23 Mart 2016 Çarşamba

Bu çiçekleri tanıyor musunuz?


Sarı, minik çiçekleri ile demetler halinde bahçemi dolduran bu çiçekler sizce nedir?




Biraz daha yakından bakın!








Arıların bayıldığı, gelinciklerle olağanüstü bir renk  şöleni oluşturan bu  çiçekler, bir peyzaj bitkisinin çiçekleri değil..


Aslında kış boyunca bize enfes  sebzeler veren, işlevini tamamlayan, haftalar önce sökülmesi gereken bir bitki. Ancak çiçek vermeye başlayınca  kelebeklerin ve arıların ilgi odağı olduğunu gördüm. Sökmeye kıyamadım.

Evet, ne olduğunu söylüyorum; sonbaharda ekip kış boyunca yediğimiz brokoliler bunlar..





Gelinciklerin arkasında çok hoş görünüyorlar.  Domates, biber fidelerinin  dikilmesine az kaldı. O gün gelinceye dek yaşasınlar istedim.







Tüm dostlara Begonvilli Ev'den  selamlar.  Sağlıcakla kalın...

19 yorum:

  1. Böyle bir hal aldığını ilk defa gördüm açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle:)) Zaten ikinci defa brokoli yetiştiriyorum. İlkinde daha erken sökmüştük.

      Sil
  2. Çok güzeller bir görsel oluşturmuşlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne gözle baktığınıza bağlı:) Sebze dönemi bitti diye söküp atılır buralarda.

      Sil
  3. Bu kara lahananın kardeşi mi ola? Kara lahana da aynen böyle çiçeklenir tohuma giderken. Yazının sonuna kadar cevabı buldum dedim ama sonunda süpriiz. Altıncı resimde kara lahana da var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı familyadan bu bitkiler. O karede öndeki fideler karnıbahar.

      Sil
  4. İlk kez görüyorum;) Gelinciklerle çok güzel görünüyor, kır çiçekleri gibi...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çiçek tarhlarına bir iki brokoli ekip hiç dokunmamalı diyorum:)

      Sil
  5. Begonvilli ev.....maşallah ....gelinciklerle beraber cennet....brokoli çiçeği'de sarı,sarı çok güzelmiş.Böyle tahmin etmezdim.arkadaşım...bende sardunyalarımı topraklarını yeniledim.sebze ekermiyim bilmem...daha fideleri görmedim. çok severim.bahçeyle ,çiçeklerle uğraşmayı....arkadaşım,birlik beraberlik içinde mutlu olalım...sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık. Tam zamanı o işlerin. Sardunyalara bayılırım. Benimkiler açmaya başladılar. Yerin varsa sebze ekmeni tavsiye ederim. Yetiştirmek ve taze taze tüketmek çok keyifli oluyor. İnşallah canım inşallah!

      Sil
  6. Kara lahanayla brokolinin yapraklarını ayrt etmekde hep zorluk çekerim:) brololinin çiçekleri ilk defa gördüm çok güzellermiş.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benziyorlar. Buraya geleli öğrendim bunları:)Bizden de sevgiler.

      Sil
  7. lahana ya da şalgam dicektim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şalgamı bilmiyorum ama diğerleri akraba. Yani, lahana, karnıbahar, brokoli aynı familyadan.

      Sil
  8. Çok şaşırdım gerçekten :) Sebzelerini yiyin, sonra da görsel şölen yaşayın. Ne çok işlevli bir bitkiymiş. Sayenizde her gün yeni bir şey öğreniyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğanın sürprizleri diyelim. Bizden de sevgiler.

      Sil
  9. Aa brokolilere bak senn hiç aklıma gelmezdi ne güzel olmuş çiçkleri öyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın:) Benim gibi acemi bahçıvan olursanız daha nelere şaşıracağız bakalım.

      Sil
  10. tanıyorum tabiiii!
    lahana memleketinden geliyorum ben :)
    karalahana bizim favori yiyeceğimiz , Trabzonda karadenizde her mevsim yeriz..
    yıl sonunda da böyle çiçek açarak tohum haline gelir lahana.. annem kurutur saklardı sseneye dikmek için..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.