12 Ocak 2009 Pazartesi

Mutfağımdan / Tuzda Balık






Balık yemeyi seven bir aileyiz. Bu yüzden çeşitli usullerle pişirilmiş mevsim balıkları sık sık soframızda yer alır. Ancak balık restoranlarda karşımıza çıkan tuzda pişirilmiş balığı hiç denememiştim. Balıkçı tezgahında taptaze lüferleri, iri çipuraları ve somonları görünce ''neden denemiyorum?'' dedim. Balıkçımın tavsiyesi ile bütün bir somon alıp derisini çizdirmeden sadece içini temizlettim. İlk defa pişireceğim için araştırmaya başladım.Zaten sıklıkla aynı tarif çıktı karşıma. Ben de o tarifi uygulamaya karar verdim. sonuç mükemmeldi.
Malzeme
1 adet iri balık. (Ben yaklaşık 1kg ağrlığında bir somon seçtim, lüfer ya da palamutla hatta çipura ile de olabiliyormuş)
1,5 kg iri tuz
2 yumurtanın akları
2 -3 tane kurutulmuş defne yaprağı
Limon
İsteğe göre sızma zeytin yağı ve bir kaç sap maydanoz
Yapılışı
Derince bir kapta tuzu, iki yumurta akı ve biraz su ile karıştırın. Suyun miktarı tuzun her tarafı ıslanacak şekilde ayarlanacak.

Oval ya da uzunca bir fırın kabının içini folyo ile kaplayın. Alta bir parmak kalınlığında ıslak tuzu yayın. Yıkanmış ve kağıt havlu ile kurulanmış balığın içine defne yapraklarını yerleştirin ve karnı kapalı olacak şekilde tuzun üzerine yatırın. Başı dışarıda kalacak şekilde tamamen tuzla kaplayıp önceden ısıtılmış fırında 230 derecede 1,5 saat pişirin. (Tuzlar sararınca piştiği anlaşılıyor)

Fırından çıkınca bir bıçak ve çekiç yardımı ile fazla sert olmayan hareketlerle tuzu kırın. Kalıplar halinde çıkacaktır.

Daha sonra da derisini çıkarıp servis tabağına alın. Dilerseniz üzerine sızma zeytinyağı gezdirin. Maydanoz ve limon dilimleri ile süsleyin. Çok beğeneceksiniz.Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.