29 Ocak 2017 Pazar

Bizim Buralardan Döndürme Tatlısı

İlk kez denediğim bu yöresel tatlı beğenilince sizlere de tanıtmak istedim. Tatlımız  Elmalı'da ve  çevresinde biliniyor, seviliyor. Daha önce teyzemin zarif komşusu Firdevs Teyze ikram etmişti. Bir de Elmalılı olmadığı halde  bu tatlıyı sevip sık sık yapan öğretmen arkadaşım Nurten'de yediğimi anımsıyorum. Birbirimizin mutfağına teklifsizce  girecek kadar yakın arkadaş olduğumuz için o tatlı mutfak sohbetleri eşliğinde bu tatlıyı pişirmişti ve afiyetle yemiştik. ''Ben de deneyeyim'' diyeli yıllar oldu. 




Aradım, taradım tarifi not aldığım defteri bulamadım ama aklımda kaldığı kadarı ile denedim.




Kısmet bu güneymiş. Sözü fazla uzatmadan tarifi vereyim:

Malzemeler
1 yumurtaya karşılık 1 silme yemek kaşığı un hesabı ile 8 yumurta, sekiz silme yemek kaşığı un, bir tutam tuz.

Şerbeti için: Sekiz kahve fincanı un, sekiz kahve fincanı su, bir yemek kaşığı dolusu limon suyu.

Yapılışı: Öncelikli işimiz, şerbeti hazırlamak. Bir kaç taşım kaynatılan şeker ve su karışımına limon suyu ekleyip, altını kapatıyoruz. Şerbet soğurken asıl işleme geçiyoruz.

Tatlının püf noktalarından biri ve en önemlisi yumurta sarılarının  beyazlardan dikkatlice ayrılması. Yumurta beyazlarını elektrikli karıştırıcı ile bembeyaz köpük oluncaya dek çırpıyoruz. Akışkanlığı tamamen yok olmalı! Sonra birer birer yumurta sarılarını ekleyip, son olarak bir tutamcık tuzu ve  azar azar unu yediriyoruz. Pürüzsüz bir karışım olur olmaz karıştırmayı  bırakmalıyız, yoksa  söner. Yağlanmış tepsiye yayarak önceden ısıtılmış fırında 180 derecede  pişiriyoruz.  Üzeri pembeleşince fırından alıp  dilediğimiz şekilde kesiyoruz. Ilık hale gelmiş  şerbeti dökerek  şerbetli hali ile  beş dakika daha pişirmeye devam ediyoruz.  Soğuyunca servis yapmanızı, hatta bir gün bekletmenizi tavsiye ediyorum. Yoğun yumurtalı olan bu tatlı bekleyince yumurta kokusu hissedilmiyor.  Afiyetler olsun.

5 yorum:

  1. yumurta tadı olmurmu diye düşünmüştüm yazının sonunu okuyunca olmayacağını anladım. Çok nefis görünüyor emeğinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta tadı illa ki var ama bu tatlıya tuhaf bir şekilde yakışıyor. Yine de kişisel tercih meselesi. Sevmeyenler olabilir. Bizden de sevgiler.

      Sil
  2. Ismetciğim...ellerine sağlık.. .afiyetler olsun.cok güzel görüyor..sevgiler emel

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.