14 Haziran 2011 Salı

Tatile Giderken Yanınıza Alınacak Kitaplar



Üyesi olduğum kitap kulübü tatilde keyifle okunabilecek kitapların tanıtımını yapmış.

Ben de sizlerle paylaşıyorum.
Türk öykücülüğünün zarif sesi Sevinç Çokum'dan bir Kurtuluş Savaşı romanı. Romanın mekânı, Osmanlı'nın kuruluş toprağı olan Söğüt.
Karakterler çok boyutlu ve derin: Yusuf, Esma, Kayalı Süleyman, Nafiz Bey, Selim ve dahası. Karton olmayan, sığlıktan uzak karakterler. Lirik ve konuşkan.Cumhuriyet'in kuruluş tomurcuklarını, sırf yazılı belgelerle değil, o coğrafyada yaşamış Ali Amca, Memiş Dayı gibi gerçek kişilerden dinledikleriyle hikâye ediyor Çokum.









Köpeğin Gölgesi, delice bir aşk, yakıcı bir tutku, güzel yaşanmış bir hayatın en heyecanlı yeri. İzleyicisini kıskandıran bir hikaye. Zaten deli olan iki kalbin başrollerde olduğu bu delice aşka, güzel renkler, sıcak müzikler, 70'ler ve 80'ler, o yılların İstanbul kahramanları ve Edith Piaf eşlik ediyor. Usta gazeteci Arda Uskan'ın dilinden film gibi bir kitap.

 -Modern bir ''Güzel ve Çirkin'' Masalı-

Aşk Hiçbir Zaman Çirkin Değildir!
Çirkin bir yaratığa dönüşmüştüm. Aynaya bakakalmıştım. Bir hayvandım artık, tam olarak bir kurt, ayı, goril ya da köpek değil, ama ayakta durabilen, neredeyse insan sayılabilecek ama insan olmayan korkunç bir türün örneğiydim. Ağzımdan köpek dişleri çıkıyordu, parmaklarım pençeleşmişti ve her yerimden tüyler fışkırıyordu. Sivilceli ya da ağzı kokan insanları küçümseyen ben, bir canavara dönüşmüştüm.
"Okuyucular bu eski hikâyenin modern dünyada geçen yeniden anlatımından zevk alacaklardır. Alex Flinn'in masalı canlı, gerçekçi ve büyüleyici."

Gönlünüzce  güzel  bir  tatil  ve  keyifli  okumalar.  Benim  gibi  tatile  gidemeyecekler  için  de evinde keyifli  okumalar ..
Not:  Daha  önceki  kitap  tanıtımlarım,  okuduğum  kitaplar  hakkındaki  tamamen  kendi görüş  ve  düşüncelerimi  içeren  özgün  anlatımlardır.  Ancak  bu  kez  bana  önerilen  kitapları  alıntı  cümlelerle  size  tanıttım.  Henüz  bu  kitapları  ben  de  okumadım.

3 yorum:

  1. O küvetten nerede vardir acaba? Cok begendim! =)))

    YanıtlaSil
  2. Canım merhabalar küvet gerçektende çok güzelmiş..blirttiğin kitaplara göz atacağım tabiki henüz okuduğum yok içlerinde.. Bizde tatile temmuzun ortalarında çıkacağız inşallah o zaman kızlarla bende arabaya sığdırabildiğimiz kadar kitap alacağız.tembel tembel güzeşlenirken okumak çok keyifli oluyor.. sevgiyle kal..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.