8 Ekim 2008 Çarşamba

Severek Dinlediklerimden / Barbra Streisand / Women İn Love


Woman In Love

Barbara Streisand deyince; onu tanıyanlar zaten hakkında pek çok şey biliyorlardır.
Yaptığı albümleri, çevirdiği filmleri ve rol aldığı müzikalleri ayrı ayrı anlatmaya ne benim enerjim, ne sizin sabrınız yeter. Bu gün sadece seslendirdiği müthiş şarkıyı; Women İn Love ‘ ı anlatmaya çalışacağım. Eğer kulaklarınız bu nefis müziği ve olağanüstü sesi anımsamıyorsa (eminim dinleyince hemen mırıldanmaya başlarsınız) önce vereceğim linkten videoyu izleyin ve şarkıyı dinleyin.
http://www.video75.com/OUdNyyFD_rZ/barbra-streisand-woman-in-love/
Barbra, üniversite eğitimi almadığı halde, doktora ünvanı almış müthiş bir sanatçı. Rol yeteneğinin yanı sıra harikulade sesi ile müzikallerde çok başarılı olmuş biri. Aslında BARBARA olan adını, isminin kimseye benzememesi için BARBRA olarak değiştirmiş. Yani yazım yanlışı yapmıyorum.
Şarkıya gelince; Woman in Love şarkısı 1980 ve 1981'de çok meşhur olmuştu, reklam cingıllarına bile çikiyordu. Hatta Nilüfer bir ara bu şarkıyı "Ben Seni Seven Kadın" adıyla söyledi. Mireille Mathieu de Fransızcasını "Je suis une femme amoureuse" olarak söylemişti. Unutmadan; Mireilla da, enfes sesi ile çok güzel yorumlamış. Onun sesinden dinlemek de çok keyifli.
Şarkının bir erkek tarafından yazıldığını hatırlayacak olursak; bir erkek, "Allah'ına kadar seven bir kadın olsa olsa böyle düşünür" diye aklından geçirmiş olmalı. (Bu Barry Gibb de az değil hani) Barbra onunla aynı fikirde midir? Bunu bilemem ama şarkıya bir ruh kazandırdığı kesin. Unutmadan; bu şarkı ‘’Nostalgic Wind’’ serisinin 4. CD sinde yer almaktadır.

Woman In Lowe (Aşık Kadın)

Hayat kısacık bir andır uzayda
Rüya bittiğinde
Daha da yalniz bir yer olur
Sabahleyin öperim seni uğurlarken
İçinde bir yerde bilirsin ki (Niye böyle olduğunu) asla bilemeyiz
Yol dar ve uzundur
Gözler kesiştiginde
Ve duygu(lar) güçlü oldugunda
Duvardan dönerim
Tökezler ve düşerim
Ama hayatımın hepsini sana veririm
Ben aşık bir kadınım
Ve seni dünyama almak
Ve orada sana sarılmak için
Herşeyi yaparım
Tekrar tekrar savundugum bir hak bu
Ben ne yapayım?
Sen sonsuza kadar benim olunca
Aşkta zaman ölçüsü yoktur
En başindan planladık
Sen ve ben
Birbirimizin kalbinde yaşiyoruz
Okyanuslarca uzak olabiliriz (birbirimizden)
(Gene de) aşkımı hissedersin
Ve ne dediğini duyarım ben
Hiçbir gerçek yalan olmaz
Tökezler ve düşerim
Ama (hayatımın) hepsini sana veririm
Ben aşık bir kadınım
Ve seni dünyama almak
Ve orada sana sarılmak için Herşeyi yaparım
Tekrar tekrar savunduğum bir hak bu
Ben ne yapayım?
Ben aşık bir kadınım
Ve seninle konuşuyorum
(Beni dinlesen iyi olur,
Nasıl hissettiğini biliyorum
(Bilirsin) Bir kadının neler yapabileceğini
Tekrar tekrar savundugum bir hak bu
Keyifli dinlemeler.. İsmet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.