24 Kasım 2011 Perşembe

Öğretmenler Günü


Bugün Öğretmenler Günü ve içimden bir şeyler yazmak gelmiyor..

Oysa böyle bir konuda yani özel gün olması bir yana,  ''öğretmenlik'' gibi beni can evimden vuran, içimi titreten bir meslek söz konusu ise akıp gitmesi gerekir tümcelerin.  Dile kolay 24  yıl emek verdiğim,  her sabah mesleğe yeni başladığım günlerdeki heyecanımla okula koştuğum, yaptığım hatalarla kahrolduğum, yararlı olduğuma inandığım günler sevinçten kanatlar takındığım  günleri anımsadım. Amacını, işlevini  kavradığım mesleğimle ilgili duyguların  anlatımı  konusunda  sıkıntım olmasa da tadım yok, isteğim yok..

Van'da kaybettiğimiz mesleğinin henüz  başındaki gencecik öğretmenlerin acısı çok taze.. Hangi  koşullarla, hangi duygularla bu mesleği seçtiklerini, öğretmenliğe bakış açılarını  bilemeyiz ama orada bulunmaları, böyle bir son yaşamaları görev uğruna kaybedilmiş yaşamlara örnek..

Öte yandan bazıları rahmetli olan öğretmenlerimi düşündüm..  En çok iz bırakanları, anımsamak bile istemediklerimi, varlığı ile yokluğu  bir olanları bile..

Bir de bu günkü ölçülere göre pek de yeterli olmayan, yani sınav kazandırmaya  proğramlanmamış ilkokul öğretmenimi düşündüm. Zaten o zamanlar Anadolu Liseleri, Fen Liseleri sınavları yoktu. Biraz katıydı,  ailesinin  sosyal statüsü  düşük öğrencilere daha bir katıydı rahmetli ama artıları eksilerinden fazla olan  bir öğretmendi. Yazım kurallarını, temiz ve tertipli olmanın, diş fırçalamanın  önemini, büyüklere saygıyı, temel görgü kurallarını, bunun gibi pek çok kişisel ve sosyal beceriyi, davranışı  öğretmişti.. Yazarken nereye virgül konulacağını, hangi -de'nin ayrı hangisinin bitişik yazılacağını okuma yazma öğretirken öğretenlerdendi. Daha sonra lise ve üniversite yıllarımda  hala bu hataları yapanları gördükçe hayretler içinde kalmıştım. Kendi öğrencilerime de çok titizlikle bunları öğretmişimdir.

Bir de Atatürk'ü  öğretmişti.. Vatansever  genç  subayı, yani  asker Atatürk'ü.

Mücadeleci, yenilikçi, devrimci, devlet adamı Atatürk'ü..

Sanatsever, hayvansever, çocuklara gençlere çok değer veren, entellektüel Atatürk'ü..


Bu değerler ailemde  de yüceltildiği için  ben iki  yönden  beslenip  yönlendirilen şanslı çocuklardandım. Yine de öğretmenin  yönlendirmesi  çok yol gösterici oluyor.

Oysa bugün  öğrencilerle tam anlamıyla bir yüz göz olma durumları söz konusu.. Zaten öncelikli amaç sınav kazandırma.  Düzgünce iki parağraf yazamayan, dilekçe yazmayı bilmeyen,  kitap okumayan, kendi aralarında tuhaf bir dille konuşan, antisosyal olmasa da yalnızca dahil olabildiği gruplardan ibaret bir sosyal yaşamı olan  çocukların hiç de azımsanmayacak sayıda olduğunu görünce eğitim sisteminin çok  titizlikle gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Her yıl yapılan değişikliklerin  iyiye götürdüğü yok.. Bu sistemin ürünü olan ve uymak zorunda kalan öğretmenlere, ailelere  çok iş düşüyor.

İşte  bunlar  geldi aklıma. Bir  de içimden yazmak gelse nasıl uzun bir yazı olacaktı kim bilir:)

Işıklar içinde  uyu öğretmenim.. Rahmetli olan  öğretmenlerimi  saygı ile anıyor, hayatta olanlara ve tüm öğretmenlerimize sağlık ve güzellikler diliyorum..

Öğretmenler Günü kutlu olsun!

11 yorum:

  1. yazınızı bir solukta okudum.eski ve çok değerli hepsi rahmetli olmuş öğretmenlerimi hatırladım.onlar bir başka idi,lisede üniversite eğitimi aldık sanki.herşeyden haberimiz vardı ve üniversiteleri hepimiz kendi bilgilerimizle kazandık kurs filan yoktu.şimdi eğitim ticaret oldu ve öğrenci üzerinden rant yapılıyor ve bilgisiz gençler yetişiyor.sistemi bozdular ne yazık ki.TÜM ÖĞRETMENLERİMİZİN ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN.ARAMIZDAN AYRILANLARIN DA MEKANLARI CENNET OLSUN

    YanıtlaSil
  2. Eskiden -eski dediğim bundan 20-25 yıl önce- öğretmenlik öyle saygın bir meslekti ki; öğretmenimize en ufak saygısızlık yapmak, karşı gelmek ve benzeri durumlarda anne-babamız kıyametleri koparır, cezamızı okula/öğretmene kalmadan evde keserlerdi.
    Öğretmenimizden de özür dilerdik, haklı bile olsak!
    Öğretmen hep haklı idi.
    Ortada bir sorun varsa kesin bizim hatamızdı.
    Bu derece güvenilirdi öğretmenlerimize.
    Bizi yarış atı gibi değil, işlenecek bir elmas gibi görürlerdi öğretmenlerimiz.
    Şimdi bakıyorum da...
    Nereden... nereye sevgili begonvil.
    Belki de en güzel devrinde yapmışsın mesleğini.

    Başöğretmen Atatürk'ümüz ışık içinde uyusun ve sözleri öğretmenlerimizin ışığı olsun; ''Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.''

    Günün kutlu olsun canım arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Begonvilli Ev, başta sizin olmak üzere bu anlamlı yazınız aracılığıyla bizleri yaşama ve mesleklerimize hazırlayan, kendi öğretme ve öğrenme heyecanlarını bize de kazandıran tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Bir çiçek, bir söz, bir tebessüm; insanı insandan öte taşıyan eylemler...

    Eğitimi ve öğretileri insana taşıyan; insanda birleştiren tüm öğretmenleri saygı ve sevgi ile anıyorum. Minnet duyguları ile selamlıyorum;sizi, sizleri ve onları...

    YanıtlaSil
  5. Değerli öğretmenlerimin üzerimdeki etkisi ve katkısı çok büyüktür. Hepsine minnet borçluyum. Sizin ve sizin gibi tüm değerli öğretmenlerimiz bu özel gününü kutlar, her zaman hak ettikleri sevgi ve saygıyla anılmalarını dilerim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Canım ablacığım çok haklısın yazdıklarında. Okurken anladım ki ben şanslıymışım.Yine de senin gibi Atatürk'ün aydınlık yolunda yürüyen bilgili ve bilinçli insanlar yetiştiren, buna çabalayan bütün öğretmenlerimizin günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  7. Benim de tek kelime yazasım yok :( Sabah gerçek bir Cumhuriyet öğretmenini ziyaret ettik 4 arkadaş. Onun gözlerindeki ışıltı hani neredeyse bizde bile yok :(
    Öğretmenler gününüz kutlu olsun sevgili komşum ve bu günü göremeden şehit olan gencecik arkadaşlarımız...

    YanıtlaSil
  8. tüm öğretmenlerin öğretmenler gününü kutluyorum..:))

    YanıtlaSil
  9. Tüm öğretmenlerimizin ve sizin öğretmenler gününü kutlarım :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Nazik yorumlarınız için hepinize içtenlikle teşekkür ediyor, sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  11. Canım merhabalar,düşüncelerini kaleme dökmeyi çok iyi başardığın her yazını büyük keyif alarak okuyorum. Bu yetenek maalesef bende yok. bazen okuduğumda ''nasılda tam benim duygularıma düşüncelerime tercüman olmuş işte bende böyle düşünüyorum ama bir türlü yazıya aktaramıyorum'' dediğim çok oluyor. Her Öğretmenler gününde bende ilkokuldan tutun tahsilimin sonuna kadar hayatıma giren her öğretmenimi, bende iz bırakanları tek tek düşünürüm ne yazıkki şu an hiç birine ulaşma imkanım kalmadı kimisi rahmetli oldu kimisinin izini çoktan kaybettim. Benim babamda enstitü mezunlarından 1932 doğumlu ve çok iyi ve bir o kadar da katı kuralları olan bir öğretmendi. Hala babamla aramızda öğretmen öğrenci saygısı vardır ve çok mesafeliyizdir. Kardeşimde öğretmen oldu ama nedense hiç sevemeden 25 yılını zar zor doldurup emekli oldu ne yazıkki. ikisini kıyasladığımda arada uçurumlar kadar eğitim saygısı ve sevgisi vardı.sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.