14 Haziran 2015 Pazar

Begonvilli Ev Halleri

Geçtiğimiz haftanın olayı, nazlı kızım Jane'in sakatlanmasıydı.  En evcil, en sakin kedi kızım  nasıl oldu ise göğsündeki şişlikle döndü eve. Bahçeden başka bir yere gitmeyen kedicik, ne yaptı ise kaburga kemiklerinden birinin ucunu kırmış. Kucağıma gelmek isteyince, alayım dedim. Acı ile miyavladı. Yoklayınca göğsündeki şişliği  fark ettim. Hemen veterinere koştuk. İki gün klinik bakımı yapıldı. Eve geldiğinde narkoz altındaydı. Sıkı bir bandaj yapılmış. Ne var ki uyanınca o rahatsız edici bandajı  asla istemedi. Saatlerce  ağladı. Buradaki veterineri aradık ama telefonumuza yanıt alamadık. Gecenin köründe Antalya'daki veterinerimizi  aradık ve sağ olsun hemen yanıtladı.  Onun yol göstermesi ile bandajı çıkardık. 

Kızım  melekler gibi uyudu.





Ertesi gün ise normal  yaşamına döndü.








Ancak göğsündeki şişlik  geçmedi. Veteriner  kemik deformasyonun  ona zarar vermeden kalacağını  söylüyor.




Okumakta olduğum  kitabım: Ölü Ruhlar.





Aslında bu kitabı üç yıl önce okumuştum. ''Tekrar okunacak''  diye not almışım. Farklı bir kültürü ve İran'ı  tanımak amaçlı tekrar okumaya değer bulmuşum.

 Eğer bu kitabı okursanız yalnızlık duygusunun evrensel nedenlerini fondaki İran eşliğinde, İranlı bir ailenin  buruk öykülerinde bulacaksınız. İçiniz burkulacak zaman zaman ve  onlarla birlikte  içsel yolculuklara da çıkacaksınız.  İngiltere'de çok popüler olan İranlı yazar Abbas Maroufi'nin okuduğum ilk kitabı.



Belki bizim çiçekleri görmekten bıktınız. Yine de, Begonvilli Ev'in  yeni  renklerinden  olan bu güzel galaları, mevsimi geçmeden bol bol göstermek istedim.








Kışın bir paketten çıkan üç yumruyu  saksıya dikmiştim. Yumrular yeni yavrular vererek çıktılar. Saksıyı tamamen doldurup  açtılar.  Çiçekleri çok dayanıklı. Yarı gölgede gelişiyor. Toprağı kuruyunca sulamanız yeterli.





Sanat dünyasından bir acı kayıp  daha... Antalyalıların  güler yüzlü eniştesi,  tiyatronun  ustalarından  sevgili Sümer Tilmaç'ı kaybettik.  Dünden beri içimde bir sızı...  Kim bilir kaç kez  görmüşlüğüm var Antalya caddelerinde. Kimi kez bir kafede , kimi kez bir dükkanın önünde esnafla ya da hayranları ile  tatlı tatlı şakalaşırken.. Yıllar önce  çalıştığım okula bir tiyatro grubunun yöneticisi ve oyuncusu olarak gelmişti de,  gösteri sırasında ortadan kaybolan  bir öğrenciyi bizimle birlikte aramıştı. Nur içinde yatsın..
Sümer Ağabey, seni özleyeceğim❤







Hüzünleri bir kenara  koyup çiçeklerde huzur bulalım;  başka yolu var mı..



Bunlar tohumdan yetiştirdiğim salvialar. Salvia, bir adaçayı türü. Yabanisi bizim buralarda bol bol var. İlkbahar başında koyu mor ama biraz daha kısa boylu açıyorlar. Bir katalogda kültür bitkisi olanına rastlayınca hemen sipariş verdim. Gayet güzel çıktılar ve  büyüdüler. Ayrıca üç farklı renkte  açtılar. Çok dayanıklı ve dekoratifler. Tavsiye ederim.









Begonvilli Ev'den şimdilik bu kadar.  Mutlu, güzelliklerle dolu bir pazarınız olsun.

21 yorum:

  1. Günaydın komşum! Begonvilli Ev'in iç açan görüntüleri mutlu ve huzurlu canlarına nazar değmiş. Jane'in hastalığı mı desem / sakatlanması mı bilemedim şimdi bizi çok üzdü. Tamemen iyileşecek olmasıyla biraz rahatladık ama sizin üzüntünüzü tahmin ederek tamamen iyileştiği haberini dört gözle bekleyeceğiz.
    Yine sizden feyz alarak gelecek yıla bahçeye Gala dikmeye karar verdim. Ne de olsa iklimlerimiz az çok benziyor.
    Begonvilli Ev'in tüm canlarına sevgiler bizden ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınlar:) Galiba öyle oldu. Jane bizi çok korkuttu. Veteriner konusu da ayrıca canımızı sıkıyor. İyileşme haberlerini size mutlaka veririm; yeter ki iyileşsin. Kışın gala yumruları satışa sunulur sunulmaz, unutsanız bile ben anımsatırım. Çok memnun kalacaksınız. Burada iyi sonuç veren çiçekleri tanıtmaya çalışıyorum. Bazı tohumlar ve soğanlar ne yazık ki çıkmadılar. Bazıları da çok az sayıda çıkıp gelişmediler. Onları eleyip bahçeye en uygun olanları seçmeye çalışıyorum. Benzer iklimlerde yaşayan bahçe meraklılarına yardımım olursa ne mutlu bana. Bizden de sizlere sevgiler, selamlar..

      Sil
  2. Jane' e kocaman bir geçmiş olsun ♥ Bundan sonra hayatına (tüm canlar için dileğim) sağlıklı mutlu devam etsin.

    Bahçenizin renkleri kıskanılmayacak gibi değil. Git gide cennete dönüşmeye başlamış. Mor Gala/Kala' lar çok nadir olsa gerek; beyazına alışkınız ama Mor'unu ilk kezgörüyorum.

    İçim açıldı, ruhua huzur doldu; ben artık kendi dünyama dönebilirim.


    Pazar'ınız şahane, sıkıntılar her daim uzak, huzurunuz baki olsun efendim...


    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jane için çok teşekkürler. Evrendeki tüm canlıların, bilinç düzeyleri ne olursa olsun, kendilerine gönderilen sevgiden, güzel düşüncelerden bir şekilde olumlu yönde etkilendiğine inanıyorum. Bu harika dileğiniz benim için çok değerli.
      Bahçemiz henüz istediğim görüntüde olmasa da iç açıcı renklere ve kokulara adım adım yaklaşıyor. Bu yıl yaza hazırlanırken, tanıdık bitkilerin yanı sıra sürpriz tohumlara, soğanlara, rizomlara da yer verdik. İşte gala onlardan biri. Mor olanı ben de hiç görmemiştim. Aynı güzel dilekler bizden de sizlere olsun. Harika günler diliyorum.

      Sil
  3. geçmiş olsun tatlı kızımıza,
    galalara gelirsek benim saros bahçem onlarla ayrı güzelleşiyor,dayanıklı ve pek gösterişliler,benimkiler beyaz,saksıda denedim istanbul balkonumda o da beyaz çıktı:)
    çok seviyorum bu çiçeği,beni hiç üzmüyor:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Senin çiçeklerine de bayılıyorum:)) Beyaz galaları çok severim. Önümüzdeki yaz için nerelere ekeceğimi belirledim. Morları da çoğaltmayı düşünüyorum. Bizden de sevgiler..

      Sil
  4. Ah çok geçmiş olsun, nasıl sakatlandı acaba?
    Öpüyorum gıdısından minnoşun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz. Hiç bilemiyorum. Öyle sakin ve evcil ki.. Başına ne geldi acaba? :((

      Sil
  5. oyyy ben kıyamam onaaa nasıl da canı yanmıştır sert bir darbe mi aldı acaba :((((
    şimdi iyi olmasına sevindim iyi ki kemik kötü bir batara sebebp olmamış:(( çok çok geçmiş olsun :(

    O güzel ve tok sesiyle ne güzel bir insandı nurlar için de olsun.
    İki hüzünlü haberden sonra o güzelliklerinle de moral ışınlamışsın harikasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de ona şükrediyoruz Hatice Hanım, eğer akciğerlerine batsaydı kaybetmiştik kızımızı. Şükürler olsun, o yönde kırılmamış.
      Amin! Sahne dışında da çok güler yüzü, çok sıcak bir insandı rahmetli.
      Güzellikleri görmesek yaşam çok zorlayıcı olabiliyor. Moral kaynaklarımızı görmezden gelmemeliyiz:) Sevgimle.

      Sil
  6. Geçmiş olsun Jane, bakışınla etkilendim. İyileşecek olman çok sevindirici . Çok güzel çiçekleriniz, iç açıcı .Güzel haberlerinizi almak dileğiyle .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz. Oldukça iyi şu an:) Sevgiler, selamlar bizden.

      Sil
  7. Bak şimdi çok üzüldüm kıyamam ben ona. İnşallah en kısa sürede tam sağlığına kavuşur.
    Kala çiçeğinin bu rengini hiç görmemiştim çok beğendim. Beyaz renkli olanı çok sorunsuz çabuk da çağalıyor.
    Çiçekler harika görünüyor emeğinize sağlık.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz. İyileşiyor:)) Galaların tüm renkleri çok güzel. En yaygını beyaz olanlar ama melez renkli türleri de oluyor. Bizden de sevgiler..

      Sil
  8. Geçmiş olsun minikkız. Yabani olan biberiye yemeklerde kullanılırmı diye merak ettim, gerçekten çiçekleri hoş duruyor:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Jane oldukça iyi:) Salviaları soruyorsunuz sanırım. Salvia biberiye değil, bir adaçayı türü ama çok yoğun uyarıcı maddeler içerdiği için sağlık açısından zararlı olduğunu okumuştum. Bizden de sevgiler.

      Sil
  9. Ah kıyamam ben...Umarım şimdi daha iyidir kedicik. Çiçeklerinizden bıkar mıyız hiç. Onlar bizim içimizi açıyorlar. Sümer Bey benim de severek izlediğim sanatçılardandı. Mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi daha iyi ama göğsündeki kemik çıkıntısı beni üzüyor:(( Sümer Tilmaç için ben de rahmet diliyor, dileğinizi her gün yineliyorum.

      Sil
  10. Jane' ye çok geçmiş olsun. Kitap ilgimi çekti ,hemen not aldım
    Sümer Tilmaç 😣 ben de çok üzüldüm

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.