13 Şubat 2010 Cumartesi

Tokat'ın Yürek Yakan Türküsü / Hey Onbeşli Onbeşli

Bu fotoğraftaki çocuk yüzlere bir bakın. Onlar henüz açmamış çiçek tomurcukları gibiydiler..

1315 doğumlulara Anadolu'da kısaca "15 li"denirdi.
Bu tarih günümüz takvimiyle 1899 yılına denk geliyor.
15 lilerin çok büyük bir bölümü Kurtuluş Savaşı'mızda bütün cephelerde savaşmış, yaralanmış, şehit olmuş veya esir düşmüşlerdir.
Bu neslin hazin hikayesi Anadolu'da iyi bilinir."hey 15 li 15 li Tokat Yolları Taşlı"türküsü onlara yakılmıştı.

Türkünün öyküsü burada

Çanakkale muharebelerinin 1915' de cereyan ettiği hatırlanırsa bu gençlerin 16-17 yaşlarında cepheye sürüldüğü görülür.

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

5 yorum:

  1. Beni cok derinden etkilyen konulardir bunlar.
    O verilen cabaya, emege, birlige ve dayanismaya layik olmadigimizi gormek ise kahreder beni..
    Butun sehitlerimizin ruhlari sad olsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. işte biz bu vatanı böyle kurtardık.demekki ozamandakı 16lıklar sımdıkı 30 lulara denk...onlar emınım daha olgunlarmış..ecdad..ecdadd dıye bosuna demıyoruz..paylaşımın ıcın çok sağol begonvilimm....

    YanıtlaSil
  3. Bu konuya değindiğin için çok teşekkür ederim. Bu türkünün hikayesini daha önce öğrenmiştim ama en üzüldüğüm taraf ise insanların bu türkü eşliğinde oynamaları eğlenmeleri... sözde türkücüler insanları çoşturmak için bu türküyü çok söylediler söylüyorlar,düğün salonlarında,akşam eğlencelerinde bu acıklı türkü eşliğinde oynayanları görmek benim içimi acıtıyor. tarihini bilememek böyle acı görüntülere sebeb oluyor işte.. Tekrar teşekkür ederim hassayitiniz için...

    YanıtlaSil
  4. back to backa katılıyorum
    negüzel bir konuyu açıklamışsın
    Kimlerle savunduk kurtardık bu vatanı düşmanlardanda babadan kalan miras misali satıp satıp yiyolar şimdi.
    Bütün şehitlerimizin ruhu şad olsun
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ben utanıyorum şehitlerimizden :( Bu günleri görebilselerdi acaba arkalarına bakmadan yine cepheye koşarlar mıydı? Yazık olmuş gencecik fidanlara. Silkinip kendimize gelmeliyiz artık. Kim olduğumuzun, bugünlere nasıl geldiğimizin farkına varmalıyız. Canım teşekkürler paylaşımın için.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.