5 Mayıs 2009 Salı

Mutfağımdan / Labneli Helva






Gelin bugün sizinle geleneksel bir lezzete bir farklılık katalım. Türk mutfağının çok sevilen tatlılarından olan helvayı labne peyniri ile yapalım. Hem daha besleyici hem de çok hoş bir tadı oluyor.

MALZEMESİ
1 Çay fincanı irmik
1 Çay fincanı un
1 Çay fincanı toz şeker
100 gr. tereyağ
200 gr labne peyniri(ben diyet olanı tercih ettim)
Dolmalık fıstık

YAPILIŞI
Fıstıkları tereyağında kavurup irmiği ve unu ekleyin ve pembeleşinceye dek kavurmaya devam edin. Labne peynirini de katıp bir kaç dakika kadar iyice karıştırarak biraz daha kavurun. Son olarak şekeri ilave edin ve iki üç dakika kadar karıştırarak erimesini sağlayın. Helvanız hazır. Kaşık kaşık alarak servis tabağına yerleştirin. AFİYET OLSUN !

8 yorum:

  1. Helvayı çok seviyorum.Bu labneli denemek isterim.
    Eline sağlık.
    Sevgi ve sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka deneyin, pişman olmayacaksınız. Şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. off of harka bir lezzet daha labnelisini ilk defa duyuyorum.Ellerine emeğine sağlık arkadaşım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir helva olmuş:)kesinlikle deneyeceğim..ellerinize sağlık..
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. İsmet'ciğim değişik bir lezzet olmuş,çok severim helvayı,en kısa zamanada deneyeceğim.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Neslihan'cığım, Antalya'ya bekliyoruz. Tüm arkadaşları bekleriz efendim. Sizin için zevkle yaparım. Selamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili İsmet, çok yönlü ve muhteşemsin. Eller ve akıl birlikte işleyince neler olmaz ki...

    YanıtlaSil
  8. Şahane!
    Helvaya bayılırım. Labne ile yapılanı da ilk defa senden öğrendim. Yaratıcılıkta sınır yok tabii:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.