9 Aralık 2013 Pazartesi

Kedi Evleri İçin Öneriler





Sevgili patili dostları,
Bu yıl kış biraz geç olsa da sonunda geldi işte.. Burada dışarıdaki minik patililer için en  büyük sorun  gece ve gündüz arasındaki büyük sıcaklık farkı. Bu nedenle  özellikle yavrular çok zorlanıyorlar. Geçen yıl  mukavva kutulardan hazırladığım kedi evleri işe yaramıştı. Bu yıl da taşıma kutularını, hazır kedi evini, miniğin  yolculuk kafesini  kedi evlerine dönüştürdüm. Dün bir kaç karton kutu daha hazırladım. Kutuları  yalıtmak için  kalın naylon mama çuvallarını  kullandım. Bir de, taşınırken kullandığım, iyi ki atmamışım dediğim içi hava kabarcıkları ile dolu olan naylon ambalajlar  vardı tavan arasında.  Onlar da  soğuğu  geçirmeyen çok iyi yalıtkanlar. Bu malzemeleri koli bantları ile  tutturuyordum. ancak  koli bantımız kalmamış. Neyse ki  resim yaptığım yıllarda tuval hazırlamakta kullandığım  zımba aleti  imdadıma yetişti. Rahatsız olan ellerim sızladı ve uyuştu ama üç tane  kedi evi hazırladım. İçlerine  eski havluları yerleştirdim. Birine de sıcak su torbası  koydum. (Diğerleri için de alınacak)  Balkona ve verandaya yerleştirdim. İkişer ya da tek tek  girdiler. Zaman zaman kaybolsalar da  yine geldiler, gittiler. Sabah güneşi gören çıktı. Mamalarını yediler. Bakalım kış boyunca bu şekilde idare edebilecek miyiz..

13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.... geçen kış yaptığım,her seferinde atılan evleri yapmaya bu kış da devam ediyorum.onlar atıyor ben yapıyorum.geceleri yerleştiriyorum, en azından o soğukta bir gecede olsa yatıyorlar...yılmak yok...yapıma devam...sevgiyle kalın..
    S.Tomru Tüzünkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki atıyorlar:( Neyse ki kapımın önündekilere ve baklonumdakilere el süremiyorlar. Evet, yılmak yok. Zaten bizler bu işleri bırakamayız. Onların soğuktan titrediğini düşünerek evimde rahat olamıyorum. Belli ki siz de öylesiniz. Bizden de sevgiler..

      Sil
  2. Ellerine sağlık, sıcacık görünüyorlar, huzurlu ve şefkat dolu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. On aileden biri bu işlere zaman ve emek harcasa yeter, öyle değil mi? Ama nerede...

      Sil
  3. Oh, ne güzel olmuşlar. Ankara da bile iş görüyor karton kedi evleri. Biiz de yaptık bir tane dün. Misafirlerimiz ise aynı...

    YanıtlaSil
  4. oh süper:) sıcaktır orası birde, nefesle ısınır. Harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyledir:) Üşüdüklerini düşünmek çok rahatsız edici.

      Sil
  5. iyi bilgi bu. lazım olur ivit.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi üşenmeyin ve bu hafta sonu bir ya da iki tane yapıverin. Bir yer bulursunuz koyacak:)

      Sil
  6. Harikasın. Bu soğuklarda insanın içi acıyor.
    Ellerine sağlık...
    Dilerim en az sıkıntıyla geçirirler bu kışı...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.