13 Şubat 2015 Cuma

Şimdi Çiçek Tohumu Ekme Zamanı!

Oldukça sert geçen kıştan sonra hayallerimi süsleyen bahçeye ve  balkona  kavuşmak için sabırsızlanıyorum.Tabii ki bunun için sadece hayal etmek yetmiyor.
Öncelikle buranın iklim koşullarına uygun bitkileri araştırdım. Çiçek açma, güneş gölge isteği durumlarını vs öğrendim. Saksıda ya da yerde olabileceklerin ve sarmaşık bitkilerinin yerlerini  az çok belirleyip siparişlerimi verdim. Saksı, torf ve gübre alışverişimi de yapıp havaların düzelmesini bekledim. İşte o gün geldi. Sabah erkenden gelen bahçıvanla birlikte tohumları saksılara ektik. Neler  ektim bir bilseniz.. Petunyalar, clemantisler, kedi naneleri, festukalar, pentaslar, fesleğenler.. Etiketleyip garaja istifledik.



 Çiçeksiz saksılardan sonra biraz güzellikler görelim derseniz;  balkonumdaki güller, sümbüllerim ve bahçede bize eşlik eden Jane





20 yorum:

  1. merhaba.bende geçen yıl tohumlarıektim fakat çok zayıf ve geç çıktı sonuç tam bir fiyaskoydu bu yıl cesaret edemiyorum siz tohumları nereden alıyorsunuz ben marketlerde satılanlardan alıp üzerindeki tarife göre yapmıştım beni bilgilendirirseniz sevinirimhttp://yasmininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tohumları satın aldığım kuruluşun müşteri temsilcisi ile tel. görüşmesi yaptım. Talimatlara uyulduğu takdirde mutlaka çıkacağını söyledi.Paketlerin çok itinalı hazırlanması bana güven verdi.Bir de tohum seçerken kendi iklim koşullarınıza göre seçmeniz çok önemli. Göreceğiz bakalım. Tohumda benim de ilk deneyimim. Soğanlı bitkilerde iyi sonuç aldım. Tohumları aldığım adresi size yorum olarak yazacağım, okuyup silersiniz.

      Sil
  2. Sayfanıza yorum yazamıyorum, çünkü google+ uygulaması kullanmıyorum. Adresi buradan veriyorum:http://www.zengardentr.com/
    Yine de tohumlar çıkar diyemem. Bekleyip göreceğiz.

    YanıtlaSil
  3. İçim açıldı. Bana da uğur getirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah:) Çiçekler kadar harika günleriniz olsun.

      Sil
  4. hep birlikte bekleyeceğiz güzellikleri:)
    en sona en güzel kalmış öptüm onu burnundan:))
    Ellerinize sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hatice'ciğim. Biz de Badem'i öpüyoruz. Sevgiler.

      Sil
  5. Sevgili begonvilli ev, Ked, resminin ustundeki çiçek nasıl bakılıyor?
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sukulentlerin bakımı kolay. Fazla güneşten koruyun. Yarı gölgeler ideal. Su isteği, toprağı kurudukça ıslatacak kadar.Bizden de sevgiler.

      Sil
  6. begonvilli ev...içim açıldı. bu güzelliklerde olmasa......maşallah..sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  7. Teşekür ederim.Soğanlı çiçekleri çiçeği bitince nasıl saklayıp sonrasında nasıl dikiyorsunuzhttp://yasmininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçede yerde ekili olanların soğanlarını çıkarmıyorum. Saksıdakileri çiçekleri kuruyana dek sulamaya devam ediyorum. Sonra sulamayı bırakıp yapraklar da tamamen kuruyunca topraktan çıkarıp dikim zamanına dek karanlık bir yerde saklıyorum.

      Sil
  8. Bizim buraların kedisi Elvan'a benziyor sanki. :)

    http://renklerle-yolculuk.blogspot.com.tr/2015/02/blog-post.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi Elvan'a bakacağım:) Tekirlere bayılıyorum.

      Sil
  9. Yine çok güzeller. Saksılardaki çiçekleri de dört gözle bekliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sabah baktım, minicik çıkmış bazıları:)

      Sil
  10. Benim kedime de çok benziyor..onu çok özledim eşimin sağlık sorunu nedeniyle kayınvalideme vermek zorunda kaldık sizinkini görünce içim cız etti..ben de çiçekleri hayvanları çok seviyorum.bloğununuz çok güzel sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından güvenli bir yerde, üzülmeyin. Bizden de sevgiler.

      Sil
  11. Merhaba sizin oraya yaz erken gelmiş Ankaranın geceleri serin hala..Jane Badem hepsini öptüm 💜💜💜💜

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.