15 Mayıs 2009 Cuma

Mutfağımdan / Havuçlu Mücver




Mücveri çok severim ama biraz yağlı bir yemek olduğu için pek tercih etmem. Nihayet özlediğim lezzeti daha az yağ kullanarak yakalayabildim. Bu tarif öyle hafif ve lezzetli ki, klasik mücver tadını alabileceğiniz gibi, yağ oranı oldukça düşük. Ben çok beğendim, bakalım sizler de beğenecek misiniz.
MALZEMESİ:
2 tane orta boy kabak
2 tane orta boy havuç
2 yumurta
2 çorba kaşığı un
tuz, karabiber, kimyon
dereotu, maydanoz
sıvı yağ
YAPILIŞI:
Derince bir porselen kaba rendelenmiş kabakları ve havuçları koyun.(Ben, vitamin kaybı olmasın diye sularını sıkmadım) Üzerine unu, tuzu, baharatları, incecik kıyılmış maydanozları ilave edip yumurtaları kırın. Teflon tavayı ısıtıp bir iki kaşık sıvı yağı koyun ve kaşıkla aldığınız mücverleri kızartın. Tahta bir spatula kullanarak çevirin. Her kızartmada, tavaya bir kaşık yağ koymalısınız.
SERVİS ÖNERİSİ: Kızarmış hellim peyniri, yeşillikler, domates ve biberle servis yapılırsa birbirine çok yakışan lezzetler ortaya çıkıyor.
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Çok güzell canım nefis bir sunum ellerine sağlık...
    Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  2. Of çok lezzetli görünüyor
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olduğundan eminim.
    Eline sağlık.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Ben de mücveri çok severim, bu tarifi hemen deneyeceğim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. görüntü çok güzel ..tadıda öyledir eminim ..ben kabaklısını yaparken içine peynir koyuyorum ..havunçluyuda deneyeceğim ..sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  6. sevgili İsmet ellerine sağlık.çok leziz görünüyor mücverlerin.havuçlu yapmamıştım deneyeceğim.keyifli haftasonları...sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.