13 Ekim 2008 Pazartesi

Severek dinlediklerimden / My Way


Ünlü Alman şair Heine, “sözün bittiği yerde müzik başlar” demiş. Çok da güzel söylemiş.
Bu sabah sizlerle, şöyle sözleri ile, (amiyane söyleyişle) hafiften dalga geçebileceğim ‘’One More Cup of Coffee’’ gibi bir şarkıdan söz etmek ve dinletmek istiyordum ama sabah yürüyüşünden sonra, nefis sonbahar atmosferinin de etkisi ile canım Tagore okumak, natürmort resimler yapmak, Sinatra dinlemek istedi. Tagore okumadım, resim de yapmadım henüz ama Sinatra dinlemekle başladım güne. Hem de çok sevdiğim My Way' le başladım.Yüzümde kocaman gülümseme, elimde çay fincanı ve penceremden uzaktan da olsa denizi seyrederek bilebildiğimce mırıldanarak birkaç kez dinledim. Diğer şarkılara geçmeden önce bir de Elvis’ten dinleyip bu muhteşem şarkının tadını çıkardım..
http://www.video75.com/vd.php?i=k5sw9m&frank-sinatra-my-way-live-at-the-royal-festival-hall-
"My Way" Paul Anka tarafından sözleri yazılmış olan ve Frank Sinatra tarafından popüler olan şarkıdır. Melodisi Fransızca şarkı "Comme d'habitude"den alıntıdır. Elvis Presley şarkıyı 1970'li yıllarda seslendirmiş. Her ikisi de çok güzel seslendirmişler.


Benim tarzım (tuttuğum yol)
Ve şimdi son burada, son geldiVe bu yüzden final perdesiyle yüz yüze geldimArkadaşım ki, ben ona ‘sevgili’ derim
İçinde bulunduğum durumu açıklayacağım
Bütün yollarda seyahat ettim
Ve bundan daha da önemlisi, kendi yolumu tuttum.
Birkaç pişmanlığım var
Ama sonrasında, aslında ifade etmeye deymeyecek kadar azlar
Yapmak ve görmek zorunda olduklarımı yaptım ve
Gördüm hiçbir bağımlılığım olmaksızın
Tüm işlerimi planladım sapa yol boyunca dikkatli adımlarlaVe bundan daha da önemlisi kendi yolumu tuttum.
Evet zaman vardı daha, bildiğinden eminim
Düşündüğümden daha çok mahvolurken
Ama tüm bunlar arasında şüphe varken ortada
Hepsini yok ettim, bitirdim
Hepsiyle yüzleştim, hayatta kaldım, yıkılmadım, ayaktayım.
Sevdim, güldüm ve ağladım
Boşluğu doldurdum kayıp hissemi
Ve şimdi, gözyaşlarım dindiğinde bunu çok eğlenceli buluyorum
Onları yaptığımı düşündüğüm için
Utanmadığımı söyleyebilir miyim?
Hayır, ben değilim, yolumu buldum ben.
Bir adamın fikri neyse zikri de o mudur?Eğer değilse, o zaman hiçbir şeyi yok demektir
Gerçekten hissettikleri ise söylediği şeyler birinin
Diz çökerek söylediği kelimeler değildir o zaman
Kayıtlar gösteriyor rüzgara kapıldım ve
Kendi yolumu çizdim!
Evet bu benim tarzımdı…
Ve son olarak da Engelbert Humperdinck'ten;http://www.video75.com/8kmGj_x9wof/engelbert-humperdinck-my-way/
Keyifli dinlemeler..
İsmet


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.