22 Mayıs 2009 Cuma

Çok Susadım / Lütfen Biraz Su !


Şu günlerde havalar ısınıyor, uzun ve sıcak günler bizi bekliyor. Yakında havadaki nem oranı yükselecek, sıcaktan bunalıp daha fazla suya ihtiyaç duyacağız. YA ONLARI HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ??

Sıcak ve bunaltıcı yaz günlerinde susuzluktan yarı baygın dolaştıklarını gördünüz mü?

Bir kaç yudum su bulabilmek için nasıl çaresizce etrafa bakındıklarını..

Çaresizlikten parktaki süs havuzlarından aşırı klorlu ve pis suları içip zehirlendiklerini biliyor muydunuz?

Açlıkla savaşırken bir de susuzluk çekip delirecek gibi olduklarını..

Biraz su bulunca ne kadar sevinip arkadaşlarını da çağırdıklarını gördünüz mü?


Bir damla su aksın diye musluğun başında nasıl sabırla beklediklerini..

Köpek, kedi, kuş olmak fark etmez. Sıcak yaz günleri, çile dolu günler demektir onlar için.

AMA YAPABİLECEĞİMİZ ŞEYLER VAR ! ONLARI KADERLERİ İLE BAŞ BAŞA BIRAKMAYALIM.

Pencerelerimizin önüne, olabilecek her türlü uygun yere kaplar içinde temiz su koyabiliriz.

Park ve bahçelerin görevlileri ile, yöneticileri ile görüşüp bu konuda yardımlarını isteyebiliriz.

Sabah yürüyüşlerimizde pet şişelerimizdeki suyu onlarla paylaşabiliriz. Belki sizlerin aklına farklı çözümler de gelebilir.

8 yorum:

  1. Ay kıyamam ya!O kadar hayvan sevmeyen insan varki..Verdiğim kuru mamadan rahatsızlık duyuyorlar.Kuru mama ne kokar nede çürür hemen bitiriyorlar zaten.Senelerdir mücadele ediyorum onlarla...Bagaj mama dolu siteye girer girmez arabanın renginden tanıyorlar daha..Ben onları seviyormuşum,alıştırıyormuşum,apartmana giriyorlarmış,her yer pire oluyormuş.muş muş muş zor insalarla uğraşmak...Mücadeleye devam beni yıldıramazlar.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Elbette devam. Onların da yaşam hakkı var.

    YanıtlaSil
  3. evet ismet'cim..su çok önemli,tabii yemek konusu da öyle..evlerde pişen yemeklerimizi ,artan ekmeklerimizi de çöpe dökmezsek,onlar için birşeyler yapabilmiş oluruz..

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel vurgulamissiniz.... evet yapabilecek cok sey var.. herkes yada bir sokaktan 1 kisi bile temiz su koysa bir yere hayvanlar susuz kalmaz... tsk ediyorum bu konuya el bastiginiz icin.. sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  5. "Hayvanları sevmeyen insanları da sevmez"diye boş yere söylememişler..
    Bu önemli konuyu sürekli ele aldığınız ve işlediğiniz için teşekkür ediyor,saygılarımı sunuyorum.

    YanıtlaSil
  6. ne güzel düşünmüşsün de eklemişsin bu konuyu. Bırakın büyükleri çocuklar bile hayvan düşmanı olmuş. Bizim evin önünde de var bir sokak köpeği. Aylar önce bir iki yemek verince gitmedi bir daha. Yaşlı bir hayvan. Okula gelip giden çocuklar taş atıyorlar. Geçenlerde hayvanın yanağı şişmişti. Büyük ihtimalle taş geldi. Okul çıkışlarında nöbet tutmaya çalışıyorum ama Ada'yı okula hazırladığım için arada kaçırıyorum. Yani ufacık çocuklarda bile ne acıma ne sevgi.....Çok sevgisiz bir nesil yetişiyor

    YanıtlaSil
  7. Hemen koyuyorum su kaplarını. Çok doğru bir konuya parmak basmışsın. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.