23 Kasım 2014 Pazar

Bir Günümüz




Biz kızımla bu sabah sevgili ormanımızda güzel bir yürüyüş yaptık.



Bu patikalarda yürüdük, orman meyvelerinin fotoğraflarını çektik.

 

 


 Çam ormanlarının yanıbaşındaki zeytinlikleri hayranlıkla seyrettik.

 
Yoncaların üzerinde, harika renklere sahip bu tırtılı görünce onun da fotoğrafını çektik.


 Daha yılbaşına epeyce zaman olduğu halde yol kenarındaki kokinaları görmek çok hoştu!
 
 
Çam ağaçlarının olduğu yere gelince bunu görmek çok üzücüydü..  Görüldüğü gibi işaret konulmamış bir çam ağacı kesilmiş. Yani kaçak kesim:(( 
Güzelim çam ağacı boylu boyunca uzanmış. Sincaplara, kuşlara yuva olamayacak bundan böyle..  Vicdansız birilerinin evini ısıtacak.
 
 
 Eve dönünce, akşamdan hazırlıklarını yaptığım aşuremizi pişirdim. Tarifi diğer mutfaklarda pişenlerle üç aşağı beş yukarı benzeşen aşuremizin özelliği şu:
Anneannemin ve annemin titizlikle yaptığı gibi  cevizlerin ve bademlerin iç kabuklarının  soyulması. Bunu yapabilmek için beş dakika kadar  kaynar suda haşlanıyorlar. Biraz oyalayıcı olsa da lezzet farkı uğraşmaya değer.
 Konuklara ve  komşulara ikram edildi..
Güzel geleneklerimizin unutulmaması  dileği ile..

18 yorum:

  1. Dönüp bakışını yerim onun :)) harika bir yürüyüş olmuş. Aşurenin bereketi bol ,tekrarları da nasip olsun inş.
    Sen yazdın da canım ben mi kaçırdım bilmiyorum ama senin diğer kızlar nerelerde jane, colette ve minik epeydir göremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sabah hava uygun olursa Badem'le ve sonra da Kurt Kız'la yürüyüş yapıyoruz. Güzel dilekler için teşekkür.

      Kızlarım ve yaşça hepsinden büyük olan tek oğlum Minik iyiler. Jane sık sık sayfamda yer alıyor. Çünkü poz vermeyi seviyor. Colette özgür ruhlu. Fotoğraf çekimleri ile işi olmaz:) Biber'im de çok koyu renkli olduğu için iyi resim veremiyor.Minik'imiz iyice yaşlandığı için torpillimiz. Onu rahatsız edecek hiç bir şey yapmamaya çalışıyoruz. Kalabalık ailemiz yeni evimizde de mutlu ve kendince keyifli yaşayıp gidiyor.

      Sil
    2. ooo iyilik haberlerine çok mutlu oldum.sağlıkları keyifleri hep yerin de olsun inş.

      Sil
    3. Teşekkürler:))Bu güzel dilek hepimiz için olsun. Badem'i bizim için sev lütfen.

      Sil
  2. Dogadan guzel kareler (kacak kesilen agaca uzuldum :( )ve nefis asure resmi..keyfiniz bol olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel doğaya zarar verenler benim gözümde insan değiller. Adlandıramadığım yaratıklar. Ağaç beni ağlattı. Daha pek çok ağaç katlediliyor. Yetmezmiş gibi ormanın nasıl kirletildiğini görseniz gözlerinize inanamazsınız:((

      Sil
  3. Günaydın sevgili komşum ! Dizüstümün bozulması küçücük akıllı telefonun aklının bana yetmemesi nedeniyle blıoglardan uzak kaldım. Sosyal medyayı izlemekten de biraz yoruldum . Teknoloji küçük bir yoldaşla takip etmeye alışmaya çabalarımda ilk ziyaretim size oldu. Yine güzel bir yürekten güzel dilekler karşıma çıktı.
    Başta sizin olmak üzere öğretmenlik mesleğini severek , inanarak yapmış tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Kutlu olsun ! Görüşmek dileğiyle sevgiler selamlar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar hoş geldiniz. Ben diğer sosyal ağlarda yok denecek kadar az faal olduğum için sizden daha da uzak kaldım. İnstagram fırtınası herkesin gözdesi olduğu halde ben daha içeriğini bile bilmiyorum. Ben de tarayıcı sorunu yaşıyorum.. Çok kullanışlı bulduğum tarayıcım kilitlendi ve işlevsizleşti. Silip yeniden yükleyedim, olmadı.Diğer iki yedek tarayıcı fotoğraf yüklemede, bazen yorum yazmakta, yeni blogları takibe almakta sorunlu. İyi kötü idare ediyorum. Bir de çok sık yaşanan elektrik kesintileri var. Bizde de durum bu komşucuğum.

      Ben de sizin ve tüm değerli öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü kutluyorum. Ülkemizin halleri ile ilintili burukluğumuz olmasına karşın..
      Bizden de sevgiler, selamlar..

      Sil
  4. Çok güzel sizin oralardaki orman, ağaçlar, çiçekler. Ne mutlu size:) O minik kırmızı çiçekleri de ben çok severim. Yeniyıl da hep alırdık eve eskiden. Pek de uzun dayanırlar. Ağaçtaki halleri de ayrıca güzel. Aşure de nefis görünüyor ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, pek çok güzelliklerle çevriliyiz diyebilirim ama burada dile getirmeye içim elvermese de madalyonun bir de diğer yüzü var. Ne yazık ki bu güzellikler burada yaşayanların umurunda değil. Korumakla ilgili hiç bir çaba yok.
      Sizin yılbaşlarında aldıklarınız kokinalar olmalı. Bu ağaçtaki meyveler başka. Yine de çok güzeller değil mi:)) Bizden de sevgiler...

      Sil
  5. Ağaç boşuna kesilmiş üzüldüm. Aşurenizi allak kabul etsin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok üzgünüm.. Galiba ormanın ömrü pek fazla olmayacak:(( Teşekkür ederim. Bizden de sevgiler.

      Sil
  6. Begovilli ev...kardeşim Allah kabul etsin.bir tabak yedim,Aşuren'den ... ellerine sağlık..sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım. Dağ dağa kavuşmaz, insan insana kavuşurmuş. Belki bir gün gerçekten de aşuremizi yersiniz:) Bizden de sevgiler.

      Sil
  7. Bilinçsiz ağaç kesimine ben de çok üzülürüm. Bizim ülkemizde ağaç kesmek için bahaneler çok...........
    Aşure çok nefis görünüyor Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde her türlü yanlış için baaneler çok.

      Teşekkürler.

      Sil
  8. O ellerine sağlık.
    nice şeyler oluyor maalesef üzücü.
    belki gelip yorumlara bakmassınız diye buraya da yorumumu kopyalıyorum;

    göndereyim sana.
    mail adresime adresini ilet ltf.
    belki sen de bana varsa kefir mayası gönderirisin.

    Takasçı anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ancak mail adresini göremedim:) Kefir mayası maalesef bende yok. Bulursam tabii ki seve seve gönderirim.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.