15 Şubat 2012 Çarşamba

14 Şubat Saçmalıkları

Geldi geçti, çenemi tutayım diyorum, olmuyor. Seveni var sevmeyeni var bu tür günlerin. Ben daha önceki yıllarda uzun uzun yazmıştım neden haz etmediğimi. 14 Şubatta öyle veya böyle hoş duygularla  günün anlam ve önemini kendi anlayışına göre yorumlayanlar, kutlayanlar değil benim sinir olduklarım.  Kutlamayanlar da değil.. Bu  kişilerin  görüşüne kalmış. Herkes dilediği gibi kendi çapında değerlendirir, ne yaparsa yapar..
Hani o uyanık takımı var ya; her durumu her olayı paraya çevirmek isteyenler, her şeyden kendine bir pay çıkarmaya çalışanlar. İşte  bir 14 Şubat  daha yaşadık  ve  ''yok artık!'' dedirten  pazarlama yöntemleri devreye  girdi.  Geçen yıl bana en çok itici gelen reklam ''şu kadarcık pırlanta'' diye ciyaklayan kadın ve sırıtık kocasının baş rolde olduğu reklamdı. Sanki bütün kadınlar o düzeyde anlayışa sahip gibi..Bu yıl da çarşafta, kokuda, iç çamaşırında, takıda vs. yine suyu çıkarıldı  Sevgililer Günü'nün ama bakın daha neler  varmış;
Yukarıdaki resimde  kalp şeklinde  bir kaşar görüyorsunuz.  Uyanığın biri bu kaşarları sevgililer günü için yapmış. Aşağıdaki twitler durumu  çok güzel açıklıyor:)
İstiklalAkarsu: Sevgililer Günü için kalp şeklinde kaşar yapmış, Allahım sen o hediyeyi veren adamın beyninden, alan kadının da şerrinden dünyayı koru.
Nafer Ermiş: Kalp şeklinde kaşar yapıp üzerine de “canım sevgilime” diye yazan firma, aklını peynir ekmekle mi yedin evladım sen?
tıklamayındedeler: Sevgilileri ayırmak için süper teknik. Kalp şeklinde kaşar, üstüne de “canım sevgilime” yazısı... Bu kadarını ben bile düşünemezdim!
Emre Bilgili: Ayrılmak isteyip de başaramıyorsanız, Sevgililer Günü’nde bu peyniri alın.
Bahadir cuneyt: İkinci Susurluk kazası.



Bana göre bir diğer saçmalık da sevgililer gününde dünya evine girmek isteyenlerin  ya da çocuğunu  o günde doğurmak isteyenlerin inanılmayacak kadar çok sayıda olması.  Nikah dairelerinde korkunç izdihamlar olmuş. Boşanmaların hızla arttığı, üç yılı geçen evliliklerin epey eski olarak değerlendirildiği günümüzde, böyle özel bir günde  evlenmenin işe yaradığına inanabilsem, hadi olsun derim.. Hele  o gün doğum yapmış olmak için sezeryana razı olan annelere  ne demeli?

Bu günlük benden bu kadar.. Allah hepimizi bu saçmalıklardan uzak tutsun, gerçek sevgiler nasip etsin.. Her gününüz  güzel geçsin

5 yorum:

  1. Kaşar sevgilim seni seviyorum ha ! Hah hah haaa!!!
    Bence yılın Ahududu Oscarını alsa yeridir icatçısı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar absürd durumlara düşülmesi kazanç uğruna oluyor, ne üzücü!

      Sil
  2. arkadaşım bende a dan z ye bu pazarlama tekniklerinin çirkinlikerline söylediklerine baştan sona katılyorum. Aslında yazının sonunda seninde yazdığın gibi, önemli olan her günümüzün güzel geçmesi böyle bir günde kalmaması. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında reklam ve pazarlama tuzaklarına düşmemek herkesin elinde. Keşke insanlar bu tuzaklardan korunma konusunda yasalarca da yeteri kadar korunsa.

      Sil
  3. Öff çığırından çıkarıyorlar abuk sabuk şeyler yaparak..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.