7 Ocak 2014 Salı

Hit the road Jack! Ray Charles

Yeni yetmelerin ''Ne eski moda kadınsın!'' demelerine aldırmadan nostalji sokaklarında yürümeye devam ediyorum:))
Bu kez konumuz müzik.
Ah ne güzel şarkıdır o!
'' Hit the road Jack!''
Sevgili Ray'in piyanosunun başında, yarışmaların  pek sevilen deyimi ile  notaları hissederek, yani şarkıyı yaşayıp yaşatarak söylediği ve dört zenci hatunun bülbüller gibi şakıdığı vokalleri ile hiç bıkmadan dinlediğim bu  güzel blues hep  en sevdiklerim listemde olacak.
Ray Charles zaten müzik severlerin gönlünde taht kurmuş biri. Görmeyen müzisyenlerin farklı bir duyarlılığı oluyor. Bu büyü enstürmanında ve sesinde var. Ray Charles hakkında (tık)

2003'deki son konserinde

Gelelim şarkıya; güçlü bir ritmi olan düet şarkının oldukça komik sözleri var. Terkedilen adamın sitemleri ve geri döndürme çabaları ve kadının yanıtları komik bir dille  şarkıya söz olmuş.
1961 yılında ritm ve blues kaydı dalında Grammy ödülü almış.  O günlerde  tüm zamanların en iyi 500 şarkısı  listesine de girmiş.
Bu keyifli şarkıyı birlikte dinleyelim:

11 yorum:

  1. bence de çok güzel
    kulağımın pası silindi
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ray charles, Fran sinatra, Johhny cash cok severim hepsini. hit the road jacki ben pasta keserken sarkim olarak kullanmistim aklima o geldi. Pasta sarkilarindan biri oydu. Dugun ilk dans parcamda Frank Sinatra- You Mean everything to me '' idi. Eskiler guzeldir bende severim :)))
    Yine dinledim, paylastiginiz dugunumu hatirlattiginiz icin tesekkur ederim
    Sevgiyle kaln :)

    YanıtlaSil
  3. Evet, Jack Brel,Jose Feliciano, Kenny Rogers,ve diğerleri...Frank Sinatra'nın yeri de bir başka tabii ki.
    Düğününüzde bu şarkı ile pasta kesmeniz çook şeker:))

    YanıtlaSil
  4. Çok severim bu parçayı :))
    Çok keyifli ve yüz güldüren cinsten :)
    Harikasın...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak zevkler, ortak duygular! Yaşasın güzel dostluklar:))

      Sil
  5. öğlen dinliyodum kii.
    pek severim.
    bi de ı feel good adlı şarkıyı.
    :)

    YanıtlaSil
  6. bayılırımmmm. bu aralar benim favorim de bu: paroles paroles
    http://www.youtube.com/watch?v=_ifJapuqYiU

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.