2 Ocak 2014 Perşembe

Begonvilli Ev Halleri

Bakın 2014'ün ilk günleri bizde nasıl geçiyor:

Dün esaslı bir temizlikten sonra bugün dinlenme günü desem de, inanmayın..

Yine de sizlerle  dinlenme anlarını paylaşacağım.
Bizim evde şömine yok ama dert değil. Odayı güzelce ısıttıktan sonra TV'de 429. kanal açılır. Orada  o kadar  güzel  müzikler var ki.. Hem de fonda bu harika şömine görüntüsü ile.  Fotoğrafta pek net görünmese de sanki odada gerçek bir şömine varmış gibi, kor halindeki odunların, kıpır kıpır alevlerin  görüntüsü içinizi ısıtıyor.
Müzikler ise gerçekten çok hoş.  Örneğin şu an  bayıldığım Tony Bennett Stranger in Paradise'i seslendiriyor.
Merak edenler için:http://www.youtube.com/watch?v=jzA8gwfJr9I

 Biz bu harika müzikleri dinlerken fırındaki elmalı ve kakaolu kekler kabarıyor. Kokusu da enfes doğrusu.
Kısaca tarif edeyim: 3 yumurta , 1 çay fincanı şeker, bir çay fincanı eritilmiş tereyağ ve  sıvı yağ karışımı, çırpma teli ile karıştırılır Diğer bir  kapta   1,5 bardak un, kabartma tozu, tarçın, kakao vanilya karışımı birlikte elenerek iyice karışmaları sağlanır. Sıvı karışımla birleştirilir, bir fincan iri dövülmüş fındık ve minik küpler halinde doğranmış  1 elma da eklenir ve  minik kek kağıtlarına paylaştırılır. 175 derecede pişirilir. Afiyet olsun!



Bu arada bizim  yumoşlardan uykucu olanı öyle ilginç yatma pozisyonları sergiliyor ki...


Yukarıdaki karede uykucu Yumoş'un kafası nerede dersiniz? Pembe burnunu görebildiyseniz tahmin edebilirsiniz:)

Bu da anne tarifi ile  pişirilen kabak tatlısı. Ben biraz koyu kıvamlı sevdiğim için tencerede  pişirilen  tatlı  fırında bir beş dakika koyulaştırılıyor.

Begonvilli Ev  halkını güldüren ama aslında içimizi acıtan karikatürlerden biri:

Ve son olarak  dostlara bir soru:
Sizce bu evin Begonvilli Ev olma olasılığı var mı? İçinize ne doğuyor?
Eğer olursa minik patililerimiz için çok iyi olacak. Şu an yaşadığımız site  yaşantısının bazı zorlukları var onlar için.
Tüm dostlara sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den..

39 yorum:

  1. Evet evet bu ev Begonvilli Ev olacak !
    Yalnız bir sır vereyim mi her yer minkler için tehlike dolu. Canlar sıkılmasın diye yazmıyorum ama ben de sitedeki insanlardan çok şikayetçiyim. Beni her gördüklerinde - kendi dillerince nazik- kedilerden şikayet ediyorlar artık selam vermeyeceğim ki borçlu çıkmayayım!
    Derdimi size anlatıp içinizi şişirmedim umarım.
    Tüm Begonvilli Ev canlarına bizden selam olsun,sizi seviyoruz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah komşucuğum. Evet, her yer tehlikelerle dolu olsa da site aynen söylediğiniz gibi. Hiç olmazsa kısırlaştırdıklarımı alıp götüreceğim. Diğerleri için iki yıldır mücadele ediyorum, yol gösteriyorum; gelin bunları bir proğram dahilinde kısırlaştırıp sitede çoğalmalarını önleyelim diye. Hiç ama hiç yardımcı olmuyorlar. Sadece şikayet var. Geçen yıl zehirlediler, bir önceki yıl ormana attılar.Ben de çok dertliyim, çoook.

      Sil
    2. Sevgili komşucuğum, sızlanmaktan söylemeyi unuttum. Eğer bu ev Begonvilli Ev olursa, o güzel ellerinizden, ahşap üzerine '' Begonvilli Ev'e Hoş Geldiniz'' yazısı isterim artık:))

      Sil
  2. Yazdım gitti bile...
    Allahhhh ne güzel olacak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Çoook tatlısınız ve harika bir komşusunuz.

      Sil
  3. İnşallah dilediğiniz gibi bir eve sahip olursunuz. Tatlılardan canım çekmedi değil :) Karikatür içinde bulunduğumuz trajikomik hali çok iyi anlatıyor, böyleyiz işte :) 2014 tüm dileklerinizin gerçekleştiği bir sene olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Günnur Hanım. Aslında şu an oturduğum site denize yakın, havuzlu vs. vs.. Ama önemli olan huzur. Almayı planladığımız ev bağımsız bir ev ve dediğim gibi sevgili petlerimiz için iyi olacak. Umarım 2014 hepimize iyi gelir.

      Sil
  4. ayyyy,ne güzel,olacak ,illaki olacak,burası 'begonvilli ev' olacak.
    çok mutlu mesut yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım:) Eğer bu ev olursa barınakta kurtarılmayı bekleyen bir köpekcik daha mutlu olacak. Size de mutlu yıllar.

      Sil
  5. Olacak olacak kesin olacak hem de! :)

    Olmalı... :)

    YanıtlaSil
  6. Haydi hayırlısı.

    Gerçek şömine sobası olan havalı anne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyle olur.
      Eee, gerçek şömine de yakışır size:)

      Sil
  7. inşallahh,gönlünüze yatıyorsa hayırlısı ile olsun inşallahhhhh.:)
    şömine görüntüsüne bayıldım tvde ki.
    nasıl yapıyorusunuz ..?
    bir radyo kanal vs. mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun. İçtenlikle dilediğinizi hissediyorum.

      Digitürk 429. kanal. Standart adı altında müzik yayını yapıyor.

      Sil
  8. Tüm kalbimle diliyorum, patilerin ve senin mutluluğun için...İnşallah olur diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim. Allah herkese gönlündeki evleri nasip etsin.

      Sil
  9. Insallah olacak siz de kisa zamanda mujde verceksiniz bizee..komsulari hic demeyin..ama takmiyoruz patiler icin durmadan yola devam)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ,
      Sağ olun! Benim böyle içtenlikle dileyen dostlarım varsa, neden olmasın:)Eksik olmayın. Sizlerin de her şey gönlünce olsun.

      Sil
  10. Dilerim ki gönlünüzdeki evde tülümenlerinizle birlikte huphuzurlu yıllar geçirirsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ''Tülümenler'' i çok sevdim. İnşallah dostların dediği olur.

      Sil
  11. Sevgili öğretmenim, öncelikle gecikmeli de olsa yeni yılınızı kutlar, sağlık, mutluluk ve bol kazanç dolu nice seneler dilerim. O yumoşu ıssırasım geldi. Gönlünüzdeki ne ise yüce Rabbim size onu nasip etsin. Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşen'ciğim. Ben de sizlerin yeni yılınızı kutluyor, öncelikle sağlık, huzur olmak üzere yuvanızın sonsuz mutluluklarla dolup taşmasını yürekten diliyorum. İdil'i öpüyorum.

      Sil
  12. En güzeli tv.deki şömine..Odunu bitmez, isi odayı kirletmez, arada odunlaradan "çaaat" diye fırlayan ateş parçaları halıyı yakmaz...Oooohh, iyi ki şöminemiz yok, tv.miz var...Ooohhh :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) İşte buuu! Önemli olan sahip olduğumuzla mutlu olabilmek. Çok tatlısınız...

      Sil
  13. Olur inşAllah canım. Güzel bir yıl diliyorum hepinize.

    YanıtlaSil
  14. en sevdiğim kanal.
    En sevdiğim şömine görüntüsü.
    En sevdiğim anlar.
    Süper, keyifle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler örtüşüyor demek ki:) Size de keyifli zamanlar!

      Sil
  15. Kesinlikle bu ev begonvilli olur :) Hemde süper olur. Sizin maharetli ellerinizde neler olur neler :)

    YanıtlaSil
  16. Istediginiz ev oysa insallah olur ve yeni yilda tum istekleriniz gerceklesir :) Sevgiyle kalin

    http://myblog-ayf.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aynı güzel dilekler bizden de size olsun.

      Sil
  17. o evde de güzellikler yaratacağınızı düşünüyorum.Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  18. Hangi kareden başlayacağımı şaşırdım :)
    Bu arada mini keklerin tarifini aldım (laf aramızda hep alıyorum da tarifleri, bir türlü yapamıyoruuum :)))
    Bu dört ayaklılar bir alem, nasıl da dikkati çekiyorlar değil mi :)
    Rabbim gönlünüze göre bir ev versin arkadaşım, begonvili sen kondurursun sonradan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden gelen yorum beni fazlası ile sevindirdi Banu Hanım. Çünkü satırlarınızda gülümseyen yüzünüzü görür gibi oluyorum.
      Tarifler konusunda ben de öyleyim. Hemen not alıyorum ama çoğu yapılmıyor, yine bildiğim tariflere yöneliyorum. Garanticiyim yani.
      Minik patilillerimiz evin sevgili varlıkları:)
      Güzel dileğiniz için teşekkürler. Gerçekleşirse, neden böyle bir ev değişikliğine gerek duyduğumu sizlerle paylaşacağım. Begonviller mutlaka olacak:) Hep sağlıklı ve mutlu olmanız dileği ile, sevgiler, selamlar.

      Sil
  19. Bu sanal şömineye ben de bayılıyorum. Daha dün akşam onun eşliğinde kitabımdan bir bölüm daha yazdım :)
    2014 Begonvilli ev için yoğun başlamış. Evde pişen kek kokusu, sıcak bir ortam ve taze demlenmiş çay... En önemlisi de, minik canların varlığı sanırım. Dilerim fotoğraftaki ev Begonvilli olur ve bütün ev sakinleri huzur içinde yaşarsınız. Haberi vereceğin yazıyı sabırsızlıkla bekliyorum :))
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabı sabırsızlıkla bekleyenlerdenim:)

      Begonvilli Ev halleri genellikle böyle zaten.Galiba olacak:) Elbette hemen sizlerle paylaşacağım.Bizden de sevgiler..

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.