11 Ekim 2010 Pazartesi

Julie And Julia



Dün gece  ilk  kez  blog  dünyası ile  ilintili bir  film  izledim. Filmin  odak  noktası  Fransız Mutfağı. Yani  hem yemek  pişirmeyi  ve yemeyi  sevenlere,  hem  de  bloggerlere   ilham  verecek  bir  film.

Meryl  Streep ve Amy Adams’ın oynadığı “Julie & Julia”  gözlere, ve gönüllere  hitap ediyor. Fransız yemeklerinin başrolde olduğu sahneler,  bunları   pişirme  ve  tatma  isteği  uyandırıyor.   Bu filmi izledikten sonra hiç olmazsa bir tarif denememek imkansız.

Filmdeki  her  iki  kadın  kahraman  da  gerçek  yaşamdan  alınmış karakterler.  Julie Powel  otuzuna adım atmış, sevdiği  bir  eşe rağmen,  sıkıcı  ve  sıradan  yaşamı  olan bir  genç  kadın. Yaşamına  anlam  katacak  bir  uğraşı  arayışında  iken  çocukluğundan  beri  hayranı  olduğu ,  yemek  kitabı  yazarı Julia Chıld’ın tariflerini belli  bir  süre  içinde  deneyip ,  açtığı  blog sayfasında   okurları  ile  paylaşmaya başlıyor.  Başlangıçta,  hepimizin  yaşadığı  durumlar;   ilgisizlik, okunmama, izlenmeme,  farkedilmeme..Hatta   eşi  ile  dertleşirken söylediği  bir  söz  var;  ‘’Sanki  yazılarımı  ve  emeğimi  kocaman  bir  boşluğa  atıyorum’’   diyor. Blog yazarı olarak  bu  duyguyu  yaşadığımız  olmuştur. Sonrası  çok  iyi  gelişiyor.  İzleyiciler, yorumcular,  hatta  ilgilenen   yayınevleri  Julie’nin  dünyasını  değiştiriyorlar.

Julıa Chıld  ise başlıbaşına  şahsına  münhasır  bir  tip.  Filmde onun ABD’de bir tv fenomeni yapan serüveninin nasıl başladığını izliyoruz. Her iki karakter de gerçek yaşamdan sinemaya uyarlama.






Ve Meryl , Julia karakterinde


Julia Chıld rolündeki    Meryl Streep, yine  yapacağını  yapmışJ Filmi  orijinal  dilinde  izlemenizi  öneririm.  Meryl’in ses  tonunu ve konuşma  tarzını  duyunca  şaşırıp  kalmıştım.  Çizgi  film  karakterleri  gibi  tuhaf  bir  konuşma  ve  ciyaklayan  bir  ses  tonu.. Meğer Julia Chıld’ın  bir  özelliğiymiş  bu . Usta  oyuncu  öyle  bir  üstesinden  gelmiş  ki rolünün  ‘’İşte  Meryl!’’  dedirtiyor..İki  Oskarlı  oyuncu  bekleneni  veriyor, Amy Adams da ona güzel eşlik etmiş.
Gerçek Julıe Powel





Amy Adams


Filmi  izledikten  sonra  internetten   bir Julia Chıld  tarifi bulmak  ve  pişirmek  isteyeceksiniz.   Haydi  kolay  gelsin..




11 yorum:

  1. Sevgili Begonvilli ev,
    Ne kadar çizgilerimiz aynı, aynı filmi ben de blok konusu yapmıştım.Gerçekten izlenmesi ve dersler çıkartılması gereken bir film.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ben de ızlemıstım bu fılmı
    sıradan bı hayatı
    yemek yapmak
    bunu paylasmakla renklendırmek uzerıne

    ve bloglarla ılgılı de
    blogun
    paylasmanın hayata getırdıklerı uzerıne sevımlı bır fılm

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Defne Soysal, hemen sayfanıza girip filmle ilgili yazdıklarınızı okuyacağım.

    Sevgili Öykü, yaşamın pek çok sıradanmış gibi gelen, farkedilmeyen rengi var. Bunlardan biri üzerine yoğunlaşarak harikalar yaratabiliyor insanlar. Bunu başarabilenleri görmek gerçekten güzel.

    YanıtlaSil
  4. en sevdiğim filmlerden... yanılmıyorsam üç kez izledim ama şimdi bi kez daha izlemek geldi içimden... :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ruşen Hanım, gerçek yaşamlara dayalı filmler ilham verici oluyor. Ben de tekrar izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. duymuştum bu filmi ben ama henüz izleyemedim umarım en kısa zamanda..

    YanıtlaSil
  7. Ben bu filmi izleyememiştim ama geçen gün DVD olarak çıktığını öğrendim,şimdi senin yorumunla mutlaka izlenmesi gerekenler listesine eklendi.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Ben de bu filmi izledim. Ben küçükken gerçek Julia Childsi TV'de izlediğimi hatırlıyorum. Meryl S. bu hanımın aynısı oldu! İzleyince bir daha Meryl S. ne kadar iyi bir oyunca olduğunu ortaya çıktı.

    Blogunuzu okuyunca bir daha izlemek istedim.

    YanıtlaSil
  9. Sayenizde yeniden hatırladık. Bu izlemediğimiz ama izlemek istediğimiz bir filmdi. Bir DVD siparişi yapılacak şimdi:)

    YanıtlaSil
  10. keyifle izlemiştim:)
    defalarca izlenebilecek bir film:)

    YanıtlaSil
  11. Fırsat yaratıp izleyin bence celebi74. Eğlenceli ve bilgilendirici bir film.

    Ben de evde izledim colette. Vizyondayken kaçırmışım.

    Karen Hanım, ne kadar şanslısınız. Julia Childs'i tv'de görmüşsünüz. Anneniz de tariflerini almış olmalı.

    Haklısınız CEPAYNASI, biz kadınlar izleyebiliriz:)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.