29 Mart 2009 Pazar

Begonvilli Ev'in Mutfağından / Elmalı Turta


Bu tarifi gıda mühendisi olan sevgili gelinim Oksana'dan aldım. Hem görüntüsü hem de lezzeti çok güzel bir turta. Artık günler uzamaya başladıkça çay saatlerine eşlik edecek hafif ama lezzetli tariflere ihtiyaç duyuluyor. Bir de turtaların uygun koşullarda bir kaç gün bekletildiklerinde bile lezzetlerinden bir şey kaybetmemeleri bir avantaj. Umarım deneyip beğenirsiniz.


Malzemesi:
1 Paket margarin
2 Çorba kaşığı pudra şekeri
Yarım çay bardağı su
1 Çay kaşığı tuz
2 Su bardağı un
4 Elma
1/2 çay fincanı çekirdeksiz kuru üzüm
iri dövülmüş ceviz
2 çorba kaşığı nişasta
1 Su bardağı tozşeker
1 Çorba kaşığı tarçın

Yapılışı

Margarin, pudra şekeri, su, tuz ve un, genişçe bir kapta yoğurulur.

Hamur ikiye ayrılarak yarısı buzluğa, diğer yarısı da oda ısısında dinlenmeye bırakılır.

Bu arada elmalar soyulur, incecik doğranır(rendelemeyin). Üzerine nişasta serpilir ve iyice homojen olarak karıştırılır. Kuru üzüm, ceviz ve tarçın da eklenir.

Hamurun oda sıcaklığında bırakılan bölümü yağlanmış tepsiye düzgünce yayılır.(ben 30x30 boyutlarında ısıya dayanıklı kare cam fırın kabı kullandım.)

Hamurun üzerine elmalı karışım yayılır ve bir su bardağı toz şeker de serpilir.

En üste buzlukta bekletilen hamur, rendenin en kalın yüzünde rendelenir.

Önceden ısıtılmış orta ısılı fırında( ben 175 derecede pişirdim)25 dakika kadar pişirilir.
Afiyet olsun.