25 Nisan 2009 Cumartesi

Alerjik Kaşıntılara Son



Melissa

Alerji, vücudun, aslında zararlı olmayan bazı maddelerden veya hava şartlarından etkilenmesi ya da psikolojik etkenler sonucu bazı maddelere aşırı reaksiyon göstermesidir.

Vikipedi Özgür Ansiklopedi böyle tanımlıyor alerjiyi.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Alerji

Ve şöyle devam ediyor: Normalde vücudu koruyan bağışıklık sistemi, bazı insanlarda zararlı olmayan birtakım maddelere karşı da aşırı yanıt verir. Bu reaksiyonlara "aşırı duyarlılık" ya da "alerji" adı verilir. Alerjik reaksiyona yol açan antijene de "alerjen" denir. Alerjik reaksiyonlar tek tip değildir, birçok yolla ortaya çıkarlar, vücudun değişik bölümlerinde meydana gelebilirler ve çeşitli şiddette olabilirler.

Alerjik reaksiyonlara neden olan maddelere "alerjen" denir. Bu maddeler solunum yolu ile alınabildiği gibi, ciltten temas ya da yiyecek şeklinde ağızdan da alınabilir. Bu maddeler alerjik reaksiyon gelişebilmesi için vücuda daha önceden girmiş olmaları gerekir. Yani vücudun bağışıklık sisteminin bu maddeyle daha önce karşılaşması ve bunlara duyarlı hale gelmesi gerekir. Daha sonraki karşılaşmalarda çok hızlı bir şekilde reaksiyonlar gelişir. Reaksiyon gelişiminden de vücuttaki mast hücrelerinin alerjenler aracılığı ile parçalanması ve içinden "histamin" denilen maddenin çıkması sorumludur. Aşağıda özellikle solunum yolu ile alınan ve en sık karşılaşılan alerjenler verilmiştir.


Toz akarı.Alerji belirtileri kaşıntı, kurdeşen ya da astım, alerjik rinit (saman nezlesi) belirtileri, hapşırma, burun akıntısı, burun ve genizde kaşıntı, burun tıkanıklığı ve geniz akıntısı olarak görülebilir. Kişi, eğer bazı maddelerle temasından dolayı alerji oluyorsa, o maddenin uzaklaştırılması ile sorun çözümlenmiş olur.

İmmün (bağışıklık) sistem, yabancı maddelerle karşılaştığında onları tanımayı ve belleğine almayı öğrenir. Ardından yabancı maddelere (antijenlere) karşı antikorlar üreterek yanıtını hazırlar. Organizmada ne zaman aynı antijen görülse hatırlama özelliği nedeniyle daha önceden hazırlanmış yanıt başlar. Bu nedenle örneğin, saman nezlesi olan bir kişi her yıl polenlerle karşılaşınca immun sistemdeki bu özellik sebebiyle hemen reaksiyon gösterir.

Bütün bunları aktarmamın nedeni, bu rahatsızlığın ne denli sıkıntı verici olduğunu çok iyi biliyor olmam. Yıllardır özellikle bahar mevsimlerinde artan şiddetli alerjik reaksiyonlarla başetmeye çalışıyorum. Maalesef nelere alerjimiz olduğunu tam olarak bilemiyoruz. Bazılarını testlerle öğrenebilsek de binlerce, onbinlerce maddeyi test etmeye de olanak yok. Alerji ilaçları bir yere kadar etkili ama bazı yan etkileri nedeni ile sürekli kullanım da sıkıntılı olabiliyor. Genetik olduğu düşünülen bu rahatsızlığı yenebilmek için olabildiğince alerjenlerden uzak kalmak gerekiyor. Ne yazık ki ben başaramıyorum, çünkü çoğu zaman neyin alerji yaptığını bile bilemiyorum.

Çok sıkıntılı bir dönemden sonra, son günlerde bir arkadaşımın tavsiyesi ile ev yapımı bir losyon denedim ve çok rahatladım. Eğer sizler de bu rahatsızlıktan muzdaripseniz uygulamanızı tavsiye ediyorum.
Losyon için oğulotu ya da melissa denilen bitkiyi kullanacaksınız.

http://www.ciceksehri.com/cicekler/ogul-otu/

Kurutulmuş olan melissa yapraklarının üzerine kaynar suyu döküp on dakika kadar demlenmesini sağlayın. Soğuyunca süzüp içine bir iki damla limon suyu damlatın ve bir şişeye alın. Kızarıp kaşınan bölgeye sürün.Bir süre sonra kızarıklıkların geçtiğini göreceksiniz. Bende işe yaradı, umarım sizde de işe yarar. Sağlıklı günler diliyorum.
İsmet

2 yorum:

  1. Bende alerjik bir kişiyim.5 senedir aşı oluyorum.Bu böyle devam etmiyecek sanırım ya ben onu bırakıcam yada o beni bırakıcak.Aslında iyi geliyor ama insan bıkıyor.Nereye kadar.Doğal bitkilere inanıyorum ben denemek lazım.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
  2. Çektiklerimizi ancak bizim durumumuzdakiler anlar. Kızarıp kaşınmaya başlayınca sinir sistemimiz de olumsuz etkileniyor ve ağladığımı bilirim gecenin bir yarısında. Aşılara devam edin ama bu losyonu da bir deneyin. Bana iyi geldi. İnşallah siz de rahatlarsınız.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.