28 Nisan 2020 Salı

Gül Perisi Bahçemizde

              Henüz hepsi açmadılar ama her sabah sayıları artmış oluyor. Pembeler, kırmızılar, sarılar, sarmaşık gülleri, bodur güller, Isparta gülleri birer birer boy gösterdiler.

Biraz emek, biraz sevgi, çokça sabır gerekiyor güzel güller yetiştirmek için. Öncelikle  toprağınız su tutmayan, organik maddelerce zengin  humuslu olmalı. Fazla asitli de olmamalı. Şahane çiçekler açmaları için gübreleme önemli. Ben iyice yanmış çiftlik gübresi kullanıyorum. Yılda bir ya da iki kez de potasyum ve fosfor gereksinmeleri için granül gübre  veriyorum. Şu günlerde muz kabuklarını cam kavanozlara koyup su ekleyip bir kaç gün bekletiyorum. Böylece güllerin çok sevdiği bir sulama suyu elde ediyorum. Gübre uygulamalarından önce mutlaka  toprağı kabartıyorum. Çapalama işlemi  köklere zarar vermeden yapılmalı.  Gül bakımında sulama da çok önemli. Dikimden itibaren düzenli sulanmalı.Sürgün dönemlerinde ve yaz aylarında  daha sık sulanmalı. Tercihen sabah sulaması yapılmalı. Akşam sulamaları mantar, külleme gibi hastalıklar yapabiliyor.





   






































































    Yakında tüm gül fidanlarımız  çiçeklerle donanacaklar. Turuncu, ebruli ve çingene pembesi güllerimiz açınca yeniden buluşmak üzere  sağlıcakla kalın.

2 yorum:

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.