12 Kasım 2009 Perşembe

Avakado, Trabzon Hurması ve Ceviz



Bu haftaki pazar alışverişimin favorileri avakado, Trabzon hurması ve ceviz oldular. Tam zamanı olduğu için her üçünden de yeterince tüketmeyi ihmal etmemeli.


İşte avakadonun faydaları

Meyvelerinin etli kısımlarında sabit yağ, potasyum ve A, D, E vitaminleri bulunan avokadonun sabit yağında da ayrıca protein ve vitamin vardır. Yapraklarında yüzde 3 oranında uçucu yağ bulunan avokado, içerdiği antioksidan maddeler nedeniyle bağışıklık sistemini güçlendirirken, aynı zamanda kozmetik sektöründe cilt bakımı kremlerinin bileşiminde kullanılıyor.


DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN


Trabzon hurması hem lezzetli hem de çok yararlı bir meyve. A vitamini ve karbonhidrat bakımından çok zengin olduğunu, kalp-damar sistemi hastalıklarının tedavisi için önerildiğini okudum.



DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN




Cevizin faydaları ise saymakla bitmiyor. Ben kabuklu olarak almayı tercih ediyorum. Bakteri ürememesi ve tazeliğini koruması açısından. Kalp sağlığı için büyük önem taşıyan doymamış yağ asitlerini yüksek düzeyde içeren cevizin, kolesterol birikimini ve damar sertliğini önleyici etkisi olduğu biliniyor. Eşsiz lezzeti ile tatlılara, pastalara hatta salatalara katkısı büyük.


DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN

Herkese sağlıklı günler.

2 yorum:

  1. bende bu günlerde aynı şeyleri alıyorum ve çok severek tüketiyoruz ...

    YanıtlaSil
  2. Çok seviyorum vakodayı hem salatasını hekm tatlısını:)))
    Trabzon meyvesi bziim cennet meyvemiz:))

    Mutlu hafta sonları

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.