19 Eylül 2013 Perşembe

Batarya ve Musluklarınız Pırıl Pırıl Olsun!

Kimyasalların zararları saymakla bitmez. Olabildiğince doğala yönelmek hepimizin iyiliği için.. Malzemeler fotoğrafta görülüyor; yine de sayalım:
Sıvı sabun(İki çorba kaşığı), karbonat(Bir paket), limon suyu(1adet), sirke.

Dikkat: Karbonatı  en son ekleyip hemen püskürtme  aparatının kapağını kapayın. Çünkü köpürüyor.
Musluk ve bataryalarınıza püskürtün. Bir kaç dakika bekletip yıkayın ve kurulayın.

Ben  yaptım; sonuçtan memnun kaldım.

18 yorum:

  1. Bu malzemelerin iyi gelmediği tek bir şey söyleyin bana:) Süper olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Hepsi de elimizin altında olması gereken çok amaçlı kullanıma uygun malzemeler.

      Sil
  2. em kısa amanda bende denmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin mutlaka. Çelik tencereleri de parlatıyor.

      Sil
  3. Limon herseye yarıyor ! Bunu denemiştim bende iyi sonuc almıstım :) sevgiler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon zaten benim mutfağımın vazgeçilmezidir. Bizden de sevgiler.

      Sil
  4. Bu paylaşım çok güzel, teşekkürler. Ben de karbonat ve elma sirkesiz yapamam, her şeye yarıyorlar, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeninizi dile getirdiğiniz için ben teşekkür ederim. Bizden de size sevgiler, selamlar..

      Sil
  5. hımm bunu hemen anneme söylemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneniz biliyordur belki de. Kolayımıza gittiği için ve çok fazla cazip reklamlarla tanıtıldığı için ambalajlanmış temizlik maddelerini kullanıyoruz ama hepsi de bol kimyasal içeriyor.

      Sil
  6. Bu yazınızı Serpil ' e (yardımcıma )okutayım,o tam bir kimyasal bağımlısı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben özellikle doğrudan toprağa,suya ve havaya karışan kimyasallardan çok ürküyorum. Bu kimyasallar oralardaki yaşam formlarını doğrudan sekteye uğratıyor ve yaşam halkaları birer birer kırılmış oluyor. Farkına bile varmadan dünyamız için korkunç bir son hazırlıyoruz. Biraz özen ve dikkatle daha sağlıklı yaşam alanları oluşturabiliriz. Basit bir örnek olabilecek bu tarifte, sıvı sabun bile bana biraz kimyasal katkılı geldi. Arap sabunu mu kullansam diyorum.

      Sil
  7. Bu karışımı hazırlayıp hemen mi kullanmak gerekir, durunca bozulur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hazırladıktan iki gün sonra tekrar kullandım. Aynı etkiyi gösterdi.

      Sil
  8. Limon ve tuz ile ovardım bende ondanda memnunum birde bu şekilde deneyeyim...

    YanıtlaSil
  9. Karbonatın son zamanlarda çok sayıda faydasını duymaya başladım. Sindirim için de çok kullanılıyormuş.
    Muslukta denemedim ama çok iyi sonuçlar alındığını duymuştum. Tarif için teşekkür ederim...
    Bu arada özlemişim Begonvilli evi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi ve neşe dolu Heyyfi'ciğim, ben de özlemişim sohbetini:))

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.