11 Ağustos 2014 Pazartesi

Köyde Ortalama Bir Gün


Hemen her sabah altı  gibi uyanıp güne başlıyoruz. Taze orman havası alarak, kuş cıvıltıları ve portakal çiçeği kokuları ile, hiç değilse  sekize dek  uyumak harika olurdu  ancak benim için bir hayal.  Çünkü kızlarım  bahçede  sabırsızlıkla  kahvaltı bekliyorlar.



 Buraya gelince yeni Begonvilli Ev’de daha kalabalık bir aile olduk. Minik, Jane, Colette ve Biber’e, annesi saf kan bir kurt köpeği olan üç aylık Kuyruk  ve daha önce yuva aradığım, arkadaşımın  sokakta bulup özel bir barınağa yerleştirmek zorunda kaldığı çileli Badem de katıldı. Badem üç yaşında. Kuyruk ve Badem’e bahçede  bir alan ayırdık. Bu arada Minik dışındaki tüm  kuyruklu dostlarımız dişi. Bu yüzden onlara topluca ‘’kızlarım’’ diyorum.




Sabah karınlarını doyurduktan sonra önce Kuyruk’u sonra da Badem’i  yürüyüşe çıkarıyorum. Yakınımızdaki çam ormanının kıyısına kadar gidip orada  biraz eğitim çalışmaları yapıyoruz.




Kuyruk çok akıllı ve şimdiden bir çok sözcüğü ve komutu anlar oldu.  Badem  gün geçtikçe  daha uyumlu oluyor.  Ancak  çileli günlerin  izleri olan  bir tedirginliği ve agresifliği var. Eve dönünce  onları serbest kalabildikleri alana bırakıp  sularını tazeliyorum. Sonra  bizim kahvaltı faslımız ve öncelikli işim ekmek yapmak oluyor. Köyde fırın olmadığı için kendi ekmeğimizi  kendimiz yapıyoruz. Bu arada denemeyenler için ekmek yapma makinelerini tavsiye ederim. Hem dilediğimiz tarz  taze mis kokulu ekmeklerimiz oluyor, hem de yapılma koşullarını bildiğimiz için içimiz rahat.  Daha sonra  ev işleri ve bahçe bakımı, konuk ağırlama  gibi işler oluyor.


Bu balkonda keyifli okuma, çay- kahve saatlerimiz var. 
Sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den.
Bekleriz efendim:))

19 yorum:

  1. bengovilli ev. ....her şey harika... allah senden razı olsun. ne güzel onlar için erken kallkıyor yemeklerini veriyorsun.misler gibi ekmek kokusu geldi burnuma afiyet olsun. sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Buraya gelme nedenlerimizden biri de onlar olduğu için erken kalkmak zor gelmiyor.

      Sil
  2. Ne kadar keyifli ve hoş görünüyor eviniz :)

    YanıtlaSil
  3. Yolum oralara düşerse; kahvemi sade isterim yandan çarklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke, sevgili Nurdan Hanım, keşke gelseniz!

      Sil
  4. Dünden sonra buralara sığamaz oldum ben de " başımı alıp bir dağ köyüne mi yerleşsem " diyorum !
    Huzurunuz daim olsun komşucuğum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sorma komşucuğum:(( Biz de çok üzgünüz.

      Sil
  5. daha geçen gün konuştuk eşimle,tüm zamanlı saros yaşantımız başlayınca günlerimizi nasıl geçirelim diye.
    sabah erken kalkmayı seven bir çift olduğumuz için 1 saat yürüme koyduk mesela:)
    özeniyorum güzel yaşamınıza
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika olur. Zaten düzenli yürümeye başlayınca bırakamıyorsunuz. Eee, artık barınaktan bir köpekciği de siz kurtarırsınız:) Her şey gönlünüzce olsun.

      Sil
  6. Çok şirinler :) Çooook...

    YanıtlaSil
  7. herşey çok güzel...

    YanıtlaSil
  8. Fotoğraflarla ve yazınızla; İstanbul'daki boğucu sıcak ve sıkıcı ofis yaşamından bir an koptum sanki... Huzurunuz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köy yaşamının da zorlukları olsa da en azından temiz hava, doğa ile iç içe olma, taze ve doğal yiyeceklere ulaşabilme gibi avantajları var. Emeklilere tavsiye edebilirim.

      Sil
  9. Rüya gibi çok güzel. Kedilerle köpekler anlaşıyor olmalı, fotoğraflardan öyle anladım. Hepsi de çok masum ve güzeller. Güzel kızları çok öpüyorum. Mutlu günler dilerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçede yaşayan köpekler kedilerle pek anlaşamıyorlar ama Minik evde onlarla gayet uyumlu:) Çok teşekkür ederiz. Sizin de günleriniz mutlu geçsin.

      Sil
  10. Hi ¡,i love your blog ! You have a new follower from Chile !
    Angélica

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.