13 Ağustos 2014 Çarşamba

Yabani Karanfiller




Kış  ve ilkbahar aylarında ormanda yaptığım yürüyüşlerde, orkideden yaban gülüne dek pek çok çiçeğe rastlamıştım.

Hiç biri beni bu yabani karanfiller kadar şaşırtmadı.

Mevsim yaz. En sıcak günleri yaşıyoruz üstelik. Bu sıcakta ormana girmek cesaret ister. Yine de sabah erken saatlerde Kuyruk rahatça koşsun diye ormanın eteklerine  gidiyoruz. Etrafta değil taze çiçek, ot bile yok. Hepsi sararmış, dikenli, çirkin bitki kalıntılarına dönüşmüş.

Ama bir kuytuda bu çiçekleri buldum. Yaprak ve çiçek formu karanfile benziyor. Koklayınca emin oldum; bunlar yabani karanfiller. Tohum  bırakmalarına engel olmamak için fazla toplamadım.

21 yorum:

  1. Bunlar çok dayanıklı çiçekler, biz Altınoluk^ta bir kaç yazdır rozet çiçeği yetiştiremiyoruz nedense, eskiden deli gibi çoşardı. Baktık bu sene de aldığımız ölüyor bu yaz karanfillerinden diktik saksılara, hepsi hergün çiçekli, mis gibi çok seviyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzeller. Sonbaharda bir kaç kök dikmeli. Acaba başka renkleri de var mı?

      Sil
  2. Ben de de saksıda var, tam gidiyor derken canlanmışlar. Zamanı herhalde. Yada benzetiyormuyum?

    Cahil anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen aynısı ya da benzer bir tür olmalı.

      Sil
  3. Ne kadar da güzeller...mütevazi ve zarif...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Begonvilli Ev size söz vermiştim Akçaağaç 'ın fotoğrafını çekip bloga koyacam diye. Sözümü tutamadım beni affedin. Bizim bulunduğumuz yerde Akçaağaç yetişmiyormuş.Bulunan bölgede bana uzaktı. Size tüm samimiyetimle söylüyoru rahatsızlığınız okuduğum günden itibaren hemen hemen her gün nehir kenarına yaptığım yürüyüşlerde akan sularla size sağlı ve şifa dileklerimi gönderdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kova'cım, akçaağacın resimlerini bulmam zor olmaz, sakın üzülmeyin. Dualarınıza gelince; bana iyi geldiğine kesinlikle inanıyorum. Tam da şu günlerde Olumlu Düşünmenin Gücü adlı bir kitap okuyorum. Kitapta duaların, güzel dileklerin insanların yaşamında çok etkili olduğu anlatılıyor.

      Sil
  5. Bilinen karanfil dışında ,minik çim karanfillerini biliyorum ama bunu ilk gördüm çok da güzelmiş.
    Dikkat ettin mi sanki kalemtraşla açılmış kalem atık yelpazesi gibi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokusu hiç şüphesiz karanfil türü olduğunu gösteriyor. Evet, taç yaprakları çok güzel.

      Sil
  6. begovilli ev...bayıldım rengine mevlam bizim için neler vermiş...ellerine sağlık ...sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembenin bu tonu benim de çok sevdiğim bir renktir.

      Sil
  7. The color is beatiful ! I hope you have a good week
    Angélica

    YanıtlaSil
  8. Bunlara rastlamıştım Yalova da sanırım. evet evet, kayınpederimin bahçesinde şimdi yazarken hatırladım. Yabani olsa kaç yazar, cenneti hissettiriyorlar insana.
    Ne güzelde anlatmışsınız. Kır yaşamı benim hayalim, şehirden kaçmak için askerlik gibi şafak beklediğim doğrudur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım özlemini duyduğunuz yaşama kavuşursunuz. Sevgiler, selamlar.

      Sil
  9. Umarım iyisinizdir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İyi olmak için çaba gösteriyorum. Bizden de sevgiler.

      Sil
  10. koklamakta gecmi kaldim,,,dedim
    ama hala misssss gibi kokuyorlar:)))))))

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.