16 Eylül 2013 Pazartesi

Hünnap


Komşunun bahçesinde görür görmez vurulmuştum. Sık yaprakları ile yarışırcasına bol yeşil minik meyveleri vardı. Aradan aylar geçti ve bakın nasıl kızarıp davetkar oldular.  Komşuda yetişip bize de ikram edilince sizlerle paylaşmak istedim.

Erik büyüklüğünde, tadı ise elma, armut, ayva karışımı bir şey. Oldukça çıtır ve hoş kokulu.  İyice olgunlaşanlar yumuşak ve tatlı.

Daha Fazla Bilgi Burada (Tık)
Biraz araştırınca  C vitamini açısından turunçgillerden daha zengin olduğu ve şeker hastalığı  sindirim sistemi rahatsızlıklarına  iyi geldiği,  karaciğeri güçlendirdiği bilgilerine ulaştım.



18 yorum:

  1. Görünüşü güzel, tadı güzel, yararı büyük...çerez niyetine.. izmir'de bilinen,tüketimi bol. Afiyetler olsun...S.Tomru TÜZÜNKAN

    YanıtlaSil
  2. Buralarda pek bilinmiyor. Artık ben de görünce mutlaka alacağım. Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Biz de ilk yıl dikmiştik bahçeye ama uzadı uzadı,enine genişlemedi acaip bir şey oldu. Kestik ,keşke kesmeseymişiz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke...Ben de çok özendim komşucuğum. Komşununki hem görüntü olarak çok güzel, hem de çok verimli bir ağaç.

      Sil
  4. İlk kez duydum ve gördüm güzel görünüyor görünce mutlaka denemek için alacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu siteye taşınıncaya dek hiç görmemiştim. Komşunun bahçesinde yeşil meyveli halini görünce tanımış oldum.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Genelde pek tanınmıyor. İzmir'de biliniyormuş.

      Sil
  6. Aaa bunlar bayaa büyükmüş. benim bahçemdekinin meyveleri iri zeytin kadar cinleri farklı sanırım bir de kemeraltında görmüştüm italyan eriği gibi kocamandılar:))
    geçen yıl kendiliğinden sürgün verdi 3 adet birini yaşatabildik onu da Kaynım Turgutlu da ki bahçesine ekti. onlarda gözünün içine bakıyoruz kırılıp incinmesin diye diyorlar ama yıllarca bekleyecekler kalınlaşması için.

    Canım biliyormusun ben bununla ilgili bir bilgi okudum kendiliğinden sürgün vermesi dışında nasıl yetiştirilir diye çok ilginç geldi bana.
    içinden çıkan çekirdeği hafifçe kırılacakmış(tıpkı badem gibi) içindeki beyaz öz dikilecekmiş. Ben deneyeceğim bakalım başarılı olacakmıyım.
    Nilgüncüm keşke kesmeseydin inan bizimki 26 yıllık ağaç gövdesi hala ince blogumda yayınlamıştım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de internette araştırırken görsellerde farklı cinsleri olduğunu gördüm. Bazıları da iğde gibi uzunca. Buradakiler de fazla iri değil ama fotoğrafta öyle görünüyor. Yine de küçük bir ceviz kadar var boyutları.
      Çekirdeğinin hafifçe kırılması bilgisi harika. Paylaştığın için çok teşekkürler canım.

      Sil
  7. sevgili begonvilli ev,,
    hakikaten inanilmaz guzel bir meyvadir..
    sapancada cok fazla var,,,bende siteye,bahceme ektim
    ama herhalde zaman icersinde meyve vericek,,
    beni gulumsettin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim. Zamanla yaygınlaşacak demek ki. Gülümsemeniz hiç bitmesin.

      Sil
  8. :)kışın taşındığım yeni evimde bahçede en dikkatimi çeken ağaçtı.
    Yazın başka güzeldi yazdığınız gibi. Ah meğer bir dikenli zor toplanan bir şeymiş.
    Yok bu kısmında hiç müdahil olmadım.:)
    Eşim topladı, ben dağıttım herkese. reçelde yaptım.işte böyleyken böyle.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa evet, dikenleri varmış. Dikkatli toplamak lazım.
      Reçeli güzel olmuştur mutlaka. Afiyet olsun!

      Sil
  9. Aman ne severim. İst mahallede vardı.
    Hımm..
    Açııım.
    Bahçeye dikmek istiyorum.

    Aç anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz zor yetiştiğini öğrendim ama deneyin, belki olur.

      Sil
  10. bizim burada da var ama bu kadar iri
    değiller. bu başka bir cinsi mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafı yakın çekim modunda çektim. Çok iri görünmüşler.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.