17 Ocak 2009 Cumartesi

Kitap / Alnı Mavide / Ahmet Büke






Bir süredir ara verdiğim ama asla vazgeçemediğim kitap okuma alışkanlığıma heyecanlı bir dönüş yapmak için kitapçıya gittim. Yeni kitaplar ve benim için yeni yazarlar aradı gözlerim. Ne zamandır okumak istediğim modern Türk edebiyatının yazarlarından Ahmet Büke adı takıldı gözlerime. Öykülerinin dikkat çekici olduğunu ve ilk kez bir ödülle adını duyurup başarı ile yoluna devam ettiğini duymuştum. Bu genç yazarı yapıtları ile tanımanın tam zamanı diye düşündüm.’’Alnı Mavide ‘’adlı öykü kitabının tanıtım yazısını okuyup, ilk sayfalarını çevirmeye başlayınca, sabah kahvesini yudumlayıp gazetesini okuyan kitapçının hafif tebessümlü bakışı ile karşılaştım. Belli ki, hemen orada kitaba başlayıp zamanı ve mekanı unutacağımı anlamıştı deneyimli satıcı.Fazla düşünmeden kitabı satın alıp eve gelir gelmez de okumaya başladım..

Modern Türk edebiyatı’nın bağımsız yazarlarından biriydi Ahmet Büke. Öyküleri kolay okunan, bir o kadar da ağır yaşanmışlıklar sunuyor okuruna. Yoğun yalnızlık duygusu, ürpertici kimsesizlikler ve taş gibi hissedilen yoksulluklar yaşamın sıradanlığı içinde, olmazsa olmaz gibi karşımıza dikiliyor okudukça. Koskoca evren içinde insan yüreğinin sıkışıp kalma öyküleri bu öyküler.Somuttan soyuta kayan yaşam gerçekleri ile ideolojik olarak uyutulan insan vicdanını kurcalıyor bir anlamda.
Kısacası öykülerin derinliğinde edebi ve insani yönü çok belirgin bir felsefe var. Hayat karşısında cesur olmayı alternatifsiz bir biçimde öneriyor. Çünkü anlatılanları hazmetmek kolay değil. Hayatı çekilir yada çekilmez olarak değerlendirmek yerine cesurca yaşamak en doğrusu diyor bu öyküler. Özellikle Ölü Har adlı öykü.
Alnı Mavide, genç yazarın üçüncü kitabıymış.. Ahmet Büke'yi tanımak için burayı tıklayın
Araştıran bir okur olmasam Ahmet Büke’nin muhteşem öykülerinden haberim olmayacaktı. Onun sarsıcı ama bir o kadar da okunası hikayelerini mutlaka okuyun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.