11 Temmuz 2014 Cuma

Direnen Yıldız Çiçeği



Bu güzeller güzelinin  açması, diğerlerinden çok daha  geç oldu. Ateş kırmızısı, bordosu, lilası ve oyalı olanı çoktan açıp dönemlerini tamamladılar. Yeni çiçekler verdiler, onlar da pörsüdü.



Ama bu sarışın hanımefendi öyle ağırdan aldı ki, daha ilk çiçeğini yeni açtı tüm ihtişamı ile.





Çünkü onun bir hikayesi var; 

Diğerleri ile birlikte dikilmişti yumrusu.

Epeyce de gelişip boy atmıştı ama ne olduysa, iki karış kadar büyümüşken yaprakları buruşup solmaya başladı, susuz kalmış gibi.
Oysa diğerleri gibi  düzenli sulanıyordu. Yeri de pek farklı değildi arkadaşlarından.
Sıkça suladım, dibini kabarttım, belki faydası olur diye.  Olmadı.
Sonunda çapa ile söktü bizim bahçevan. Gördük ki, yumruları  çürümüş, kayganlaşmış. Bahçevan koparıp aldı çürüyen yumrucukları. Biraz saçaklanmış gibiydi. Bahçenin bir başka  yerine bir çukur açıp yeniden dikti.''Olmaz ama bir şans verelim yine de, belki  yeniden tutunur hayata''  diye.
Bizim çürümüş yumrulu ölmedi, gün geçtikçe yaprakları büyüdü, kalınca bir gövdesi oldu.
Bir gün baktım ki, tam ortasında bir tomurcuk vermiş. Sevindim..
Günler sonra da böyle güzel bir çiçekle selamladı dünyayı.


Bana moral ve ilham verdi. Umarım sizlere de verir.


11 yorum:

  1. Hayatta 2.ci bir şansı herkes hak eder derler ya onun gibi olmuş bu güzellik . Ya da bahçenin bu tarafına gelebilmek için sizlere birazcık naz yaptı:))
    Yaradanın güzel imzalarından biri olmuş o da:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Her sabah bahçeye inince onu seyredip duygulanıyorum.

      Sil
  2. çok güzeller ve alımlı
    benim de pembem,kırmızım,sıklamenim açtı,sarşını bekliyoruz,az biraz nazlı galiba bunlar:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi birbirinden güzel değil mi..Kim bilir, belki de öyledir.:))

      Sil
  3. Nasıl bir özen ..ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm canlıların doğasında olan yaşama isteğine saygı bizden. Özenimiz ondandır.:)

      Sil
  4. beni cok eskilere goturdu bu yildiz cicegi....
    degirmenderede sahilde,bizim buyudugumuz baba evinin bahcesinde,,,acarlardi
    ama inanilmasi zor diyecek kadar buyuk,,iri
    dedigin gibi her rengi...simdi o buyuklukte hic gormuyorum
    iyiki paylasmisin...benden selam soyle,,,sevdigimi soyle ona:))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemin de koyu mor yıldız çiçekleri vardı.Ah o anılar.. Söylerim, bir tomurcuk daha vermiş:)

      Sil
  5. Çiçek direnmiş , hayata tutunmuş,örnek olsun bize !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görebilene bu tür örnekler pek çok komşucuğum.

      Sil
  6. "Tüm canlıların doğasında olan yaşama isteğine saygı" bu ifade uçurdu beni:)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.