3 Eylül 2013 Salı

Begonvilli Ev Halleri

Selam dostlar!
Bu sabah da Minik'le yürüyüşümüzü yaptık.  Kahvaltı  faslından sonra  sizlere merhaba demeden olmaz.. Az sonra  hepinizin sayfalarını  ziyaret edeceğim.

Ve işte  bizden  görüntüler:

Dün Krem  Brule yaptık.
Tarif için  önce Fransız yemek sayfalarına baktım. Ne de olsa onların tatlısı. Gördüm ki,  google tercüme kafa karıştırıyor, güvendiğim bir sitede  harika  anlatımlı bir tarif var, ben de onu uyguladım.Burada çok güzel anlatılmış (Tık) Kıvamı ve lezzeti çok  da güzel oldu.
Sadece son aşama olan üzerine şeker döküp  yakma işlemini  uygulamadım; yanmış şeker bana itici geliyor.

Peki  geriye kalan  yumurta beyazları ne olacak? Atacak değilim elbette. Teyzemin kıtır bezeleri geldi aklıma.

Aslında krema sıkma  aparatına konulabilecek kadar koyu olmuştu ama  uğraşmak istemedim, şekilleri  pek düzgün olmasa da tadı nefis oldu.
Bire bir ölçüde, yani bir bardak  yumurta  akına aynı  ölçüde  pudra şekerini  mikserle bembeyaz koyu  kıvama gelinceye dek çırpıp yağlı kağıda kaşıkla  döküyoruz.  Fırını fazla ısıtmadan, 150 derecede  çok hafif pembeleşinceye dek pişiriyoruz, hepsi bu kadar! Tatlı kriziniz tuttuğunda kıtır kıtır enfes bezelerden bir tane  atıştırıverin:)
 Bu plastik sepetleri çiçek  arajmanı için  almıştım. ama çok güzel toplayıcı oldular.

Her an elimin altında olması gereken ıvır zıvırı topladılar.  Virgül şeklindeki kapı stoperi de oldukça kullanışlı.


Antalya'nın yaylalarından gelen  beyaz barbunya  fasulyenin tam zamanı. Kışa saklamak için ideal bir sebze.



Böyle güveçte pişirince hem çabucak, hem de çok lezzetli oluyor.


Begonvilli Ev güncesinde  minik patililerden söz etmemek olmaz. Hele  böyle bir şirine  annesinin kitabını yastık yapmış ve objektifime takılmışsa, paylaşmamak hiç olmaz:))

Sıra geldi  bahçemin  güzeller güzeli  hanımefendilerine.
 Bu günün güzeli pembe oya ağacı mı, yoksa sarı güller mi karar veremedim.


Aşağıda  masamızın yanı başında  güzel kokusu ile bahçemizi şenlendiren lavantamızın da hakkını yemeyelim.
Tüm dostlara gönüllerince güzellikler diliyorum. Tabii ki her şeyden önce sağlık ve afiyet! Begonvilli Ev'den sevgiler hepinize...

26 yorum:

  1. Ohhh ne guzel ben burnumu çıkarmak ıstemıyorum dısarı :( bende yapayım severim krem brule.Bir kaç kez yaptım ıstedıgım gıbı olmamıstı ama :S Bezeyi yapmayalı da epey olmuştu ;) Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alasını yapacağına eminim. şimdiden ellerine sağlık.

      Sil
  2. Ben tatlı yerine şu kitabınızı yastık yapmış uyuklayan tüy yumağı var ya ,onu alabilir miyim lütfen ?

    Marifetli komşum benin ,neler neler pişirmiş sabah sabah...
    Ben dünkü moral çöküntüsünden sonra yemek falan düşünemedim vurdum kendimi boyamaya.

    Sağlıklı günler dileklerimle,sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah bir şeyler pişirdim ama sonrasında mutfakta öyle ince işlere daldım ki, ancak şimdi çıkabildim. Aspiratörden tutun da fırının en ücra köşelerine dek ve tüm raf, dolap içleri vs. vs. Çok yoruldum komşum çok.

      Sil
  3. Her şey çok güzel de Güveçte kuru fasulye harika fikir,Afiyetler olsun.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barbunya fasulyesi Nilgün Hanımcığım. Kuru fasulyeyi denemedim ama o da güzel olur herhalde.

      Sil
  4. Bayıldım ve özendim. Dur bende hergün post a bir çiçek ekleyeyim yaw.
    Süpersin.

    Akıl alan anne

    YanıtlaSil
  5. kitabı yastık yapan şirine bayıldım
    sevgiler
    afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşleri ile oyunlarını bir görmelisiniz:))

      Sil
  6. Çok güzel bir post olmuş :)
    Ev hallerini bende çok seviyorum zevkle baktım resimlere : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bizim evin halleri yorucu ama keyiflidir:)

      Sil
  7. Yine nefis bir yayın paylaşmışsın canım. her karesi ayrı incelendi bir tanesinde çok fazlaca duruldu ama uyanmasın diye dikkat edildi:))))))))).

    bezeyi yumurta akı ayırdığımda deneyeceğim ama doğal şekerle bakalım becerebilecekmiyim: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol sevgili Hatice. Ah o şirine yok mu, evin neşesi oldu kardeşleri ile. Sonumuz hayırlı olur inşallah:)

      Sil
  8. Teşekkürler. Bizden de sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. bir blog daha keşfettim sanırım sizin tiryakiniz olucam bana da beklerim

    YanıtlaSil
  10. Ben en çok kitaptan yastığı olan sevimli surata bayıldım :) Çok keyifli görünüyor :)
    Lavanta bizim de balkonumuzda var ve insana gerçekten huzur veriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun hayranlarının sayısı çoğaldı:) Keşke güvenli bir yuvası olsa!

      Sil
  11. Harika bir paylaşım olmuş emeğine yüreğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  12. Ne huzurlu bir evmıs .kediler,yürüyüşler,sepetler.her daim böyle olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Size de gönlünüzce güzellikler dilerim.

      Sil
  13. MErhaba;

    www.degisiktatlar.com web siteme yorumunuzda tariflerime link verebilirmiyiz demişsiniz.. verebilirsiniz :)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.