3 Şubat 2015 Salı

Bahçe Katı İçin Kumaş Kombinlerim

Bahçe katımızın dekorasyonunda eksik kalan kanepe, berjer döşemeliklerinin yenilenmesinin ve buna bağlı olarak perde seçiminin zamanı geldi çattı.

Ne var ki, şöyle bir göz attığım döşemeci ve perdecilerdeki kumaş fiyatları çok uçuk geldi bana. Eğer kullanışlı ve kaliteli bir şeyler istiyorsanız  bu kumaşlar oldukça pahalı. Vasat ürünlere yönelirseniz de zevkli seçimler yapma şansınız düşük. Burada piyasada  isim yapmış bir kaç mağaza hoş ürünler sunsa da dediğim gibi abartı  işçilik ve kumaş maliyeti karşınıza çıkıyor.

Oysa oldukça kaliteli  kumaşları daha uygun koşullarda satın alıp döşemeciye sadece  işçilik öderseniz, perdelerinizi de kendiniz dikerseniz maaliyet  aşırı düşüyor. Sözüm ona  perde dikiminden  işçilik ücreti almadığını söyleyen perdeciler, kumaşı pahalı satarak zaten bu parayı alıyorlar.














İşte bunları  düşünerek, kumaşları kendim satın alıp, perdelerimi dikmeye, kanepe ve berjerleri de yine kumaş vererek sadece işçilik  ödeyip yeniletmeye  karar verdim.

Tabii ki bu işler sanıldığı kadar kolay değil. Bir kere ''sanal ortamdan satın almayı düşündüğüm  kumaşlar yeterince kaliteli mi?'' sorusu aklıma geldi. Bunun için kumaş örneği gönderen bir firmadan almaya karar verdim. Daha da garantisi Halk Eğitim'in mefruşat kursu öğretmeni olan bir arkadaşıma danıştım, O da  bu sitede pazarlanan kumaşları beğendiğini söyledi.  Diğer önemli konu da hangi kumaştan ne kadar almam gerektiğiydi. Bunu da dikkatli ölçümlerle ve  yine bir bilene danışarak çözebileceğimi düşünüyorum. Bahçe katının girişinde yer alan açık mutfaklı yemek odası-salon konumundaki yaşama alanı için perdeler rustik, berjerler farklı renklerde olabilir.

Şimdi gelelim renk kombinlerine: Doğrusu renk ve desen seçimi çok zorlayıcı bir süreç. Çok fazla kısıtlanmamak için duvarları beyaz  yaptırmıştım. Bir kaç farklı  konsepti deneyip üçlü kombinler hazırladım. Bakalım  hangisi olacak?  Görüşlerinizi yazarsanız çok sevinirim. 

10 yorum:

  1. Hepsi çok güzelde benim favori kombinler 1-3 ya da 10 kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri için teşekkürler. Tüm değerlendirmelerden sonra karar vereceğim.

      Sil
  2. Merhabalar bende köydeki evime perde araştırması yaparken fiyatlar karşısında çok şaşırmıştım..hepsi birbirinden güzel desenler ve kumaşlar..dikilince görürüz inşallah güle güle kullanın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki öyle:(( Abartı fiyatlar karşısında yılmayacağız.Biraz çaba ve emekle güzel şeyler yapılabilir, öyle değil mi? Karar verebilsem hemen uygulama aşamasına geçeceğim. Elbette sizlerle paylaşacağım.

      Sil
  3. Kombinler çift yayınlanmış sanırım:) hepsi hoş , ben kuşlu olanı beğendim çok canlı ve neşeli geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, düzelttim:) Kuşlu olanı ben de sevdim.

      Sil
  4. bende beşinci kuşluyu beğendim ikinci ve üçüncüde güzel acaba silinmesi nasıl olur kumaşların kolay gelsinhttp://yasmininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaşları seçerken, silinebilen ya da yıkanabilenleri seçtim. Son karar verme aşamasında kumaş özelliklerine bir daha bakacağım. Teşekkürler!

      Sil
  5. Kumaşlara bayıldım. Dün Koçtaş'a gitmiştim. kuşlu olan kumaşla mutfak için perde ve masa örtüsünden dekor yapmışlardı. Gerçekten çok güzel olmuştu. İkinci kuşlu, en sondan üçüncü ve en sondaki kombinleri çok beğendim. Kolay gelsin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlu kombin favorilerim arasında. Zaten girişteki odamız mutfak üniteli bir salon. Öneriler için çok teşekkür ederim. Bizden de sevgiler.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.