8 Şubat 2010 Pazartesi

Özel Günler / Sevgililer Günü mü? Zorla Satış Yapma Kampanyası mı?




Böylesine bir yazı pek de sempatik gelmeyebilir ama ne yapayım, içimde mi kalsın? Bunlar benim düşüncelerim. Farklı düşünenlere sonsuz hoş görü ve saygı benden.


Özel günlerin para kazanma amacına yönelik kullanılması benim için çok rahatsız edici bir konu. Ötesi, bir anlamda sosyal baskı unsuru.

Zaten kel başa şimşir tarak örneği bir tüketim toplumu olduk sonunda. Şişkinleşmiş kredi kartı borçları en az ödeme ile geçiştirilirken ödenemeyen kiralar ve faturalar çok da yadırganmıyor artık günümüzde. Yine de reklam kampanyaları ''tüketin, tüketin!''diye yırtınmaya devam ediyor. İşte sözde özel günler de bu duruma çanak tutuyor.

''Şu kadarcık bir şey '' isteyen hanımlar sanki tüm kadınları temsil ediyor. Neyse ki bu doğru değil.

Gelelim Sevgililer Günü'ne. En küçük fırsatı kaçırmıyoruz maaşallah. Öyle ya senede bir kez kutlanan bir gün; güzel, pahalı bir hediye gelse fena mı olur? Şık bir yerde romantik bir yemek de olsa olsa bir 100 liraya malolur. Saçtı baştı, karşılıklı hediyeydi derken siz hesaplayın artık. Eh biraz parasal sıkıntı varmış, ne yapalım. Zaten o sıkıntı hep var. Bunları yapmasak, yapan birileri olacak ve biz de ''onlardan neyimiz eksik?'' psikolojisine gireceğiz. İşte tam istedikleri böyle düşünmemiz. ''Alın, borçlanın ödeyemezseniz faizi ile ödersiniz. Hem canım yaşam koşulları böylesine telaşla zorlarken bizleri karşılıklı sevgimizi gösterecek fırsat mı kalıyor? İşte size fırsat. Sadece bir gün boyunca romantik sevgilileri oynayıp o gün boyunca benlik şişmesinden çatlayacak hale geliriz, başımız göğe erer.

Elbette olanakları olanlar her fırsatta hediyeleşsin, yeter ki özden duygularla yapılsın. Gerçek sevgiler gerekeni yaptırır zaten, dayatmalara ne gerek var. Evlilik yıl dönümü, tanışma yıl dönümü, doğum günleri kişiye özeldir. Herkes imkanlarına göre kendi usulünce kutlar. Ama böyle ticari kaygılar taşıyan özel gün kutlamalarına sıcak bakmıyorum. Olayı kitleselleştirerek bir alışveriş çılgınlığı yaşatmak asıl amaç. Benim için seçilen bir şarkı, yazılan (acemice de olsa) bir kaç dize ve fincanıma güler yüzle doldurulan çay yeterli, sıfır maliyetli olsa da..Eşim de böyle düşünüyor, işine geldiği için öyle olmadığını biliyorum, bunu çoktan kanıtladı.

Gerçek sevgiler diliyorum hepimize. Her günümüz, bizim özel Sevgililer Günü'müz olsun, hediye olmasa da olur.

3 yorum:

  1. Düşüncelerine aynen katıliyorum canım, bende bunu karamizahi bir şekilde dile getirdim, aklın yolu bir demek, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bilgisayara genelde gece geç vakit giriyorum, blog dostlarımı okumaya başlayınca bir iki derken bloglara giremez oluyorum, bugün biraz erken gireyim dedim, oh nihayet yorum yazabiliyorum. Evet aynı düşünceyi paylaştığımız için mutluyum...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. "fincanima guleryuzle doldurulan cay"yaziniz cok hosuma gitti hatta bu satirlari okurken yuzumde aniden bir gulumseme belirdi sizin yazinizda kendimi buldugumu farkettim cok tesekkurler:)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.