3 Şubat 2010 Çarşamba

Yaşamdan / Bir Yaş Daha

Bu sabah güne Can Baba'nın öğütlerini okuyarak başladım.

Adına yaşamak dediğimiz olguyu şöyle bir değerlendirip biraz daha duyarlı, biraz daha farkındalıkla duyumsamak istedim. Yaşamı küçük ve gündelik telaşlarla doldururken, güzellikleri farketmeyip başımıza gelen olumsuzlukları dünyanın en kötü halleri gibi algılamak yerine.

Kısacası yaşam acısıyla, tatlısıyla bir bütün. İnsan onuruna yaraşır bir yaşam olsun yeter ki...

Bu gün benim doğum günüm. Bu şiiri kendime ve tüm okurlara armağan ediyorum. Teşekkürler Can YÜCEL.


Öyle sabah uyanır uyanmaz yataktan fırlama
Yarım saat erkene kurulsun saatin.
Kedi gibi gerin, ohh ne güzel yine uyandım diye sevin..
Pencerini aç, yağmur da olsa, fırtına da olsa nefes al derin derin...
Yüzüne su çarpma, adamakıllı yıka yüzünü serin serin...
Geceden hazır olsun, yarın ne giyeceğin.
Ona harcayacağın vakitte bir dilim ekmek kızart,
Çek kızarmış ekmek kokusunu içine,
Bak güzelim kahvaltının keyfine.
Ayakkabıların boyalı olsun, kokun mis,
Önce sana güzel gelsin aynadaki siluetin..
Çık evinden neşeyle, karşına ilk çıkana gülümse, aydınlık bir gün dile.
Sonra koş git işine, dünden, önceki günden,



Hatta daha da eskiden yarım ne kadar işin varsa hepsini tamamla,
Ohhh şöyle bir hafifle
Bir güzel kahve ısmarla kendine,
seni mutlu eden sesi duymak için "alo "de
Hiç işin olmasada öğle üzeri dışarı çık
Yağmur varsa ıslan, güneş varsa ısın, hatta üşü hava soğuksa...
Yürü, yürürken sağa sola bak, öylesine değil, görerek bak
Çiçek görürsen kokla ,köpek görürsen okşa ,
çocuk görürsen yanağından makas al.
Sonra, şöyle bir düşün, kimler sana yol açtı,
sen çok darda iken kimler seni ferahlattı,
hani kapını kimsenin çalmadığı günlerde kimler kapını tıklattı?
Ne kadar uzun zamandır aramadın onları değil mi?
Hadi hemen uğrayabilirsen uğra, arayabilirsen ara
Hatırlarını sor, öyle laf olsun diye değil, kucaklar gibi sor..
Bu sadece onların değil, senin de yüreğini ısıtacak,
yüzünde güller açtıracak.

Günün güzeldi değil mi? Akşamın da güzel olsun..
Yemeğin ne olursa olsun, masanda illaki kumaş örtü olsun..
Saklama tabakları, bardakları misafire
Sizden ala misafir mi var bu dünyada
Ailecek kurulun sofraya, öyle acele acele değil,
vazife yapar gibi hiç değil,
Şöyle keyife keyif katar gibi, lezzete lezzet katar gibi,
eksik bıraktıklarını tamamlar gibi tadına var akşamının..
Gece evinde, dostların olsun
Sohbetin yemeğin, kahkahan olsun..

Arkadaşım,
hayat bu daha ne olsun?
Ama en önce ve illa ki sağlık olsun!
Can Yücel


24 yorum:

  1. SİZE VE SEVDİKLERİNİZE NİCE MUTLU YILLAR DİLERİM.
    SAYGILARIMLA;

    YanıtlaSil
  2. can yücelin kalemine sağlık
    seninde emeğine arkadaşım
    sabah sabah can yücel ile içimizi ısıttın
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. nice güzel yaşlara,şiir dolu,sevdi dolu...doğum günün kutlu olsun.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  4. Hem şehirdaş, hem burçdaşmışız demek, ne güzel. Yeni yaşınız sağlık ve huzur getirsin, sevdiklerinizle birlikte nice senelere...

    YanıtlaSil
  5. Nice mutlu, sağlıklı yaşlar dilerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. :) Doğru der herzamanki CAN baba...

    hayat daima gülümsesin size..
    nice begonvili yıllara..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Sağlıkla,huzurla keyifle nice nice yaşlara mutlu bir sene olsun sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  8. nice güzel yıllar diliyorum..sağlık ve huzur içinde....can dündarın bu şiirini duymuştumm....insanı düşündüren dizeler....bende çok seviyorum....sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. yaşamında hep sevdiklerin yanında olsun ..günlerin mutlu ve sağlıklı olsun..
    ee daha ne olsun ...doğum günün kutlu olsun ...sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  10. Çoook teşekkürler Sevgili Dostlar:) İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  11. Nice yaşlar diliyorum ..Sağlıkla ve mutlulukla dolu :)

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim Asortik Krep. Sağlık ve mutluluk dilekleri benden de sana olsun.

    Ayrıca, harika blog sayfana bir uğradım, çıkmam ne mümkün. Fotoğraf kareleri ve özden anlatımların olağanüstü güzel. Yürekten kutluyorum. Antalya'dan sevgiler , selamlar.

    YanıtlaSil
  13. sevdiklerinle mutlu yıllar sana

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim ada ve deniz. Çok zarifsiniz.

    YanıtlaSil
  15. Canım doğum günün kutlu olsun
    Sağlıklı güzel yaşlar gör
    Herşey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
  16. buket buket hayaller`in de bütün renkleri,coskusu, dolup tasan sevgisi ve nesesiyle dolu bir
    "Mutlu yillaaaaaaaaaaar! "
    hem garip bir cümle oldu hem de sadece iyi huylarimdan bir buket yapmis oldum :-p
    sevgilerimle,
    *BB*

    YanıtlaSil
  17. Canım iyi ki doğdun, sevdiklerinle birlikte sağlık ve mutluluk dolu nice güzel yıllar geçirmeni dilerim...

    YanıtlaSil
  18. Nice güzel yaşlara ...sevdiklerinizle beraber...sağlıkla ve huzurla...sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Yelda,buketbukethayaller, Yeşim ve Hertelden, çok zarifsiniz, çok tatlısınız. Güzel dileklerinize yürekten teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Hayatta herşey gönlünce olsun canım.

    YanıtlaSil
  21. Çok teşekkür ederim Taze Nane, ayrıca nefis tariflerin için de teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  22. Güzel arkadaşım, önce ziyaretin ve yorumların için teşekkür ediyorum, bu nezle beni pek rahat bırakmadı, halen hastayım ama dayanamadım, bende ziyaretinize geldim.

    Can Yücel sevdiğim şairler dendir, bu paylaşımın için çok teşekkürler, seni diğer sayfama şiirlerimin yayınlandığı antolojiyede beklerim, sayfamda linki var, tekrar görüşmek üzere, sevgiyle sağlıcakla kal canım.

    YanıtlaSil
  23. Nice güzel yıllara:) Can Yücel'in güzel şiirini hatırlattığınız için ayrıca teşekkürler..

    YanıtlaSil
  24. Teşekkürler Ayşe Hanım. İyi ki tanıdım sizleri. Selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.