4 Ağustos 2014 Pazartesi

Selam Dostlar


''Begonvilli Ev'den haber var mı?'' diye merak eden  blog dostları olduğunu biliyorum.

Yorumlarınızla mesajlarınızla bana ulaşıp güzel dileklerde bulunan (ya da bulunamayan) tüm dostlara teşekkürler.

Evet, yine  sizlerleyim.. Hangi sıklıkla yazabilirim, bilmiyorum ama yazamadığım süre içinde özlendiniz:)

Ara sıra sayfalarınıza kısa ziyaretler yaptım, ayırım yapamadığım için hiç birinize yorum ya da mesaj yazamadım. Sadece sağlık durumunu çok merak ettiğim bir dostuma  kısa da olsa yorum yazdım. Hepinize düşünce yolu ile sevgilerimi gönderdim.

Hepimiz için ''önce sağlık'' diyerek sizlere yazıyorum.. Kısaca durumumu  anlatayım;
Aşırı yorgunluk ve tamamen aile dışındaki faktörlerden kaynaklanan üzüntülerin tetiklemesi ile özellikle sabahları ortaya çıkan baş dönmeleri yaşadım. Malum taş düşürme olayı da girdi araya. Ayrıca iş yapabilme performansım düşüktü. Kısacası aşırı hassas bir dönem geçirdim. Hala da yaşıyorum ama hafiflediğini düşünüyorum. Bu rahatsızlıkları bir kaç yıl önce de geçirmiştim ve yapılan pek çok araştırma sonucu beyin damarlarımda daralma olduğu, aşırı sorumluluk yükü taşımam nedeni ile fiziksel ve ruhsal zorlanmalar yaşadığım söylenmişti.

Ellerimin durumunu zaten  paylaşmıştım. Hala el becerisi  isteyen  işleri iyi yapamıyorum. Şu an nitelikli bir yardımcı bulma şansım da yok.

 İşte  tüm bunlar birleşince eski rahatsızlığım  depreşti. Bu kez tıbbi yardım almadan, deneyimlerime ve sağ duyuma kulak vererek atlatma yolunu seçtim. Çünkü sayın prof. dr. Küçükusta'nın ''aşırı teşhis''in olumsuzlukları ile ilgili  düşüncelerine katılıyorum. Elbette tıbbın yeri ve değerini çok iyi biliyorum ancak ülkemizde bu alanda yapılan pek çok yanlışlığı bizzat yaşamış bir aileyiz. Durumumun da farkında biri olarak öncelikle yapmam gerekenleri yaptıktan sonra  baş edemeyeceğim bir durum olursa tedavi almayı seçtim. Yanlış ya da doğru yaptığım tartışılabilir ama daha iyi olduğumu rahatlıkla söyleyebilirim.

Neler mi yapıyorum:

Öncelikle her işi zamanında ve proğramlanmış bir makine gibi yapmak zorunda olmadığımı kendime telkin ediyorum.  Sonuçta yaşam kusursuz değil, ben neden  öyle olmak zorunda olayım.

İkinci olarak, benim dışımda gelişen ancak hiç bir şekilde değiştiremeyeceğim  olumsuz durumlar için aşırı üzülüp kaygılanmamın beni hasta etmekten başka işe yaramadığını iyice anladım. İnsani olarak üzülmemek elde olmasa da makul ve mantıklı olmaya çalışıyor, bu tür haberlerle, olaylarla vs karşılaşınca beni yormadan meşgul edecek bir şeyler bulmaya çalışıyorum.

Kendimi  daha iyi hissetmeye yönelik  düşünce ve yöntemlerimi anlatmaya devam edersem bu yazı okunmayacak kadar uzar ve ben de aşırı yorulurum.  Yine de konuya ilgi duyan olursa seve seve anlatırım. Çünkü yaşadığım sıkıntıları kimsenin yaşamasını istemiyorum.  Şimdilik bu kadar dostlar.

Birazcık gülümsemek için sevgili Nedret Hanım'ın(blogger) facebook'ta paylaştığı bir karikatürü ben de burada paylaşmak istedim. Paylaşabileceğimi söyledi sağ olsun.

Benim alış verişle rahatlama huyum ve köyde olduğum için olanağım yok. Olsa fena olmazdı hani:))
Hepinize sevgiler, selamlar..

37 yorum:

  1. Çok çok geçmiş olsun. Allah şifa versin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de herkese sağlıklar diliyorum.

      Sil
  2. hoşgeldin ve geçmiş olsun,
    şu an saat 15.48 ben sabah 08.00'den bu yana kendime zaman ayırıp kitap okumayı hayal ediyorum:)
    bahsettiğin bize olumsuz bizden faydalananlara pek olumlu hatta meziyet denen hastalıktan bende de var ve kurtulmak ne güzel olurdu:))
    yürekten sevgiler,gönlünce yaşaman dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Havva, ben burada,okurları sıkmamak amacı ile olabildiğince kısa söz ettim. Bazen iyi niyetimizden, sevgimizden kapasitemizi aşan yüklerin altında buluyoruz kendimizi. Örneğn bizim üç köpeğimiz, üç kedimiz, eşimin stabil hastalığı, ellerimden dolayı fiziksel yetersizlik artı ülkede hatta dünyada yaşanan çok üzücü olaylara aşırı üzülmem yüzünden başıma geldi bu durum.
      Kendimizi paralamak yerine akılcı davranmak zorundayız.Evcillerimden vaz geçemem ama diğer işlerde çok titizlenmemeye çalışıyorum..

      Sil
  3. Çok geçmişler olsun, bir sonraki postta inşallah daha daha iyi olduğunuz müjdesini verirsiniz bize :)
    Karikatür süper ve maalesef biz şehirde yaşıyoruz :((
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşallah! Son bir kaç gündür iyileşmekte olduğuma inanıyorum.

      Sil
  4. Ne güzel, yani bu yazdıklarınızı uygulamaya almanız.
    Kısa sürede tamamen sağlığınıza kavuşmanız dileklerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha fazlasını da uyguluyorum.Dört yıl önce de geçirmiştim bu rahatsızlığı. Tecrübeliyim yani:) Güzel dileğinize çok teşekkürler.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun, umarım en kısa sürede sağlınıza kavuşursunuz.

    YanıtlaSil
  6. öncelikle çok geçmiş olsun, ses vermenize sevindim.

    YanıtlaSil
  7. Kitaplar, güzel müzikler ,sevgili dostlar ... Kısa zamanda iyi olmanızı dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplar, güzel müzikler, köpeklerimle yürüyüşler ve eşimin desteği.Maalesef burada arkadaşım ve dostum yok. Komşuluk da yok. Neyse ki sizler varsınız:)

      Sil
  8. geçmiş olsun hayat doluluğunuza içtenliğinize hayran oldum hayata böyle güzel bakışınızla bir çok şeyi aşmışsınız selamlarımı yolluyorum......:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Siz de çok içtensiniz. Selamlarınız bile moral veriyor:))

      Sil
  9. Hayata ve yaratılan canlılara öyle pozitif bir yaklaşımın var ki inanıyorum tüm sıkıntıların şifalarla son bulacak. Ne fiziken ne zihinsel olarak gerçekten de hırpalama kendini bazen zararı yok etmeye çalışırken zarar gören sadece kendimiz oluyoruz. çok geçmiş olsun arkadaşım.
    sağlıklar,sizlere ve paticanlara yürekten kocaman sevgiler yolluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım,aslında bu tür sorunlara yol açan durumları kendimiz yaratıyoruz. ''Üretken, tez canlı ve çevresine değer veren insanların hastalığı bu'' demişti bir hekim. ''Biraz bencil olun ve her işi mükemmel yapmaktan vazgeçin'' diye de eklemişti.Ama insan, karakter özelliklerini değiştiremiyor.Yine de çabalıyorum.

      Sil
  10. Sizi gerçekten merak etmiştim.. çok şükür.. her derdin çaresi var derler, siz bulmuşsunuz bile kendinizinkini :) ben de bir karikatür anlatayım,çoğu kişi görmüştür, üç tane orta yaşlı kadın dansediyorlar, fondaki şarkı da şu : elinde tefi, yerinde keyfi, boşver biter mi , dünyanın derdi :)))) sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım dediğiniz gibi olur. Anlattığınız karikatürü zihnimde canlandırdım ve gülümsedim:)) Sağ olun.

      Sil
  11. Sevgili begonvil hassas bir kişiliğe sahip birisi olarak senin neler yalşadığını çok iyi anlıyorum ne yazıkki gerçekten bir çok şeyi değiştiremediğin gibi sadece kendine zara veriyorsun bunu farkettiğim andan beri ben de kendimi bir çok şeyden artık alıkoyuyorum o andan itibaren neler beni mutlu ediyorsa onlarla meşgul olmaya özen gösteriyorum . lütfen sende zaten farkına varmışsın bu konuda birazcık bencil olmayı dene . inşallah daha iyi ve sağlıklı olursun hayatta en büyük zenginlik sağlık diye boşuna dememişler.sağlık bie kere bozulmaya görsün gerisi zor geliyor.. kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şükran Hanım, aynen söylediğiniz gibi. İnsan denilen varlık hassas bir bileşke. Sadece fiziksel bir varlık değil. Yaşamla bağ kuran, dengeyi sağlayan algılama, yönetme, tepki verme gibi karmaşık yapılardan oluşuyor. Denge bozulduğu zaman yıkım başlıyor.Dikkat etmek, gücümüzün üstünde ağırlıklar yüklememek zorundayız. Bizden de sevgiler..

      Sil
  12. çok çok geçmiş olsun , umarım yeniden ama daha sağlıklı olarak geldiniz aramıza, yazılarınızı bekliyor olacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun. Zarif ve içten yorum için teşekkürler:)

      Sil
  13. Öncelikle acil şifalar diliyorum. Arasıra bende de oluyor bu baş dönmeleri. Daha doğrusu eğilip kalkarken, ani hareketlerde sendelemeler falan. Bunun için hiç doktora gitmedim diyebilirim. 3-5 sene önce gittiğimde demir eksikliğinden başka bir şey çıkmadı. Allah'a şükür. :)
    Doktorlara, hastaneler gitmeyi sevmediğimden kendimi idare etme yolları buluyorum ben de. Sizin yazdığınız maddeler gibi; kendimi ev işleriyle çok yormamak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de geçmiş olsun. Ben daha önce aynı rahatsızlık için günlerce doktora gidip pek çok araştırma yaptırmıştım.Tatmin edici bir yanıt alamamıştım.İlerlerse ve dayanılmaz duruma gelirse yeniden o yollardan geçeceğiz.

      Sil
  14. Sizi merak ediyordum.Satırlarınızda kendimi de buldum desem.Ben de akıllanma yolunda ilerlemeye çalışıyorum vücut artık sinyal veriyor.İki senedir ablamda ağır hastalıklar geçirdi örnek olsun diye demiyorum ama ona bitkisel karışım yapan biri var onun ilaçları çok iyi geldi.Ayrıca devamlı meditasyon ve günlük olumlamalar yapar tabi onun seçimi ama çok şükür iyileşiyor.İnşallah siz de en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz, iyi haberlerinizi bekliyoruz.Sevgiler Türkan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan Hanım, çok güzel tanımlamışsınız; vücut sinyal veriyor.Sorunları büyütmemek için dikkat etmemiz gerekiyor. Ablanıza da geçmiş olsun.Bitkisel karışımların iyi gelmesine sevindim. Yine de dikkatli olsun.Diğer alternatif yöntemler hakkında pek bilgim yok. Önemli olan iyi hissetmesi. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. begonvilli ev....ses verdiğinize inan çok sevindim...tekrar geçmiş olsun.karikatür bayıldım..eh bizim gibi duyarlı, hasas insanların allah yardımcısı olsun.tekrar görüşmek dileği ile hoşçakalın..emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım. Umarım güzel dilekleriniz gerçek olur. Sevgiler, selamlar.

      Sil
  16. seni gormek cok guzel!
    en kisa zamanda...cok daha saglik dolu gunlerde bulusmak uzere..
    kendine iyi bak yazicaktim,,ama bakicagina eminim:)
    sevgilerimi birakiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Benin için de sizlerle olmak güzel:) Kendime iyi bakmaya çalışacağım:)

      Sil
  17. Hoşgeldiniz! Güzel yürekli insanlara hastalık yakıştıramam ben. İnanıyorum ki, siz de yaşadığınız sağlık sorunlarından tez zamanda kurtulacaksınız. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Dönüşünüzü hava alanında okudum çok sevindim. Aceleyle ikikez yorum yazdım ama gönderemedim.Şimdi biraz yorgunluğum gidince alelacele yazıyorumve inanıyorumki en kısa zamanda tüm rahatsızlıklarınızı atlatısınız. En iyi dileklerimi ve sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  19. Çookkk geçmiş olsun.vücut sağlığı, afiyetiniz her daim sizzinle olsun...

    YanıtlaSil
  20. çok geçmiş olsun,sağlıklı günler diliyorum,Allah beterinden korusun
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. Çok geçmiş olsun. Ne yazık ki duyarlı ve hassas olunca bedene olumsuz olarak dönüyor. Dediğiniz gibi aşırı sorumluluk yüklenmemek lazım. Biraz da su akar yolunu bulur demek gerekiyor. Maalesef doktorların iyiliği olduğu gibi bazen ticari düşündüklerinden olsa gerek oldukça abartıyorlar. Ben de bu durumu ailemde yaşadım ne yazık ki. Sanırım kendi kendimizin doktoru olmak ve oluruna bırakmak gerekiyor. Her şeye stres neden oluyor. Acil şifalar diliyorum. Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.