2 Ocak 2012 Pazartesi

Ne yapayım, öyleler işte!


Yolda, sokakta ya da herhangi bir yerde gördüğünüz hiç tanımadığınız insanlar  size itici gelebilir mi?

Evet.. Bu mümkün..

Utanıp suçluluk duymamıza gerek yok.  Herkes yaşayabilir bu duyguyu..


Ben, bana  itici gelen bir kaç durum ya da davranış biçimini düşündüm;  belli başlıları beş başlıkta toplandı..  Açılımları  var tabii ki .. Azıcık azıcık söz edeceğim detaylardan.

Belli insanları   yani   A...  Hanım, ya da  B.. Bey diye  tanıdığım herhangi birini kesinlikle düşünmüş değilim. Hatta  kadın erkek ayrımı gibi olacak belki ama bazılarını  kadınlarda görünce daha da rahatsız olduğum görüntüler, davranışlar.. Çünkü  hemcinslerimin zarafetine  yakıştıramıyorum, ne edeyim...  Başta  da belirttiğim gibi  hiç tanımadığım insanlarda görünce istemeden antipati duyduğum  durumlar.

Birincisi; durakta, yolda sokakta sigara içen, sonra da izmariti  fırlatıp  atanlar.. Daha bu sabah Güllük'te bir fotoğrafçının önünde  muhtemelen oranın çalışanı genç kadın dükkan önünde  içtiği sigarayı kaldırıma fırlatıverdi.. Beterin beteri var derler ya; yere kendine ait  daha tiksindirici şeyler atanları  da  görüyoruz  ne yazık  ki.. Bunu daha çok  erkekler yapıyor..  Bu   birinci maddemizin yelpazesi  iticilerle başlayıp  iğrençlere  kadar gidiyor. 

İkinci iticiler,  banyo yapma alışkanlığını yeterince edinemeyenler. En çok dolmuş ve otobüslerde karşımıza çıkıyorlar.  Hele bir de yaz mevsiminde iseniz yandınız.. Bunlar da  iticilerin iğrençlere kayan  bölümü..

Üçüncü iticiler, saç sorunu olan insanlar.  Kellerden söz etmiyorum. Saçı olmayanlar  hiç de itici değil..Eğer,  saçsız kısmı kapamak için kalan saçlarını  uzatıp o bölüme yapıştırmaya çalışarak kendilerini komik  hale sokmuyorlarsa, tuhaf peruklar takmıyorlarsa, doğal halleri ile   itici bulmuyorum. (Bana göre)İtici olanlar kendi tercihleri ile  o hale geliyorlar.  Saçlarını  ten renklerine  uygun olmayan renklerde boyatanlar,  boyatıp da bir  süre sonra saçıyla ilgilenmekten  vaz geçip kafasında  renk karmaşası yaratan, görüntü kirliliği  oluşturan insanlar  bunlar. Bir de saçlar  kirli  ise...

Dördüncü iticiler,  otuz  yıl öncenin  modası uzun tırnakları ile her şeye ellerini uzatan,  örneğin  ekmekleri mıncıklayan, meyveleri didikleyen tipler.  Bazen  küçük çocukların yanaklarını da  sıkıştırırlar.  Çocuklar dehşetle bakar o  upuzun tırnaklı ellere..

Beşinci  grup  ikiye ayrılıyor; 1. Yaşından  büyük görünmeye bayılıp henüz 17- 20 - 22 yaşlarında olduğu halde 40-50 yaşındaki kadınlar  gibi giyinip makyaj yapan, örneğin gözlerini kat kat rimelden zor açan, bir tel bile beyazı olmadığı halde  güzelim saçlarını  boyayan  genç kızlar..2. Yaşından küçük görünme  kaygısı ile olgun ve dolgun  haline rağmen genç kız  kılığında dolaşanlar.
Bu iki grubun da hali  içime dokunuyor, ne yapayım...  Bu  grubun  açılımında  kesif taklit parfümlüler, kuaförde şımarıkça davrananlar,  dikkat çekmek için gereğinden çok  konuşanlar vs.  var ama listeyi uzatmanın da  anlamı yok..

Herkesin iticiler listesi vardır. Benim ilk aklıma gelen bunlar..

11 yorum:

  1. Bende yolda sigara içen kadınlara karşı antipatiğim malesef.kendime kızıyorum bazen " sana ne nerde içerse içsin" diyorum ama kadının eline sigarayı bir türlü yakıştıramıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Fazlası yok eksiği var, türünden bir yazı olmuş. Sonuna kadar katılıyorum. Yolda sigara içen ve bir de sakız çiğneyen kadınlara ben de sinir oluyorum. Bu zamanda ter kokmayı da anlayamıyorum. Temizlik için su ve sabundan daha kolay ulaşılabilir ne var? Ben buradayım dercesine cadı kahkahaları atanlar, eklenecek daha çok şey var aslında.
    Sevgiler, mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
  3. Yerlere çöp atanlar benim listemde en başta! Bir de utanmadan arabalardan atarlar. Korna basarak defalarca uyarırım ama sanki bir şey olmamış gibi davranırlar. Anlamak mümkün değil. Arabada poşet bulundurup içine koymak çok mu zor?
    Sizin listenize de sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Say say bitmiyor; ne çok önemli insan varmış meğer. :))

    YanıtlaSil
  5. al benden de o kadar sanki ben yazmışım yazıyı.hele o yaşını büyüten genç kızlara deli oluyorum ve tabii kellerini kapatanlara ,kaç tanıdığıma saç kestirttim hatırlamıyorum :))

    Mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  6. Ben hep sinir olmuşumdur listenizdeki tiplere yorumlara bakılırsa yalnız sayılmayız:)Daha bidolu şey sıralayabilirim ilave olarak..Mesela, telefonla otobüste bağırarak konuşup dünyada sanki bir tek kendisi varmış gibi rahat olanlar ben merkezli insanlar...uzar gider...SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  7. canım tespitlerin az bile her kelimesine katılıyorum.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Aynı şeylere sinir oluyoruz. çalıştığım zamanlarda her gün karşılaştığım bir bayan vardı. renkleri birbirinne karışmış, yataktan kalktığı gibi saçları vardı, giyimiyse buruş kırış. kışın ayakkabılar çamur içinde yazınsa bütün ayak parmakları önde, yerdeydi. bir sabah yanımdan geçerken "bu kadın da saat kaçta kalkıyor her gün şampuan, parfüm kokuyor, bir de makyajlı" dedi. bazen onu görmemek ve sinir olmamak için yolumu değiştiriyordum. her ne hikmetse ben onun pisliğine içimden kızarken, o benim temizliğime dışından kızıyordu :)

    geçenlerde de avmde bir bayan kulağımın dibinde sakızını patlattı. hiç yakışıyor mu der gibi yüzüne baktığımda pişkin "ayy alışkanlık" diye sırıtmaz mı? bazı hareketleri gerçekten hiç yakıştıramıyorum insanlara.

    YanıtlaSil
  9. iticiler listesine aynen katılıyorum,bu gibilerle boğuşmaktan baygın düştüm.hele sigarasını yere atanlarla,bağıra bağıra konuşanlar,ellerini kornadan çekemeyen densizler say say bitmez.

    YanıtlaSil
  10. Baştan sona katılıyorummm sana . o ilk listede iğrençliğe gidenlere artık tahammülüm yok ve eşim ya da ben mutlaka toplum içinde gerekeni söyleyip bozuyoruz çünkü bunun kadar iğrenç bir durum şu an aklıma gelmiyor.. yazdığın gibi su ve sabunun varlığından yoksun olanlar da benim ilk sıradaki iticilerimdir bunlarda ağzının payını kibar bir şekilde alırlar dayanamam çünkü.. Birde geberecek kadar hastalıkları olupta ne yapayım hastayım ama oruç tutuyorum oruç tutmadan olur mu diyerek birde sana ahkam kesenler sınıfı var ki eh daha ne diyeyim geber o zaman demek istiyoruummm. Ayrıca bir yerleri ne olduğu belli olmayan şeylerle kapatıp biryerleri şekilsizce açan onunla yetinmeyip boya küpüne defalarca batıp çıkan genç kız sınıfı var ya işteonlara da hem acıyorum hem de benim maalesef itici grubumdandır.Bir defasında bir vatandaş sitemizdeki otoparkımıza arabayı temizledikleri bez ve çöplerini hatta bizim bahçe demirlerine asarak koymuşlardı. eşim kocaman bir ilan levhasına 'bunu yapan eşşektir'' diye yazdı ve onların yanına astı, ama eşek eşekkliğini yapmaya devam etti..

    YanıtlaSil
  11. ulu orta yerde orasını burasını kaşıyanlar ..özellikle erkekler ..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.