmayın. Ben bir ay beklettim. Renk berrak ve üzeri tertemizse  sorun yok demektir. Taneler tüm suyunu bırakınca  süzerek  35 cl iyi cins votka ya da cin ekleyin. Tekrar cam kavanoza ya da şişeye alın. Şişeleyecekseniz  sanırım  3-4 tane likör şişesine ihtiyacınız olacak. Sonra da konuklarınıza gururla ikram edersiniz. Yarasın!

31 yorum:

  1. Ben de yaparım ve çok severim vişne likörünü, ama narı hiç denememiştim, bir deneyeyim bakayım senin bu güzel tarifinle..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı tarifler var. Örneğin kabukları ile yapanlar var. Ben üşenmedim, ayıkladım, çünkü kabuklar acılık verebilir diye. Deneyin, güzel oldu.

      Sil
  2. Tam da nar likörü tarifi arıyordum. Nette araştırdıklarımın çoğu kabuklu yapmışlardı ve bu da acı olabilir diye vazgeçmişken sizin tarifiniz çok iyi geldi. Tarifinizi yazdım ve bu hafta yapacağım. Elinize sağlık, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yaramasına çok sevindim:) Şimdiden afiyetler olsun!

      Sil
  3. Muhteşem bir renk olmuş. Aslında bir önceki yazıya destek gibi olmuş :))
    Ellerine sağlık, afiyetle içilsin...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ev yapımı likörlere bayılırım (: Tarif için çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve zarif yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ah ne güzel bir tarif olmuş bu. bayılırım liköre, narlısını hiç denememiş olsam da bu ev yapımı fikri harikulade benim için. Bu aralık ayında hazır bereket narı kırması yapacakken bunu da aradan çıkarmak lazım.
    teşekkürler bu güzel paylaşım için. sonucu mutlaka paylaşırım sizinle :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmanızı tavsiye ederim. Bize bereket narı kırmasını anlatır mısınız? Elbette sonucu da paylaşmanızdan mutluluk duyarım.

      Sil
    2. Tarifinizi yaptım, muhteşem bir sonuç çıktı ortaya. Teşekkürler. Bereket narı kırılması, yılbaşı gecesi saatler onikiyi vurdugunda kapınızın eşiğinde kırıyorsunuz. Evdeki kişi sayısınca narı eşiğinize atın kırılsın sabaha kadar kalsın sabah temizlenir :)

      Sil
    3. Afiyet olsun! Ritüel önerisi hoş:))

      Sil
    4. Bende blogumda yılbaşında nar kırılması ritüeli ile ilgili bir yazmıştım...

      Sil
    5. Bende geçen yıl blogumda yılbaşında nar kırma ritüeli ile ilgili bir yazı yazmıştım.

      Sil
  6. içmedim hiç.
    kolaymış yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onca narı ayıklamak sayılmazsa kolay diyebiliriz:)

      Sil
    2. ah evet o var doğru yaaaa.
      onu ceynle kolet yapsın o zamaaaan.
      az uyusunlar biraas.
      :)

      Sil
    3. Bu espriniz üzerine minderinde uyuklayan Jane'i rahatsız etmeyi göze alıp biraz mıncıkladım. Colette ise sitenin ağaçlıklı alanında kuş peşinde.:))

      Sil
  7. hah haaaa herkesin keyfi yerinde o zaman iyi iyi.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Bende bu gün deneyeceğim umarım güzel olur

    YanıtlaSil
  9. Likörlerimi bende daima kendim yaparım nar likörü hiç aklıma gelmemişti. Elinize sağlık denemek isterim...

    YanıtlaSil
  10. Bnde denedim be sonuc tarif edilemez oldu .kabuguyla yaptim ama ben mayhos kekremsi bi tadi oldu.cok begendim tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  11. Merhaba diğer bütün tariflerde alkol önce ekleniyor. Bir yalnılık olmasın? alkolü sonra ekliyoruz değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlışlık yok. Benim tarifim böyle:)

      Sil
    2. İlk bir kaç gün kömürcü mü
      Bozulur diye korkuyorum

      Sil
  12. ayıklaması zor katı meyve sıkacagıpında sıksakda sadece suyu ile yapsak olmuyor mu?

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.