27 Ocak 2009 Salı

Her Dolunayda Hüzün Akar Denize / Musa Fırat


Kitaplığımda bir kitap ararken geçti elime; alınıp da okunması ertelenmiş ve bir kenarda unutulmuş kitaplardan biriydi. Adının içerdiği sözcükler içime dokunur gibi oldu ve şiir okuma isteğim depreşti birden. Aramakta olduğum kitabı unuttum. İlk sayfaları çevirdiğimde ''Sevgili Onur'a'' diye başlayan cümlelerle şiirin evrenselliğinden, sevgiden barıştan söz edilerek imzalandığını gördüm.(Onur, oğlum) Şairi tanıtan bölümde şöyle yazıyordu;

''1960 Erzincan doğumlu, öğrenimini Ankara'da tamamladı.(Öğrenim alanı ve derecesi belirtilmemiş)

1990'dan beri yaşamını Antalya'da sürdürüyor.Edebiyatçılar Derneği,Türkiye Yazarlar Sendikası ve Antalya Sanatçılar Derneği üyesi.
Nisan 1998'de''Papatya Yağmuru'' isimli ilk kitabını ve mart 2000'de Bahçe Şiir Dizisinden ''Kar Altında Güvercindi Kalbim''isimli ikinci kitabını yayımladı.......
Şiirlerinde; dolunayı, mitolojiyi, toplumsal olayları ele alıp,aşk, barış, kardeşlik, yalnızlık ve hüzünleri anlatmaya çalıştı...

diye devam ediyor ve aldığı ödüllerden söz ediliyor.

Şiirlerini ilk kez okuduğum şairin diğer kitaplarını da okumak istedim. Özellikle ''Ziyaret'' başlıklı şiiri özden ve sade anlatımı ile okunası şiirlerden. Şiir seviyorsanız, sizler de tanıyın bu şairi.Keyifli okumalar.

Ziyaret

Takıldı koluma sular
Denizaltının yelesine yasladım başımı
Yukarıda
Körpe bir yıldızın çıplak göğsü


Kum kara kavuşuyordu neredeyse
Ayın suya yatışına
Uzandık

Avucunda topladığın hayal taşları
Kim bilir biz hangi mavsimdik.

Musa Fırat







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.