18 Mayıs 2013 Cumartesi

Taze Kayısılı Kağıtlı Kek





Tv'de  ''Kek Savaşları''  adlı eğlenceli yarışmayı izleyince ve Pinterest com. 'daki  göz alıcı kağıtlı kek  resimlerini gördükçe, ben de heveslendim kağıtlı kek pişirmeye.
Havuçlu, çikolatalı, vanilyalı tarifler denedim. Bu tarifleri yabancı sitelerden buldum ama  kendimce değişiklikler yapmaktan  geri kalmadım.  Bazıları vasat  olsa da  harika lezzetler yakaladım. Deneyimli arkadaşlar bilirler; bu işlerde beceri zamanla gelişiyor ve bir de bakıyorsunuz o   göz alıcı görüntüleri, harika lezzetleri olan kekleri siz de yapabiliyorsunuz:)
Daha önce kepekli unla, bol ceviz, fındık, badem ve çeşitli baharatlarla  aromalandırılmış dokulu kekleri  severek pişirmiştim.  Bu kez  kekimin meyve aromalı ve ipeksi dokulu, yumuşak olmasını istedim. Hayal ettiğim rengi, lezzeti ve ipeksi  dokuyu tutturabilmeyi
umarak işe giriştim.
İşte sizlerle  gururla paylaşabileceğim  çok güzel bir tarif:
18 küçük muffin kalıbı için:

*İki su bardağı olgun kayısı püresi (kabuklarını soyup rondodan geçirin ve ikiye ayırın. İki su bardağı püre oldu. Bir su bardağı kayısı püresi şekerle  bir kaç taşım kaynatılıp marmelat yapılacak, diğer  bir su bardağı dolusu, çiğ püre olarak kek  hamurunda kullanılacak)
*1;5 su bardağı un (kabartma tozu ve vanilya ile birlikte elenecek
*3 yumurta(İki bütün, üçüncünün sadece sarısı)
*2 su bardağı  toz şeker (Bir bardağı üzerine sürülecek marmelat için, diğeri  hamuru için)
*Bir  çorba kaşığı suyu süzülmüş yoğurt (İpeksi  doku için gerekli)
*3/4 bardak sıvı yağ
*1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya
*Üzeri için  kavrulmuş, rondodan geçirilmiş badem.


Yapılışı: Un, kabartma tozu, vanilya birlikte elenir.
Bir bardak kayısı püresi ve bir bardak  şeker, önce orta, sonra kısık ateşte  bir kaç taşım kaynatılıp  marmelat kıvamına getirilir.(Keklerin üstü için)

Başka bir  derin kaba yumurtalar, şeker, yağ, yoğurt  ve çiğ kayısı püresi konularak çırpma teli ile  hızlıca karıştırılır.

Sıvı karışıma unlu karışım da eklenip, hızlıca homojen bir  karışım elde edilir. Kalıpların  üzerinde biraz boşluk kalacak şekilde paylaştırılır.

Önceden ısıtılmış (160 derecede)fırında 30-35 dakika pişirilir. Bıçak batırma testini yapmanızı tavsiye ederim.

Üzerini  marmelat ve kavrulmuş, rondodan geçirilmiş bademle süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun!







3 yorum:

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.