20 Ekim 2013 Pazar

Can Dostum / W. Bruce Cameron Can Dostumun Yolculuğu / W. Bruce Cameron


Daha önce de  köpekler ya da kediler hakkında yazılmış romanlar okumuştum. Çocukluğumdan beri hayvanlarla güçlü sevgi bağları kurabilen biri olarak çok da severek okumuştum bu kitapları.

Can Dostum ve devamı olan Can Dostumun Yolculuğu kitapları da çok sağlam gözlemlere dayalı, zaman zaman hüzünlendiren, bazen de güldüren, köpeklerin dünyasına kapı açan yapıtlar. Elbette bu dünyanın baş köşesinde o köpeklerin insanları var.
Bana göre gerçekten de büyüleyici bir dünya. Ben zaten bunu keşfetmiş biri olarak  her iki romanı  da oldukça öğretici buldum. Romanlarda bir kaç farklı yaşam boyunca, sadece köpeklerin değil, bir köpeğin varlığının amacı olabilen insanların da hüzünlü, mutlu, basit, karmaşık yaşamlarından kesitler  göreceksiniz.

Özellikle, bir köpek evlat edinmeyi aklından geçiren, ya da pek istemediği halde çeşitli nedenlerle (özenti, hediye edilme, çocuğu istiyor diye vs) bir köpeği yaşamına almak zorunda kalan, ama bunun ciddiyeti üzerinde kafa yormayan, kolaylıkla ondan vaz geçen ya da  geçebileceğini düşünen insanlar bu kitapları mutlaka okumalı.    

4 yorum:

  1. Benfe hep coksevmisimdir ne guzel. İmlayi bagislayin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım köpekleri hep sevdiğinizi söylüyorsunuz. Yoksa kitapları mı? Sevgiler.

      Sil
  2. Annemlerin bahçesinde 3 köpek var. Herbirini uzun uzun inceliyorum ve gözlemliyorum. Bence karakter sahibi yaratıklar onlar. Onları her izlediğimde büyük sevgi hissediyorum içimde. En küçük bir sevgiyi bile geri çevirmiyorlar ve biz insanlara aslında ders veriyorlar...
    Eminim kitaplar çok keyiflidir...
    Sevgiler gönderiyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tesbitin yüzde yüz doğru Heyyfi'ciğim. Gerçekten de karakter sahibi, ölümüne sadık, kadir kıymet bilen varlıklar. Kitaplar edebi değer taşıyan birer baş yapıt olma iddiası taşımasalar da dostluk ve sevgiyi anlatan okunası kitaplar.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.