Benzerlerini
mutlaka yaşamışsınızdır:
Eski banyo bataryanız sık sık sorun çıkarır. Pek de şaşırmazsınız. Gerçi
alırken epey titizlenmişsinizdir.
‘’Aman zırt pırt arıza çıkarmasın, iyisi
olsun!’’ diye.. Yine de Nuh zamanından kalma kategorisine girdiğinden, ’’ İyisi
mi yenileyelim şunu, tamir paraları zaten yenisini karşılayacak hale geldi’’ deyip
yenisini alırsınız. Yeniden araştırır,
sorar soruşturur iyi bir şeyler
olmasına çabalarsınız. Garanti belgesi
ile birlikte yenisi servis tarafından
takılır. Yine de 30 liracık bir ücrete tabidir
bataryanın montajı. Pek de bi şık
durur, keyifle kullanırsınız bir süre
ama o da nesi, birkaç hafta sonra
foşşş, hem duştan, hem de musluktan aynı anda su akıyor!! Ama bu da olmaz ki, ben rahatça duş almak istiyorum, bir de aşağıdan akan kovalarca suyu düşünmedenLServise haber
verirsiniz. ‘’Çok sıkışığız, hemen gelemeyiz, sıraya aldık sizi’’ derler.. Eh ne
yapalım, bekleriz deyip kova tas
düzeneğinin desteğine sığınıp beklersiniz. Derken bir iki gün sonra
yaptığı işten zerre kadar hoşnut olmayan servis elemanı teşrif eder. Sorduğunuz sorulara bile soğuk , küçümseyen tavırlarla yanıt verir.
Siz de şaşırır, ‘’insanlar neden nefret ettikleri işleri yaparlar ya da yapmak
zorunda olurlar?’’ diye dertlenirsiniz.. Neyse şu sorun çözülse de rahatça duşumu alsam diye düşünürken servis elemanı açıklamada bulunur:
Bataryada sorun yok,
duş aparatınızı değiştirin..(Duş önceden kullandığınız eski duşunuzdur)
Birden kendinizi aptal gibi
hissedersiniz. Neredeyse özür
dileyeceksiniz; değerli zamanlarını alıp çağırdığınız için.. Ama durun, siz su
tesisatçısı değilsiniz ki, bunu bilmek zorunda
hiç değilsiniz. Yine de bir
imzanız alınır, ‘’Gelindi, görev yerine
getirildi!!’’hesabı.. Derken ‘’tüh keşke
o zaman duşu da yenileseydik! ‘’dersiniz ama
yepyeni görünen duşun sırf
yeni bataryaya eşlik etmesi için değiştirilmesi de müsriflik olacaktı, öyle değil mi. Hem belki
duş tamir edilebilir bir şansımı
deneyeyim dersiniz ve eve
taşınırken avuç dolusu paralar
verdiğiniz su tesisatçısına telefon eder, durumu anlatırsınız. ‘’Tamam abla
yarın on gibi gelir bakarım’’ der, sevinirsiniz. Ertesi gün saat 10 olur, gelen yok, 11-12 hatta akşam olur yok. Bir arayıp
mazeret bildirmek mi? Siz ne kadar iyimsersiniz öyleJ) Daha ertesi gün dayanamayıp
siz ararsınız, ‘’şu an işteyim, ben sizi arayacağım geldiğimde’’yanıtı
gelir.’’Yani sizinki iş bile değil onun gözünde. Size yapılacak bir iyilik sadece. Vereceğiniz
para da çok önemsiz.
Peki kardeşim dün 10 demiştiniz’’ gibi bir
serzenişiniz asla işe yaramaz çünkü
adamda en ufak bir mahcubiyet yoktur.
Çünkü bizim ülkemizde bu tür hizmet sektörlerinde ustaların verdikleri saatlerde gelmeleri değil gelmemeleridir normal olan. Denemesi bedava,
on usta çağırın, onundan da saat alın,
bir tanesi bile söylediği saatte
gelmez.. Öte yandan size kesin gelmem de demez, oyalama onların en çok
rağbet ettiği yöntemdir. Küstürmeyelim , bir fırsat bulursak gider 40-50 lirasını alırız.
Ey tamirci kardeşim,
zaten yaptığın işi dört dörtlük
yapmıyorsun; paranı pazarlıksız alıp
saygı görüyorsun da sen niye işine, sana ihtiyacı olan kişilere saygısızlık
ediyorsun? İşin büyüğü küçüğü olur mu? Ekmek paranı kazanmak için daha ilkeli, daha özü sözü bir
olsan neler kazanacağını neden hesabedemiyorsun? Çoğunluğu böyle olan ustalarla daha ne ibretlik durumlar yaşadık. Az da olsa
türünün iyi örneklerini tenzih ediyorum.
Ne yazık ki onlara da ben rastlayamadım..
Hepimizin aynen yazdıkların ki, gibi başımıza gelen olaylar.Bende görmedim şıp diye geleni.Hâlâ fırının ışığına servis bekliyorum.Acaba garantisi var diye mi gelmiyorlar diyorum.Baştan garantiyi söylememek gerek galiba...Yok yok hepsi işini sevmeyen sorumsuzlar.Hoşca kal.
YanıtlaSilKurumuna şikayet etme konusunda duygusal davranıyoruz. Yani işinden olmasın diye acıyıp şikayetçi olmuyoruz. Böylelikle bu bozuk düzenin sürmesine neden oluyoruz. Aslında yanlış yapıyoruz.
SilYAşadıklarımı bir toplasam roman olur inan. Ben kendisine saygısı olmayan insanlara saygı duyamıyorum artık, eksildikçe eksildim, güvenimi kaybettikçe kaybettim. Son zamanlarda bir defter yaptım kendime, iyi usta, işine sadık, paragöz, suratsız, efendi, saygısız, elinden her iş gelir, aman uzak dur. KArşımda kurum varsa hiç çekinmeden arıyorum vallahi Begonvillievciğim, o işini sevmeden yapıyorsa ve benim şikayetimle işten çıkarılacaksa iyilik yapmış oluyorum hem de:) En son Digitürk aylarca geldi gitti gündüz çağrıyorum gece tam yemek vakti geliyor, ellerinde cep tel de lak lakta genç genç havalı çocuklar, onlar gidiyor bütün gün öğleden sonra yayın yok bende sonra nasılsa düzeliyor kendince akşamları hiç anlam veremiyorum herkes benim gibi zannediyorum üstelik apartmanda, bir gün dellendim en tepeyi aradım gündüz ekip gönderdiler, sinyal ölçümü yapıldı, evdeki hatlarda hiç sorun yok ve çatıdaki antenden kaynaklanmış herşey bir gün çatıya çıkmadı diğer elemanlar vur-kaç yani... Yapacaksın kardeşim yapacaksın belki yıpranacaksın ama ucunu bırakmayacaksın iş öğrenir en azından bir gün tartaklana tartaklana.
YanıtlaSilAh Fiamma'cığım, bu anlattıklarım ne ki... Çoook şeyler yaşadık onarımla ilgili. Bu sonuncusuydu. Evet, çok haklısın, aslında yanlış yapan ya da işini savsaklayan için mutlaka hakkını arayacaksın.
SilKomşucuğum bizim evde 2 haftadır onarım var :( Hani bu yazın günün anlam ve önemine bu kadar mı denk gelir ?
YanıtlaSilBenim ustalar hakkında düşündüklerimi yazsam "ırmak roman " olur .
Ahhh ah! Biz bu evi kabadan teslim aldık ve tam 1 yıl mimar eşliğinde inşaatını sil baştan yaptırdık. Bu yıl 6. yılımız bitti ve hemen her şeyi sil baştan yapıyoruz!(gırrrr!!!)
Sana da çook kolay gelsin!
Size de kolay gelsin! İnşallah her şey istediğiniz gibi olur. Biz de şehirdeki evi bir elden geçirteceğiz. Epeyce yenileme işi var. bakalım ne krizler yaşanacak..
SilHerkesin başına gelmiştir hele ben eski göçmen evlerinden birinde oturuyorum ve her sene evin bir kısmını tadilattan geçirdiğimi düşünürseniz ustalar hepsi aynı ama şöyle bir önerim var garanti kapsamında servis gelmiyorsa ufacık bir maille genel merkeze bildirmeniz yeterli olur anında 5 tane servis elemanı kapınızda olur :) kolaylıklar diliyorum sizede
YanıtlaSilYetkili servis konusu yine iyi kötü çözülüyor ama piyasa tipi ustalarla çok üzücü durumlar yaşanabiliyor. Ben de onarım yaptıran herkese kolaylıklar diliyorum.
Silİşiniz zorda olsa ,sonunda çok güzel olacak bunu düşünün :)) kolay gelsin.
YanıtlaSilTeşekkürler:)
SilTamir,tadilat işleri çok zordur,üstelik hiç te istediğimiz gibi olmuyor.İnşallah sonunda beğendiğiniz gibi olur.Güle güle kullanın.Sevgiler.
YanıtlaSilUmarım öyle olur:) Teşekkürler!
SilBir akrabamız çatı katı ön arka terasları komple yeni fayans ve sıva yaptırıyor. Ustalar akrabamı o işe kalkışmaya bin pişman etti. Çalışmaya öğlende saat onikide geliyorlar. Beş gün oldu hala uğraşıyorlar bekliyoruz. Ayrıca söz verdiklerinden bir hafta geç başlamışlardır. Demek bu işleri bizim toplum kültürümüzde hep böyle.
YanıtlaSilKesinlikle toplum olarak bu konularda çok eksiğimiz var. İnsanlar işlerini gereken önemi vermeden yapıyor, bizler de bir şekilde bu durumu değiştirmeyi beceremiyoruz.
SilYazını paylaştım.
YanıtlaSilBugün.
Ellerine sağlık.
Tesisatçı arayan anne Çiğdem
Teşekkürler sevgili Çiğdem.
Sil