10 Nisan 2010 Cumartesi

Antalya Usulü Tahinli Piyaz


Malzemesi
1,5 bardak haşlanmış Çandır fasulyesi.
1 su bardağı tahin
2-3 diş sarımsak
1 orta boy kuru soğan
1 büyük limonun suyu, biraz sirke
2 domates
tuz, karabiber, kimyon( kimyonlu olanı sadece bir lokantada yemiştim ve fena da olmamış. Ben de kullanmaya başladım. Orijinal tarifte kimyon yok)
süslemek için maydanoz, siyah zeytin
2 adet cin biberi(Acı seviyorsanız kullanın)
3 tane katı haşlanmış yumurta
Yapılışı
Fasulye haşlanarak suyu süzülür. Domateslerden birinin kabukları soyulup minik minik doğranır, piyazlık doğranmış soğan tuzla ovuşturulur ve hepsi karıştırılır.

Diğer yandan iki diş sarımsak ezilerek tahin, limon suyu, sirke, tuz ve baharatlarla karıştırılır. Limon suyu bu sosu iyice koyulaştıracağı için azar azar su eklenerek normal tahin kıvamına getirilir. Tahinli sos, fasulye, soğan ve domates karışımına eklenir. Servis tabağına alınarak üzeri süslenir. Her türlü köfteye çok yakışan, aynı zamanda Antalya'nın en sevilen mezelerinden biridir. Afiyet olsun!

6 yorum:

  1. çok farklı....ama çok lezzetli görünüyor...ellerizize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Ben yumurtayı cok severım
    gorunce dılım dılım yumurtaları
    uzerıne azıcık karabıber ve tuz
    mis :)
    cok guzel gorunuyor
    ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  3. Hımm çok leziz gözüküyor ellerinize sağlık..

    Mutlu pazarlar:))

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler arkadaşlar. Begonvilli Ev yemek bloğu olamasa da konseptimize uygun tarifler vermeye çalışıyorum. Hepinize mutlu hafta sonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Antalya'da yemiştim ilk olarak, pek lezzetli gelmişti. Tarifine rastlayınca sevindim, deneyeyim ben bunu, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Deneyin Aylin Hanım. Gerçekten nefis bir mezedir.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.