4 Temmuz 2013 Perşembe

Sitede Yangın

Sevgili dostlar, yarım saat önce  mutfakta bulaşık yıkıyordum. Çatur çutur sesleri ile irkildim. Karşıya bakınca 100m. kadar ileride mimoza ağaçlarının  altında alevler olduğunu gördüm. Rüzgarın etkisi ile evlere doğru  yayılıyordu. Güvenliği aradım. Hemen İtfaiyeye haber verildi. Başta yöneticimiz olmak üzere sitenin güvenlik ekibi  ve bahçevanları koşuşturmaya,  hortumları bağlamaya  giriştiler. Alevli bölümlere küreklerle  toprak atılırken kovalarla da uzak köşelerde yanmakta olan bölümlere su  döküldü. Derken itfaiye geldi. Şu an  hala  yangın söndürme  çalışmaları sürüyor. Canım mimoza ağaçlarının bir bölümünün yandığını içim  yanarak izliyorum. Bir de o  kısımlarda bolca kuş ve kaplumbağa yuvası vardı. Börtü böceği de  unutmamalı.. Çok üzgünüm dostlar..



 Mimozalarımız  nisan ayında böyleydi;


32 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun komşucuğum ,siz iyi misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İyi sayılırım ama ağaçlar için ve muhtemelen orada yuvası olan kaplumbağalar için çok üzgünüm.

      Sil
  2. Çok üzüldüm.
    Geçmiş olsun:(

    YanıtlaSil
  3. Mevlam daha kötüsünden korusun canım,çok geçniş olsun

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun çok üÜldüm:((

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun, içiniz yanmıştır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenin o bölümü içler acısı. Oraya bakmaya dayanamıyorum.

      Sil
  6. Büyük geçmiş olsun, ağaçlıklı yerde en korktuğum şey bu işte... Evlere birşey olmasa da bitki ve hayvancıklara oluyor olan :(
    Birşey soracağım, onlar mimoza mı yoksa okaliptusmu... ikisi birbirine çok benziyor, Finikede çok vardı da, ben mimoza sanmıştım, okaliptusmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, büyük tehlike. yerde kuru otlar anında tutuşuyor.
      Onlar mimoza. Ökaliptuslar da var burada ve maalesef onlar da yangından etkilendi.

      Sil
  7. Geçmiş olsun. O ağaçlar için diğer canlar için üzgünüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önce Minik'le yürüyüş yaptık. Allahım ne çok ağaç yanmış:( Hem ağaçlar hem de kuş yuvaları ve kaplumbağalar için çok ama çok üzgünüm.

      Sil
  8. cok ama cok uzuldum..
    genede bununla gecmis olsun diyorum....allah beterinden korusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. Haklısınız, yangın yayılsa tüm site kül olurdu.

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun arkadaşım çok üzüldüm. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Umarım bu olayları hiç yaşamayız. Yaz sezonunda yüreğim ağzıma gelir hep,yangın haberi duyacağım diye.

      Sil
  10. Çok geçmiş olsun öğretmenim! Keşke yanan yerler aynı hızla geri büyüse ama maalesef yıllar yıllar alıyor yanan bölgelerin eski haline gelmesi:(
    Şimdi şu sıcak havalarda herkesin aşırı dikkat etmesi gerek, hele ki piknikçi ve mangalcıların..Tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın canım. Bu konuda hepimize çok büyük görevler düşüyor. En ufak bir dikkatsizlik büyük kayıplara neden oluyor. Bizim burada, onlarca ağaç ve kuşlar, kaplumbağalar, böcekler için yakınındaki yaşam alanı olan genişçe bir yer simsiyah şu an. Koca ormanlar da yanıp kül oluyor. Atılan bir bira şişesi ya da izmarit faciaya neden olabiliyor.

      Sil
  11. Geçmişler ola tez vakit normale döne umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar normale dönebilse, ne doğada ne de yüreklerde yangınlar olmazdı değil mi sevgili sufi. Haydi yine de umalım.

      Sil
  12. çok geçmiş olsun, bloğunuzu takip ettiğim kadarıyla eminimki siz rahat durmayacak ve orada telef olan yuvalar için koşturacaksınız.iyiki sizin gibi insanlar hala var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bu konuda ne yapabilirim bilemiyorum. Bir an önce ağaçlandırılması için yönetimle görüşebilirim. Canlı kalan kaplumbağa varsa onlar için ne yapılabilir, inanın bir fikrim yok.

      Sil
  13. geçmiş olsun,çok üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun. Benim dünden beri baş ağrım var.

      Sil
  14. Üzüldüm, çok geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Hiç birimizin başına gelmemesi dileği ile.

      Sil
  15. Ah ne üzüldüm. Yazık hayvanlara, ve ağaçlara.
    Umarım bidaa hiç başınıza, başımıza gelmez.
    Amin.

    Hayalci anne

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.