16 Şubat 2017 Perşembe

Yazılı Kurabiye Yapımı

.



Begonvilli Ev'in mutfağında bir ilk! Üzerlerinde mesaj içerikli sözcükler olan kurabiyelerden  yaptım. İlk denemem olduğu için ''bakalım olacak mı?'' diye  epeyce merak ettim.  Evet, oldu.  Sonuçtan memnun kaldım.




Ancak baştan söylemeliyim, bu işin püf noktaları var. Bunların çoğunu yaparak yaşayarak  öğrenmiş oldum. Yerli, yabancı pek çok  siteyi dolaştım. Bazı tarifler buldum ama sözünü edeceğim püf noktalarından ancak birine, bu tariflerden birinde rastladım.  Diğer püf noktalarından hiç söz edilmemiş.  Sizlerle hepsini paylaşmak istiyorum.

Öncelikle  kurabiyelerin üzerine yazıları  aktarabilmek için ''kurabiye damga seti'' adı ile satılan silikon stampalara ihtiyaç var. Ben bunları sanal alışveriş yaptığım bir sitede tesadüfen gördüm. Çok ilgimi çekti. Yuvarlak olanları da var. 

Stampalar kadar önemli diğer konu ise yazı yazmaya uygun bir  kurabiye hamuru tarifi. İlk püf nokta bu; hamurunuzda  kabartma tozu olmamalı.  Bulduğum tariflerin sadece birinde bu uyarı  yapılmış. Kabaran bir hamurda yazıların  silineceğini tahmin edebilirsiniz. İkinci püf noktası ise hazırlanan hamurun  20-25 dakika buzdolabında dinlendirilmesi. Böylelikle kurabiye hamuru toparlanıp sertleşiyor. Üzerlerini damgalama sırasında şekli bozulmuyor. Bu uyarıya da sadece bir tarifte rastladım  ama kabartma tozu uyarısı yapan  tarifte değil. Üçüncü püf noktası, soğutulan hamuru streç film arasında merdane ya da oklava ile yaklaşık 2 cm kalınlığında açmanız gerekiyor. Stampayı kullanırken daha da inceliyor. Elinizi çabuk tutarak, hamur yumuşamadan açıp çabucak damgalayıp kesmeniz gerekiyor. Ben  streçin içinde iki tane açıp birini keserken diğerini buz dolabında beklettim. Olabildiğince buz dolabına yakın çalışın. Çünkü pişmeye hazır kurabiyeleri de  soğuk ortamda bekletmelisiniz.

Önemli bir  hatırlatma  daha:
Damgalama işleminden önce yazıların bulunduğu silikon yüzeyi çok az sıvı yağ ile kağıt peçete yardımı ile nemlendirin. Yoksa  yapışıyor.  Evet biraz oyalayıcı ama bence değiyor. Acaba yuvarlak olanlardan da alsam mı ?:))
Neredeyse tarifi vermeyi unutacaktım. İşte tarif:
2 çay bardağı un
Yarım çay bardağı pirinç unu
1 çay bardağı pudra şekeri. Ben esmer şeker kullandım.
Vanilya
Toz zencefil
200 gr oda sıcaklığındaki tereyağ
Yarım çay bardağı incecik  çekilmiş ceviz. Ceviz yağlı bir kuru yemiş olduğu için  tereyağ miktarını biraz azalttım.

Not: Bu hamur benim her defasında ufak tefek  farklılıklarla uyguladığım bir bisküvi tarifidir. Bu defa lezzet katsın diye ceviz ekledim. Bazen bir yumurta sarısı da ekliyorum. Bu kez yumurta kullanmadım. Hamuru  hazırlama sırasında sabırlı olmalısınız. Malzeme çok çabuk kaynaşmıyor, Yoğurmaya devam edilmeli.

Bir de tavsiyem var;

Kusursuz yapmaya çalışmayın. Ev yapımı kurabiyelerin fabrika ürünü gibi  çıkmasına gerek yok. Tabii ki bu benim görüşüm.

Homojen bir hamur olunca buz dolabında  dinlendirmeyi unutmayın! Yukarıda  anlattığım aşamalardan sonra  175 derecede önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşinceye dek pişirin. Denerseniz afiyet olsun..




13 yorum:

  1. "Hadi kurabiyeleri sayfa yapıp öykü yazmaya koyulursam" diye düşündüm de :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykü yazmak öyle harika bir yetenek ki.. Bence tek kelime ile de yazabilirsiniz:) Sevgiler..

      Sil
  2. Mis gibi hem de en afillisinden ♥♥♥ Olsa da yesek valla.

    Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Nurdan Hanım. Bekleriz.Ne keyifli sohbetler olurdu eşliğinde. Nursun Hanım'a selamlar.

      Sil
  3. Tuuttuğun altın olsun e mi..Böyle güzel püf noktalarını paylaştın ya, nasıl güzel, nasıl faydalı oldu biliyor musun? Ben kabartma tozu kullanmadan yapmam gerektiğini kendim düşünmüştüm ama, yine de tüm kurabiyelerde çok başarılı olamamıştım, sebebini şimdi anlıtyorum, buzdolabı aşaması..Süpersin, çok teşekkürler..Senin tarifinle yine deneyeceğim..Halbuki çeşit çeşit almıştım bunlardan, ama çok da başarılı olmayınca, hevesim kaçmıştı..Ama şimdi..İyi ki varsın yaa..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu içten yorumu okumak, blog yazarlığının en keyifli aşaması. Çünkü, emeğin,deneyimlerin başkaları ile paylaşılmasının işe yaraması yapılan işi anlamlı kılıyor. Hevesin kaçmasın canım. Mutlaka enfes kurabiyeler yapacaksın. Belki sen de deneyimlerinle bir şeyler yakalarsın ve bizlerle paylaşırsın. Ben de diğer desenleri uygulamak için farklı tarifler deneyeceğim. Sen de iyi ki varsın.

      Sil
  4. Püf noktalarını içeren bir tarif bulmak her anlamda zor gerçekten. Ben ancak özel birgünde deneyecek sabırdayım galiba.
    Şey... acaba yuvarlak kalıplardan daha mı kolay çıkar hamur?
    Kusura bakmayın, yine "tembele iş buyur, sana akıl öğretsin" durumundayım :) Sevgiler, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azıcık yağlayınca kolay çıkıyor. Uygulamada fark olduğunu sanmıyorum. Yuvarlakları da deneyeceğim. Çok şık desenleri olan yuvarlak kalıplar buldum:))Bizden de sevgiler..

      Sil
  5. Elinize sağlık, çok güzel görünüyor. Ben instagramda gördüğümde hazır sanmıştım. Sonra açıklamanızı okuyunca anladım :) Gerçekten çok başarılı olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Hazır bisküvi görüntüsü vermiş emeğine sağlık afiyetle..

    YanıtlaSil
  7. Bayağı bir emek gerektirmiş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.