19 Kasım 2011 Cumartesi

Ekmekli Natürmortlar

Soframızın baş tacı, geleneksel gıdamız ekmek...

Fırından yeni çıkmış sıcacık ekmeği kim sevmez? Beyazı, esmeri, çavdarı, mısırı, kepeklisi, köy tipi vs pek çok çeşidi ile her gün girer evlerimize. Gerçi son zamanlarda  katkı maddelerinden nasibini alsa da vaz geçilmezimizdir.
Resim sanatında, natürmortlarda epeyce  konu edilmiş ekmek.  Özellikle Rus sanatçıların  çok güzel natürmortlarında yerini almış.

Kirill Datsouk


Linda Mann

Miguel angel Nunez

Sam Wizneski

Robert Mehling

12 yorum:

  1. Yaa Sevgili komşum ! Bu natürmortlar yalnız ekmekli değil aynı zamanda emekli de oldular. Eskiden hemen her evin mutfağı ya da yemek odasının duvarında birer natürmort asılı olurdu. Ne hoşdu onlar... Güzel bir hafta sonu dileklerimle...

    YanıtlaSil
  2. Resim sanatında natürmortların yeri bir başkadır. Yasemin Hanım'ın bloğunda bol bol resim görüyoruz. Benim de aklıma oradan geldi. Bu harika kompozisyonları paylaşmak istedim. Size de güzel hafta sonları..

    YanıtlaSil
  3. Ekmekler güzel, dantelli örtüler ayrı bir güzel. Resim ne güzel bir sanattır.

    YanıtlaSil
  4. Ekmek gerçekten sofralarımızın vazgeçilmezi.
    Çalışmalar çok güzel.
    Paylaşım için teşekkür ederim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. paylaşımın için çok tşk.ler.resimler o kadar canlı ki ekmeğin kokusunu hissettim sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
  6. Hepsi ayrı güzel..tekrar tekrar baktım.

    YanıtlaSil
  7. O sicacik ekmekleri cok ozledimm.

    YanıtlaSil
  8. ekmekler harika görünüyor benim gidip fırın aramam gerekecek:)))
    Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Natürmortlar çok harika.. paylaştığınız için teşekkürler.. sayfamda arkadaşlarla paylaşmadan geçemedim.

    YanıtlaSil
  10. Her biri birbirinden güzel bu harika kompozisyonlara bayıldım, doğrusu içim açıldı çok beğendim gerçekten.Paylaşımınıza teşekkürler,sizi de bloğuma beklerim sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.