2 Mart 2010 Salı

Çok Zevkli Bir Aktivite / At Binme


Bu gün ata binmenin yararlarına ilişkin bir yazı okuyunca at sevdam depreşti. Bir kaç yıl önce büyük bir hevesle ders alıp ata binmeye başlamıştım ama arkası gelmemişti. Okuduğum yazıdan at binmenin gerçek bir terapi olduğunu öğrenince yeniden bir hevestir başladı. Yazıda Hippoterapy'nin eski Yunanca'da at anlamına gelen "Hippos" kelimesinden geldiğini ve atın çok boyutlu hareketini kullanan bir tedavi şekli olduğu, uygulanan metodun başarı oranının çok yüksek olduğu, Hippoterapy'de atın hastaya yarar sağlayacak hareket aktiviteleri kullanıldığı anlatılmaktaydı.


Hippoterapy ile

Kas perdesi normalize edilmekte,


Denge reaksiyonlarını geliştirmekte,


Baş ve gövde kontrolü sağlanmakta,


Koordinasyon sağlanmakta, RUHSAL GERGİNLİKLER AZALMAKTAYMIŞ..

Ayrıca bol bol kalori yaktıran bir spor.

Şimdi hafta sonları ata binebileceğim aynı zamanda Hippoterapy de uygulayan çiftlikler hakkında bilgi toplayacağım. Sizlere de bol aktiviteli bahar günleri diliyorum.

6 yorum:

  1. Ne kadar hos bir aktivite..biliyor musunuz bende cok istiyorum ama esimi kandiramiyorum.Burada sahilde suruyorsun ama atlar cok hizli kosuyorlar esimde bel fitigindan dolayi istemiyor..
    Tekrar ciddi ciddi konusmak lazim bu konuyu.
    Gundeme getirdiginiz icin tesekkurler..
    Size de bol keyifli ata binmeler..
    Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. Bu arada arka fon beyaz daha güsel olmuş :) Blogunuza bahar gelmiş :) Ben şahsi fikrimce çok sevdimm :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güsel yaa ne çok yararı varmış..İmkanı olanlar,zaman ayırabilenler için iyi bir terapi..
    Ama ben biraz duygusalım galiba yaa :( Adalara bile gittiğimde faytona binen insanlara çok kızıyorum,o sıcakta o hayvancıklara çok acıyorum kaç kilo yük taşıyo sırtında :( diorum mis gibi ada havası bisiklete binin,derin derin nefes alın yürüyün nie biniyosunus hayvanlara eziyet ediosunus :(
    Biliorum normal deilim ben ama napim üzülüyorum onları öle görüncee :( off ne zaman normal düşüneceğim ??

    YanıtlaSil
  4. Bir kaç yıl önce 20 dakika ders almıştım. Sanıyorum 15 dakikası ata ağır geldin mi, çok yük bindi mi diye düşünmekle geçti. Kalan 5 dakikada az çok tırıs gitmeyi öğrendim, sanırım. Çok keyifli, imkanı olan muhakkak yapsın bu sporu tabii. Atlar ne iyi hayvanlardır!

    YanıtlaSil
  5. Profilinizde yazılanlar ne kadar güzel bir kere yaşadığınız yer güzel iş yerinde herkesin hayali emekli olup güneye ya da egeye yerleşmek bu düşünce bile insana huzur veriyor.Begonvillere gelince o muhteşem renk ve görüntü Allahın bize bir lutfu diye düşünüyorum.Hemen her yaz kuşadasına gittiğimde begonvilli evleri tablo seyreder gibi seyrederim bana oraların havasını.kokusunu getirdiniz çok saolun sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ne iyi ettiniz de geldiniz içeri akdeniz havası ve çiçek kokuları doldu hoşgeldiniz sefalar getirdiniz

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.