15 Kasım 2011 Salı

Mucize Ürünler Kandırmacası!


Adı üzerinde ''reklam''.. Amaç belli; bir ürünü ya da hizmeti tanıtıp olabildiğince satış yapabilmek. Ürünün ya da hizmetin gerçekten sahip olduğu özelliklerin biraz abartılarak sunulması her reklamda var ama bir de tamamen yanıltılmak hatta kandırılmak var ya, işte o çok acı geliyor. Dikkat ettim bu tür durumlar insanların çaresiz kaldığı ve hassas oldukları konularda oluyor. Yani insanların çözümsüzlükleri istismar ediliyor.

Örneğin az önce Tv8'de ''Bio bilmem ne'' diye bir inceltici kremin tanıtımı yani reklamı yapıldı. Dinleyince etkilenmemek olası değil. Çünkü tanıdığım her kadın vücudundaki bölgesel fazlalıklardan kurtulmak için can atıyor. Bu krem bir korse-şortla birlikte pazarlanıyor. Beş dakikalık masajdan sonra şort giyiliyor. Bir hafta sonra o bölge bir beden, inceliyor. İki haftada iki beden küçülme. Ha bu arada diyet yapmanıza gerek yok. Kremin bileşimindeki doğal maddeler, deniz tuzu vs, cilt altındaki kalıp kalıp yağları eritiyor, ter yolu ile atıp kurtuluyorsunuz. Ne hoş değil mi? Değil işte sevgili arkadaşlar. Hiç değil. Çünkü böyle bir mucize yok. Yağların öyle kremle falan erimesi tıbben olası değil. Ben tanıdığım tüm hekimlere, hatta bu alanda oldukça bilgili akademisyen dostlara sordum, soruşturdum. ''Belki biraz o bölgedeki kan dolaşımını hızlandırıcı etkileri olabilir ama yağları çözüp parçalama, sonra da deriden terle atma diye bir durum olamaz'' dediler.

Sonra da üşenmeyip bu ürünü kullananların görüş bildirdikleri bir site var mı diye araştırdım. Epeyce yorum vardı. İşte adresi, bir göz atın isterseniz.
Tüketici Görüşleri Burada

Yalnızca incelticiler değil tabii ki, saç çıkaran, sigara bıraktıran, kırışıklıkları  bir anda yok eden, ağrıları  geçiren vs vs.. pek çok ürün ortalıklarda av peşinde. Yani birileri, insanların hangi konularda zayıf ve çaresiz olduğunu araştırıp  bundan  yararlanma, para kazanma  derdinde. Ben şahsen içinde ''mucizevi'' sözü geçen reklam ve tanıtımlara hiç itibar etmiyorum. En azından  hemen denemek yerine  kullanan kişiler olup olmadığını araştırmakta yarar var.
Herkese sağlıklı ve güzel  bir yaşam diliyorum. Bir de kandırılmadan, istismar edilmeden  alışverişler...

5 yorum:

  1. Hepsi aldatmaca, hepsi para tuzağı dedikleri gibi bir şey yok.

    YanıtlaSil
  2. sağlığın bu tarz ticaretini yapıyor olmaları hem insanları boş bir hayale inandırdıkları için, hem maddi olarak zarara soktukları için kimi zaman da insan sağlığına zarar verdikleri için çok acı geliyor bana...
    örneğin zayıflama hapları... her insan bedenini sağlıklı ve formda görmek ister... zayıflama hapları da bir mucize etkisi yaratıyormuş hissiyle pazarlanıyor... bir kaç sene önce bir tanıdığımın ağabeyi bu haplardan dolayı vefat etti... hatta haberlerde bayağı konu olmuştı, kendi de haberciydi...
    teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Yazdıklarınız o kadar doğruki. Ne yazıkki bu dolandırıcıların tuzağına düşmemek için özel çaba gerekiyor.
    Bilgilerin Hangisi doğru hangisi yanlış bir kirliliktir gidiyor.

    Dikkatli olmak gerek hemde çok dikkatli.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  4. Bende bu tür ürünlere inanmıyorum.Zayıflamak isteyenler,boğazdan kesmedikçe olmuyor.Yanında birazda spor,oldu bitti.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. İnsanın gözünün içine baka baka yapıyorlar bunu... Ne yazık ki... insanlar çok saf bu reklamlara gerçekten inananlar var.Bizzat şahit oldum ikaz edince de öyle olmasa televizyona çıkarmazlar diye karşı tezle savunmaya geçiyorlar.
    İnanılacak gibi değil ama gerçek bu!!!!

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.