14 Mayıs 2009 Perşembe

Antalya'da Pazar Alışverişi


Antalya'da yaşayanlar sebze meyve yönünden oldukça şanslılar. Bir çok ürün doğrudan, üreticiden pazara getirildiği için sebze ve meyveyi taze ve uygun fiyatlarda alma şansımız var.

Bizim de her perşembe semt pazarımız kurulur. Sabahın erken saatlerinden günün geç saatlerine dek semt sakinleri ile hemen yanıbaşımızdaki beş yıldızlı otellerde kalan yabancı turistler pazara koşarlar. Ben de hemen her perşembe sebze meyve alışverişimi bu pazardan yaparım. Bir dahaki hafta kameramla gidersem alışveriş manzaraları ve pazar görüntüleri de alabilirim ama şimdilik yöremizin ürünlerinin fotoğraflarını paylaşıyorum.



Bezelyemiz ve biberlerimiz karışık sebze sepetine girmemişler. Onlar da küsmesinler diye ayrıca resimledim. Tam kıvamındalar bu günlerde. Bezelyelerin Kilo fiyatı 2 lira. Kırmızı biberin fiyatını unuttum nedense.

Patatesler yeni ürün ve patates salatası için aldım.

İşte mevsim sebzelerinin bazıları. Kabaklar ve patlıcanlar dolmalık. Fasulye buraların en lezzetlisi beyaz barbunya fasulyesinin yeşil hali. Kilosu 3 lira. Salatalıklar taptaze. Kilo fiyatı 1 lira. Domatesler organik. İki boy aldım. Cheryler salata için. Fiatları:Chery'nin kilosu 3lira, diğeri 1,5 lira
Kırmızı biberler kahvaltıda yemek için ya da közlemek için ideal. Serik'ten geliyormuş pazarımıza ve tabii ki bunlar sera ürünü. Tarla ürünlerinin de eli kulağında.
Enginar Antalya'da çok sevilen bir sebzedir. Bol bol da yetişir. Antalya usulü iç baklalı, kıymalı enginar dolması nefis olur. Ancak ben bunları zeytinyağlı ve bezelyeli, havuçlu pişireceğim. Enginarların tanesi 50 ve 75 kuruştu bu gün. Ben 75 kuruş olanlardan aldım.
Bu elmalar Antalya'nın Korkuteli ilçesinden. Tatlı ve bol sulu çok lezzetli bir elma türü. Buzhane denilen soğuk hava depolarında saklanıyor ve sabah erkenden depodan çıkarıp pazara yetiştiriyor çiftçiler. Kilo fiyatı 2 lira.
Bu asma yaprakları pazarımıza komşu il Burdur'dan geliyor. Beyaz çekirdeksiz üzüm yaprakları. Sarma yapmaya oldukça elverişli.Yumuşak, tüysüz ve çok taze. Kilo ile satılıyor. Kilosu 3lira. Ben yarım kilo aldım. Birazını zeytinyağlı sarma yapıp kalanını 1 litrelik konserve kavanozlarına yıkamadan ve olabildiğince hava boşluğu bırakmadan yerleştirip ağzını sıkıca kapayacağım. Bir süre sonra yaprakların rengi sarıya dönecek. Kışın yemek için saklayacağım.

Pazara gidip de çiçek almamak olur mu? Öyle güzel ve ucuzlar ki, bu mis kokulu karanfillerin buketi 1 lira. Çerbellalar ise taneyle satılıyor. Tanesi 10 kuruş.

Bu dutlar Antalya'da hemen her yerde bulunan dut ağaçlarında bol bol meyve veriyorlar. Eskisi gibi, meyve bahçeleri çok fazla olmadığından artık yakın köylerden pazara getiren köylülerden alıyoruz. Dut mevsimi çok çabuk geçtiğinden şu günlerde yemek gerekiyor. Özellikle mor olanların çok yararlı olduğunu ve detox etkisi bulunduğunu söylüyorlar. Yarım kiloluk paketler halinde ambalajlamışlar ve paketler 1,5 liradan satılıyor.

Not: Tesadüfün böylesi; tv haberlerinde izledim. Bu gün ''Çiftçiler Günü'' ymüş. Tarlada, bahçede emek veren tüm insanlara minnet ve saygılar. Emeklerinin karşılığını almaları dileği ile..

20 yorum:

  1. harika ya.nostalji yaptım.antalya pazarlarını bilirim.çok güzel ve ucuz.afiyet olsun sizede

    YanıtlaSil
  2. meltem pazarı mı??bende bir ara gitmek istiyorum ama hafta içi çalışıyorum malesef ..bizim pazarımız ptesi leri oluyor burası turiste yönelik olunca hem pahalı hemde köylerin sebzeleri değil halin sebzesi oluyor ..ben elmalının pazarını çok severim ..her köyden birşeyler gelir ...sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  3. Meltem Pazarı değil. 100.Yıl'a yakın pazarımız. Evet, buraya da halden gelen ürünler var ama köylüler de var ve ben köylülerden almayı tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili İsmet ne güzel bir gezi oldu benim için.herşey nefis.fiyatlar da çok uygun.afiyetler olsun canım.dutlara bayıldım,çok severim.

    tüm bu güzellikleri yetiştirenlerin ellerine sağlık,günleri kutlu olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Çok taze gözüküyorlar.
    Ama ne olursa olsun duta dayanamıyorum.
    Orduda dut mevsimi hazirana denk geliyor.
    İnan dut için orduya gideceğim inşallah.
    Şöyle dalları çekip çekip yemek varya üffffff!
    Paylaşımın için teşekkürler.
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  6. Antalya gibi şehir tanımıyorum. Yaşamak istediğim şahane biryer inşallah birgün yerleşmek nasip olur geçen sene gelip 1 ay kadar kaldım Meltem de pazar da bizim kaldığımız evin kapısının önüne kuruluyordu bayıldım. bolluk bereket, tazelik her şey mükemmel ve ucuz. iyi ki anlattınız ne hoş oldu.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili dostlar, doğduğum kent olduğu için söylemiyorum; Antalya gerçekten yaşanılacak yer. Ancak iki ay çok sıcak oluyor. Onun dişında içtenlikle tavsiye ederim, emekliliğinizde yaşayacağınız ideal yer olabilir. Ulaşım, doğal güzellik, bolluk ve ucuzluk yönünden. Sanat ve Kültürel yönden de fena sayılmaz Hepinize selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. SELAM BEN GELDİM KUSURA BAKMAYIN LÜTFEN İŞLERİMİN YOĞUNLUĞUNDAN VE RAHATSIZLIĞIMDAN EPEYDİR ZİYARETE GELEMEDİM.SEVGİLEREMİ BIRAKIYORUM MAŞALLAH HERZAMANKİ GİBİ HARİKASINIZ.ANTALYA LI OLMAK GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL

    YanıtlaSil
  9. Ablam Antalya Larada yaşıyor, Teyzem Dokumanın ordaki Antkoop bloklarında. Antalya'nın pazarlarını biliyorum sebze meyva okadar taze oluyorki insan almaya doyamıyor.Yakın köylerden getiriyorlar bahçesinden ne çıkmışsa bende bayılıyorum.
    Ben Antalya pazarlarındaki çiçekçilere hastayım aslında. Her pazara çıkan alıyor demekki. İstanbulda Almaya kalksan dünya para verirsin ama orda çok ucuz.
    Bende seviyorum Antalya'yı ama tatil için geliyorum ama yaşayabilirmiyim bilemiyorum. Gerçi İstanbulun kalabalığındada nasıl yaşıyorsak :))))
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  10. Ben de pazar gezmeyi çok severim. Hiç birşey almasam da tezgahları izlemek bile yetiyor. Dutlar şahane. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun Rukiye Hanım, umarım şimdi iyisinizdir. Özletmiştiniz kendinizi. Bu arada menekşelerinize bayıldım.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Yelda, Antalya'ya geldiğiniz zaman görüşmek dileği ile.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Esin, galiba tüm hanımlar seviyor pazar gezmeyi.

    YanıtlaSil
  14. Yiyosunuz içiyosunuz bedawaaaa... Enginar 2.5 TL altına düşmedi İstanbul'da. Bu gidişle de düşmeyecek. Sen bana mal gönder, burada satıp kazancı kırışalım ;-)

    YanıtlaSil
  15. Doğrusu haklısın. Burnumuzun dibindeki muhteşem plajlar da cabası.Al çantanı gözlüğünü, 2 dakika yürü, cup Akdeniz'in turkuaz suları.
    Amaaa temmuz ve ağustos aylarındaki cehennem sıcaklarına dayanmak kolay mı? Sürekli çalışan klimalar yüzünden dışarısı daha da sıcak vs vs. Yine de canım Antalya'm işte.

    YanıtlaSil
  16. resimleri pazrdamı çektiniz yoksa evdemi okadar taze görünüyo ki acıktım herhalde boşver ya

    YanıtlaSil
  17. doğma büyüme bir istanbullu olarak antalyaya yerleşmeye karar verdik ailecek:)
    acaba bana tavsiye edebileceğiniz semtler varmıdır:)))
    şu an antalya da tatildeyiz ve ev bakmaya başladık heyecanla eşimle:)

    bloğunuz çok güzel...sık sık görüşmek dileğiyle,sevgiler

    YanıtlaSil
  18. bizde ailece istanbuldan antalyaya taşınmaya karar verdik ama antalyamı bodrummu kararsız kaldık aslında antalya lara istyoruz ama antalyada toprak kayması çok oluyo dedikleri için korkmaya başladık bu konuda ricea etsem biraz bilgilendireblirmisiniz

    YanıtlaSil
  19. Selin Hanım,doğma büyüme Antalyalıyım. ''Orman yangınları ve yazın aşırı sıcaklar bizi korkutuyor'' deseniz anlayacağım ama toprak kayması diye bir sorun buralarda yaşanmaz. Nereden ulaştınız bu bilgiye? Acaba kırsal kesimlerde oluyor da biz mi bilmiyoruz? Burada en büyük sıkıntı yazın aşırı sıcaklar ve nem oranının yüksek olması. Bizler de çok rahatsız oluyoruz bu yüzden.

    YanıtlaSil
  20. verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler atalyaya gelen giden arkadaşlar tarafından yanlış bilgilerle yönlendirildik tereddüt de kalmıştık ama siz yerlisi olarak bizi aydınlattığınız için çok teşşekkür ederiz saygılar ...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.