21 Ocak 2012 Cumartesi

İşte Rüya Adalar!

Hepimizin hayallerinde görmek istediğimiz masalsı ülkeler vardır. Filmlerde, belgesellerde, kartpostallarda, tanıtım amaçlı broşürlerde vs. görüp hayran kaldığımız yerler. Ne derece gerçeği yansıtır o görüntüler bilinmez ama bize göre dünyanın bir başka köşesinde olmaları bile oraları merak edip görme isteği duymamız için bir nedendir.  Sürekli yaşamak için olmasa da  en azından gidip görmek istediğmiz  yerlerdir bunlar..

Benim görmek istediğim yerler arasında  dünyanın farklı köşelerinde bulunan üç ada var. İlki bir Endonezya Adası olan Bali. Endonezya'nın küçük azınlığı olan Hindular bu adanın ev sahipleri. Bali  aynı zamanda ülkenin en büyük turizm merkezi.. Geleneksel ve modern dans, heykel, boya, deri, metal işleme ve müzik gibi alanlarda turistlerin ilgisini çekmiş. Bali, on yıllar boyunca bir turizm cenneti  olmuş.
 





Bir diğeri  Thira Santorini  adası. Yunanistan'a ait. Anakaraya yaklaşık 200 km (120 mil) uzaklıkta bu ada  Ege Denizi'nin güneyinde yer alıyor. Aynı adı taşıyan ve volkanik bir kaldera kalıntısı küçük, yuvarlak bir adalar zincirinin en büyük adası. Santorini Adası, eskiden tek bir adaymış ama muazzam bir volkanik patlamadan sonra bu halini almış. Santorini Adası2011 yılında BBC tarafından "dünyanın en iyi adası" seçilmiş.  Ben bu adanın  özgün  mimarisine hayran kaldım.






 Görmek istediğim yerlerden biri de Phuket,

Tayland'ın en büyük adası.Ada, iki köprü ile anakaraya yani  Tayland'a bağlı. Kauçuk ve kalay en büyük zenginlik kaynağıymış. Tabii bir de turizm. Zengin ve renkli tarihini, doğasını  paraya çevirebilen bir yer Phuket. Hindistan ve Çin arasındaki önemli ticaret yollarının birinde yer aldığı için pek çok dil konuşuluyormuş.
Meraklılarına ve elbette  dolar zenginlerine duyurulur; dünya standartlarında dalış yapılabiliyormuş. Golf ve  tropik ormanlarda  heyecan verici macera  turları gibi zenginlerce  sevilen  faaliyetlere uygun bir yermiş.  Heyecan verici bir sürat teknesi ile çevresindeki adalara yolculuk yapma, ya da mistik Phang Nga Bay çevresinde huzurlu ve sakin bir seyir sizin tercihinize kalıyormuş. Zengin olmadığım için pek de özenmedim. Bütün bunlar neyse de ben resimleri görünce  doğal güzelliklerine bayıldım. Doğrusu görmek isterdim. Öte yandan kim bilir oralarda yaşamanın da  ne zorlukları vardır, bunu bilemeyiz.

Bunca sözden sonra  Phuket'i merak etmiş olmalısınız, işte fotoğrafları:

Plajdaki file bayıldım:))


Üçüncü adamız Saint Lucia, dağlık  volkanik bir ada. Atlantik Okyanusu ile sınırlı, Doğu Karayip Denizi'nde bir ada ülkesi. İki Nobel ödüllü yazara, Arthur Lewis'a ve Derek Walcott'a ev sahipliği yapmış . Tarihi boyunca İngiliz ve Fransız sömürgesi olmuş.Saint Lucia, "Batı Hint Adaları Helen" olarak da biliniyor.





 Not: Phuket'in yeri hakkında, Singapur'da diye küçük bir yanlışlık yapmışım çevirirken. Oysa Singapur'un kuzeybatısında demeliydim. Böyle dikkatli okurlarım olduğu için mutlu oldum.Özür! Uyarı için teşekkürler A-H!

9 yorum:

  1. şu soğuk kış gününde bu resimlere bakmak biraz işkence gibi:))))

    nefis yerler teşekkürler paylaşımın için

    YanıtlaSil
  2. Şahane manzaralar bunları görünce bizim kıyıları düşündüm içler acısı!

    YanıtlaSil
  3. Waaawww hepsi harika,fil çok şeker gerçektennnnn

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Begonvilli ev musadenizle ufak bir duzeltme yapayim Phuket Singapurda degil :)
    Bu arada Bali ile ilgili fotograflar muhtesem gorunuyor ama ne yazik ki ada fotograflarda gorundugu gibi muhtesem degil gercekte, ne yazik ki televizyon, dergi ve internette gosterilenler le oradakiler ayni degil :( Bali ile ilgili bir yazim vardi daha oncelerden okumak isterseniz birde gercek yuzu var bende ;)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler A-H. Evet, gerçekten de bir cümle fazla, aynı zamanda yanlış bilgi olmuş. Zaten Tayland'ın en büyük adası diye devam etmişim. Bu bir çeviri hatası olmalı.

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem manzaralar bunlar.En çok filin fotoğrafını sevdim.Bu soğukta yazı anımsattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. hepsiii süperrr...;) umarım görmeye gitmekte kısmet olurrr..;)

    YanıtlaSil
  8. Ben yeşil olan her yeri çok severim ama sıcakla nemle hiç aram yoktur ,galiba ada insanı değilim. Ben Heidi'yim sevgili komşum:) Phuket Adası' nda kardeşim ve eşi tsunamiden hemen önce tatil yapmışlardı. Onlar sualtı sporlarıyla ilgilendikleri için çok beğenmişler . Bana Büyükada yeter :D Sevgiler ,iyi haftalar...

    YanıtlaSil
  9. Özellikle Bali ve Santorini fotoğrafları muhteşem. Hepsini tek tek wallpaper yapası geliyor insanın.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.