14 Kasım 2011 Pazartesi

Bir Garip Orhan Veli



Bugün Orhan Veli'nin ölüm yıl dönümü. 61 Yıl önce kaybettik O'nu. Henüz 36 yaşındaydı ve İstanbul aşığıydı..

Konuştuğu gibi, anlaşılır yazdığı için o dönemlerde yadırganmış, bazı edebiyatçılar tarafından eleştirilmiş.

Türk edebiyatında "Birinci Yeni" diye de adlandırılan bu çıkışları, şiirde parıltılı sözcüklerin egemenliğini yıkmış. Sokaktaki insanı ön plana çıkarmış. Biçim şiirin kalıbıyken kendisi haline gelmiş onun şiirlerinde. Duygular, yaşama sevinci, gündelik yaşamın ve sokaktaki insanların sorunlarına ağırlık vermiş. Durmadan araştırmalar yaparak, yeni denemelerle şiirini sürekli ileri götürmeye çalışan bir şair .. Moliere, Gogol, Sartre gibi yazarlardan çevirileri var. Tüm bunları kısacık yaşamına sığdırmış Üstad.
Hiç kuşkusuz ilk akla gelen şiiri ''İstanbul'u Dinliyorum'' dur ama her şiiri, her dizesi yaşamın ta kendisidir. Toprağı bol olsun!


Şiirlerini Dinle

4 yorum:

  1. en sevdiğim türk şairidir.allah rahmet eylesin.şiirleri ile büyüdük.nurda yatsın

    YanıtlaSil
  2. Aglasam sesimi duyar misiniz misralarimda.
    Dokunabilir misiniz
    Gozyaslarima , ellerinizle?

    Bilmezdim sarkilarin bu kadar guzel
    Kelimelerinse kifayetsiz oldugunu
    Bu derde dusmeden once.

    Bir yer var , biliyorum.
    Herseyi soylemek mumkun.
    Epeyce yaklamisim, duyuyorum.
    Anlatamiyorum.

    Saygi ile aniyoruz.Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  3. nurlar yağsın üzerine, ne kadar genç bir yaş aslında giden bedeni hatırlandıkça yaşamaya devam edecekler .

    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. Bir usta, bir şair ve bir insan geldi yaşadı İstanbul'un sokaklarında. Hissetti, gördü ve dokundu...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.